Blog

>> SzervizNorci // Alfa 147 1.6 TS // 2015-09-11

Az elmúlt hetekben megkapta az autóm a kötelező szervizt.
Ami tartalmazott: Bal alsó,felső lengőkarokat,mindkét oldali stabilizátor összekötőket.
Teljes vezérlés+összes szimering+vízszivattyú,
Főtengely szimering,vezérműtengely szimering+Vezérlés módosító,
Olajcsere (Selenia 20K) olajszűrő,levegőszűrő,pollenszűrő,
Klíma fertőtlenítés,feltöltés.
Mindkét oldali gumifékcső,kézifékkötél,
Váltóolaj (Tutela),8db gyertyacsere
Kipufogótartó gumik cseréje,Futómű állítás.
Km. állás:125338

>> Tuning és extraJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2015-08-05

A képek megmutatják miből mi lett. Az egészet a tesóm csinálta, rájött, hogy be tud bőrözni dolgokat, és rávetette magát:). Ja, úgy fél óra alatt....

>> SzervizAlfás Theo // Alfa 156 1.9 jtd Sportwagon // 2015-09-11

Elkészült a verda jobb oldala is. Erre azt hittük, hogy itt éppen-csak javítgatni kell a sárvédő ívet. Na mikor lecsiszoltuk, letisztítottuk akkor kaptuk az ívet, mert teljesen KO-ra volt zúzva a kerékjárati ív ajtó alsó felének találkozása. A jobb oldalról megmaradt fél kiló gittel /kittel, kinek mi tetszik/ "újra építették".... Nem számított arra, hogy ca 2 cm-rel van beljebb a lemez... kentek rá többször bőven... Akkor törtem volna el a kezeit annak a "lakatosnak".
Most már biztosan beszélek az előző tulajjal, megemlítve, hogy nagyon ügyes kezű lakatossal dolgoztatott.Aranyba kéne mártani a kezeit, jó forróba!

Ajtók beállítva, donor jobb oldal íve felhegesztve, lekezelve, alapozva, tömítve, kittelve csiszolva, előkészítve a teljes fényezéshez.

1.kép ilyen volt. Nem igazán adja vissza a változó illesztési hézagot az ajtó és a sárvédő között...
2. - 3. kép ilyen lett, fényezés előtti állapotban még.

Komplett alváz- és üregvédelem elvégezve, kúszó viaszos konzerválókkal befújva a legeldugottabb helyeken is. Alsó kis kifolyók lezárva, csomagtartóban szintén zárva minden felesleges luk, rés, régi vonóhorog rögzítési pontjai. Az egész csomagtatró belseje kezelve, alapozva rücsivel kifújva, majd viaszos gyantával átvonva minden részben.

Kezdődhet a fényezés előkészítése, majd a fényezés szeptember18-án.

 
>> SzervizÁkos91 // Alfa 147 1.9 JTD 8V // 2015-09-10

Egyik napról a másikra az autó nekiállt össze vissza menni az úton. Fékezésnél pedig örültem, hogy nem mentem neki a szembejövőnek. Alánéztünk és sajnálattal láttuk, hogy a bal első alsó lengőkar egyik szilentje szó szerint kifordult a helyéről. Csak a jó isten tartotta a bal elejét. Gyorsan orvosoltuk a problémát egy komplett új lengőkarral. Végre marad az úton.

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 156 1.9 JTDm 16V // 2015-09-10

Selenia WR Disel,olajszűrő, pollenszűrő.

Km: 217000

 
>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2015-09-10

Gyanús, hogy ki vannak az első toronyszilentjeim, így vettem 2db Febit, de lehet majd lengéscsillapítókkal együtt fogom cserélni.
Közben megadta magát az egyik motorház tető kitámasztó teleszkóp, ezt már ki is cseréltem, Bárdis lett.

 
>> SzervizFater (Norbi) // Alfa 147 1.6 TS (120 Le) // 2015-08-18

A jobb oldali ajtókilinccsel probléma támadt, konkrétan kívülről nem lehetett az ajtót kinyitni és ezért szerelőhöz vittem le az autót 2015.08.17-én reggel - mielőtt 19-én nyaralni mennénk Horvátországba.
Az ajtókilincsnél a 3 db műanyag körömből volt egy törött (az ajtó komplett festésénél leszedték a kilincset és ezek szerint rosszul rakták össze), amit meg kellett ragasztani. A művelet során a szerelőm észrevette, hogy már néhány napja lejárt a műszaki vizsgája a kocsinak... (mivel a párom használja az autót és a kocsinak semmi baja nem volt, nem nézte meg a papírokat), így már elmondhattuk, hogy az autó 2 éve nálunk van. Igaz azóta ráköltöttük a kocsi árának 60%át a tökéletes állapot eléréséhez.

A műszaki vizsga (az előzmények ismeretében) csont nélkül teljesült. A kilincs a ragasztás utáni napon már használható volt és egyenlőre hibátlanul működik.

 
>> EseményFater (Norbi) // Alfa 147 1.6 TS (120 Le) // 2015-07-16

Idén végre sikerült eljutnunk a szezonnyitó találkozóra, mivel előbb mentünk Bulgáriába nyaralni (Malvin is járt ott). Már pénteken lementünk összekapcsolva egy kis pihenéssel az autós találkozót. Az autók megnézése után családi pancsolás következett a szomszédos aquaparkban.

>> SzervizZozo85 // Alfa 156 2,4 M-JET 20V // 2015-09-09

Ma reggel Monoron felpolírozták a lámpaburákat, mintha új lenne, utána irány Pest ahol az első alsó jobb lengőkar (TRW) lett cserélve és a váltóolaj.

 
>> SzervizLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2015-09-09

Rádióm térereje régóta szarakodik , de egy lengyel fórumon megtaláltam a megoldást. Az antenna talp elektronika oxidációja okozta. Beázásnak nem volt nyoma, és a tömítés is épp volt. valószínűleg a hő ingadozásból adódó pára lecsapódás okozta évek alatt (Kép1-3). Megtisztítottam egy kis WD40-el óvatosan. Középen a felfele álló lemezt ami csatlakozik a tető antennához megcsiszoltam mind két felét (kép 2. és 4.). Nagyon el volt oxidálva. Magát az antennát egy 22mm anya fogja a tetőkárpit alól (kép7-8). Könnyű volt leszedni 3 csatit kellett csak széthúzni (kép 10). Viszont hozzáférni nehéz volt. Le kellett volna szedni a tető kárpitot hogy rendesen hozzáférjek. Én leszedtem a hátsó takarót a végén és a mellette lévő bal oldali kárpitot lazítottam meg amennyire tudtam. Majd a peremet óvatosan kifeszítettem alóla, így éppen hogy hozzáfértem. Vigyázni kell nehogy megtörjön a kárpit. Villáskulccsal nem lehet hozzáférni, de krovával sikerült lelazítani. Az antennát 6 kis csillagcsavarral lehet kettészedni. Elég vizkőves volt , de könnyen kijöttek. Sokkal jobb lett a vétel. Nem 100%-os de már nem szakadozik állandóan. Egy új antennával biztos jobb lenne, de közel 40e ft lenne az ára (kép 12). De most már élvezhető a műsor.
Olvastam még egy módszert. A talpon lévő kiálló lemezhez ami csatlakozik az antennához hozzá kell forrasztani egy kb..20 cm-es kábelt, majd a talpon lévő lukon áthúzni. Alul a fehér csatis kábelt ami az antennán van levágni és ehhez forrasztani a kábelt. Azt pedig összedugni a gyári csatival. Erről nem írtak hogy mennyire vált be. Az előző módszer működik.
Egy német fórumon olyat is olvastam hogy összehasonlították több kocsival a rádió vételi erejét és állítólag az Alfáé gyárilag gyengébb. Mivel olaszoknál sok a regionális adó ezért elég a gyengébb tuner hozzájuk. Elvileg a rádió beállitásban van egy regionális opció ami be kell kapcsolni és ettől erősebb lesz egy picit a vétel. (még nem néztem meg). Eddig két napja tesztelem és jónak tűnik a vétel.
-----------------------------------------------------
Update: 3 hónap használat után, azt kell mondjam jól jön a rádió.
-----------------------------------------------------
Update: fél év után megint szarakodik, újra javítva.
-----------------------------------------------------
Update: 3 hónap után megint gyengén muzsikál. Vettem újat. Most Tökéletes lett!