Blog
Megvolt a diagnózis és a műtét is!
Gyufaszál vastagságban kiegett a hengerfejtömítés.
Kapott új tömítést és fel lett csiszolva a hengerfej is.
Új tőcsavarok és tömítések. Ha már szét volt kapva, vezérlés szett is cserére került. Mind gyári alkatrészekkel. Újra a pályán vagyunk!
Nos. Elmentem autóvillamosságis haveromhoz, ott ő feldugta a félmillás autómat a félmillás ketyeréjére, és lökte a hibát: ventilátor első fokozat. Okozhatja a klíma hibáját. Telefon Alfa albáéknak, kiderült, hogy csak gyáriban van 24ezerért plusz áfa. Nevetséges!!! Egy max 2500.- cucc... No komment. De relét rendeltem 15000.- Okés, irány a kecskeméti bontó. Ott volt fokozatellenállás, igaz kicsit az is szervizes, de megoldható. Költs.: 1500.- plusz út.
El klímás bácsihoz. "Új" ellenállással, még újabb szeleppel. Becsavarta. Nem megy. Méreg elönt. Telefon villamosságisnak: Megy az az első fokozat? Melegíteni had kapcsoljon.
Melegítem, már 95C körül, és semmi. Lehúzom a hőm. távadót, elindul első. majd második fokozat. Tehát menne, de mégsem. Na mindegy, meleg van. Kitaláltam, hogy van két madzag a szelepen. amit ha zárok, kapcsol a klíma mágneskuplung. Kicsit járattam is, és bummm!! Elszállt egy alumíniumos gumi cső, az összes gázt a levegőbe engedve... Nem voltam boldog.
Most ott tartok, hogy - mivel megtankoltam- veszek ki a tankból, lelocsolom, és meggyújtom!
:-(
Volt már olasz autóm, de állítom, hogy a 30 évessel kevesebbet szoptam, és költöttem mint erre. Nagyon kezd elegem lenni belőle. Lehet nem itt kellene ezt leírjam, de ez van, és egyre inkább biztos, hogy eladom. Amióta megvan, hát csak erre költök, és nem is jut másra. Szégyen! Egy ekkora márkától, hogy minden egyes porcikája aranyáron van adva, mintha valami presztizs modell lenne.
Tudom jöhetnek a válaszok, hogy vigyem szakszervízbe... Nem ér annyit az egész autó a piacon, mint amennyit elkérnének a javításáért, az tuti.
Költöttem rá, le is írom, a baj csak az, hogy még legalább ennyi rá fog menni, és még mindíg csak ott tartok, ahonnan elindultam. Melegem, és elegem van!
Eddig minden tavaszra elillant a gáz a klímából. Most még néha működik, de elmentünk egy ambuláns kezelésre.
450 gramm gázt sikerült lefejteni, tehát az évek alatt elvégzett javításoknak volt értelme.
Teszt lefuttatva, 650-el feltöltve, hazafelé vígan hűt.
Július 6-án lejár a műszaki. Ha már eljöttünk klímázni megbeszéltük a műszak vizsga időpontját is. A jövő pénteken megejtjük.

Már egy ideje cserére szoruló állapotba volt a teleszkóp. Most elérkezett az idő a cserére. Megrendeltem két darab Magneti Marelli márkájút. A csere nem nehéz kb. 5 perc. Viszont a végeredmény engem is meglepett. Úgy vágódott ki az ajtó mintha nem is tudom milyen könnyű lenne az ajtó. Így használtam kb. két napig mikor is az egyik nap (igaz jó meleg is volt a napon is állt az autó) kinyitottam a csomagtérajtót lecsúszott a kezem az ajtóról és úgy fel vágódott, hogy a jobb oldali teleszkóp alsó rögzítő műanyag része ketté tört. Így még sosem jártam. Most kicseréltem visszaraktam a régit így nincs az a hirtelen felvágódás. Szerintem így most jobb. Hívtam a boltot erre azt mondta nincs garancia. Néztem a végeket, de sajnos egyik sem kompatibilis hozzá. Majd kitalálok valamit.






Lassan elérkezik a kétéves évfordulónk :) Így eltolatm Palotára, hogy felkéstzüljünk a műszaki vizsgára. ÉS eme jeles alkalomra való tekintettel, cseréltünk is pár dolgot.
Légszűrő,
olaj, olajszűrő,
pollenszűrő,
kézifékállítás bowden olajozás,
első fékpofa csere
kipufogó hegesztés
a mostanában fel felvillanó légzsák visszajelző csatlakozó rendbetétele,
műszaki vizsga
Két dolog is ki lett pipálva a tegnapi napon.
Először is az Alfirolól lelopott ablaklégterelők megérkeztek és fel lett szerelve, másodszor pedig a lanyha légkondi lett rendbe téve.
Egy cartárs ajánlotta a CKK Klíma Kft-t a III. Kerületben (www.klimakipufogo.hu), hozzájuk vittem a kicsikémet.
Ellenörzés, megfestés, ózonos tisztítás, töltés, szűrők és tömítések cseréje.
A tesztelést Amundsen vállalta el, de azt mondta, inkább még párszor a sarkörre megy de ne tekerjem a minuszba a klímát.
Szóval most hideg van az Alfiban :)
A légterelő: 4000,-
A klíma: 32500,-
167572 km
Balos féltengely szimmering engedte az olajat. Csere megvolt,illetve ismét váltóolaj csere.
Automata váltó olaj 2990 Ft/l Castrol Multivehicle ATF
Szimmering 3294Ft Corteco
Történt még a közelmúltban egy balos rugótörés,rugópár bontott 6000Ft.
Bekerült egy Loudlink: 25000Ft
Valmint ablaktörlő lapát csere Bosoko 1500Ft/2Db
Valamint az óracsoportban az összes izzó cseréje 1000Ft
Hiába kapott új hangszórókat az autó, eddig elég keveset használtam őket. Mostanában szívesebben hallgatom inkább, a boxermotor és a Supersprint kipufogórendszer párosának csodaszép hangját. Mindennél jobb :)