Blog
A múlt hónapban beszerzett gyári GTA küszöb spoilerek átalakításán dolgozunk, hogy a nemGTA sárvédőívekhez is passzoljanak. Hátul egészen egyszerű a helyzet, elöl viszont annál bonyolultabb. Minél kevesebb eltérést szeretnék a gyárihoz képest. A műanyagos munka véglegesítése előtt ezt egyeztettük (1004) Csabival (Fanat-X).
Pár napra rá (1007) el is készült a kívánt átalakítás, viszont annyi – egyelőre visszacsiszolatlan - üvegszál került első körben a spoiler végek belső felére, hogy az összetételnél kb.1 cm hiányzott, illetve a dobbetéteknél sem takar be teljesen a szélesített GTA kerékjárati ívek miatt. Így még további finomításra van szükség.. folyt.köv.
Mostanában (1009) többször is kigyullad az ABS visszajelzője. Tette ezt már korábban is, de csak nagy ritkán. Viszont pár km utáni leállítást követő újraindításnál már nem gyullad fel. Érdekes.. Tél előtt jó lenne utánanézni alaposabban is a hibának. A computer nem jelez ki semmilyen hibát..
Eljött az az idő is (1012), hogy a kb. 3,5 éve felkerült GTA első lökös Cadamuro toldatának ’penge’ részét leháromdékarbonfóliáztattam, és az ajtófényezések után eléggé kirívóan bemattultnak ható B oszlopok fekete függőleges részeit is bevonattam ezzel az anyaggal. A következő projekt a hátsó Cadamuro szárny alsó állítható része, majd a hátsó lökhárító diffúzor része lesz. De ezekre még várni kell.. van velük még előtte munka:)
E hónapban Ausztriában töltöttünk pár napot (1023-27), ahol megmásztuk Szabolcsékkal (szivagyerek) a Schneeberget is. Minden gond nélkül vette az autó is a hátrahagyott 796 km-t. Gyönyörű tájakon jártunk vele.. [Dunakeszi – Mosonmagyaróvár (Agip) – Parndorf – Bécs (Ibis Hotel, Prater, Zaha Hadid, Hundertwasser, Donauinsel, Mariahilfer, Sacher, DC Towers, Millenium Tower, Naschmarkt) – Puchberg – Hochschneeberg (Waxriegel) – Wiener Neustadt (Grillhaus) – Bécs (Ibis Hotel) – Pozsony (Bratislava, SLO) (Esprit design Hotel, pozsonyi vár, – Dévény (Devín, SLO) (Dévény vára) – Dunakeszi]
A hónap utolsó napjára (1031) is maradt az ABS hibából, illetve nem ég a teljes hátsó lámpasorom a csomagtérajtón – ki tudja mióta.. A hátsó ködlámpa felkapcsolásakor vettem észre a hibát a műszerfalon. Ha azt nem kapcsolom fel aznap a köd miatt, akkor nem tudom mikor veszem észre, hogy nem ég pl. a tolatólámpám sem.. pedig tolattam párszor és arra az izzóra nem jelzett hibát. Gondolom, emiatt nem jelzi azt sem, hogy ha a csomagtartó nyitva van. Amire gondolni tudok: biztosíték hiba, érintkezés, kábelkorbács csere, vagy csak egyszerűen nem tettem volna vissza a lámpatestek cseréjénél a csatlakozókat..?! De attól még a csomagtartó nyitva jelzésnek működnie kellene – szerintem.. :\ Újabb fejtörős feladat.. Alfa Romeo, én így szeretlek..
[Költségeim: karbon fóliázás 4000+3000 Ft]




(1023-27)
[Dunakeszi – Mosonmagyaróvár (Agip) – Parndorf – Bécs (Ibis Hotel, Prater, Wien Campus:Zaha Hadid, Hundertwasser Village, Donauinsel, Mariahilfer, Sacher, Stephans Platz, DC Towers, Millenium Tower, Naschmarkt) – Puchberg am Schneeberg – Hochschneeberg (Waxriegel) – Wiener Neustadt (Grillhaus) – Bécs (Ibis Hotel) – Pozsony (Bratislava, SLO) (Esprit design Hotel, óváros, pozsonyi vár, – Dévény (Devín, SLO) (Dévény vára) – Dunakeszi]
mindösszesen: 796 km












- Klíma tisztítás
- Pollen szűrő csere
- Flexicső csere
- Turbó csonk felhúzása
- Letört hátsó dod igazítása
Megvolt a diagnózis és a műtét is!
Gyufaszál vastagságban kiegett a hengerfejtömítés.
Kapott új tömítést és fel lett csiszolva a hengerfej is.
Új tőcsavarok és tömítések. Ha már szét volt kapva, vezérlés szett is cserére került. Mind gyári alkatrészekkel. Újra a pályán vagyunk!
Nos. Elmentem autóvillamosságis haveromhoz, ott ő feldugta a félmillás autómat a félmillás ketyeréjére, és lökte a hibát: ventilátor első fokozat. Okozhatja a klíma hibáját. Telefon Alfa albáéknak, kiderült, hogy csak gyáriban van 24ezerért plusz áfa. Nevetséges!!! Egy max 2500.- cucc... No komment. De relét rendeltem 15000.- Okés, irány a kecskeméti bontó. Ott volt fokozatellenállás, igaz kicsit az is szervizes, de megoldható. Költs.: 1500.- plusz út.
El klímás bácsihoz. "Új" ellenállással, még újabb szeleppel. Becsavarta. Nem megy. Méreg elönt. Telefon villamosságisnak: Megy az az első fokozat? Melegíteni had kapcsoljon.
Melegítem, már 95C körül, és semmi. Lehúzom a hőm. távadót, elindul első. majd második fokozat. Tehát menne, de mégsem. Na mindegy, meleg van. Kitaláltam, hogy van két madzag a szelepen. amit ha zárok, kapcsol a klíma mágneskuplung. Kicsit járattam is, és bummm!! Elszállt egy alumíniumos gumi cső, az összes gázt a levegőbe engedve... Nem voltam boldog.
Most ott tartok, hogy - mivel megtankoltam- veszek ki a tankból, lelocsolom, és meggyújtom!
:-(
Volt már olasz autóm, de állítom, hogy a 30 évessel kevesebbet szoptam, és költöttem mint erre. Nagyon kezd elegem lenni belőle. Lehet nem itt kellene ezt leírjam, de ez van, és egyre inkább biztos, hogy eladom. Amióta megvan, hát csak erre költök, és nem is jut másra. Szégyen! Egy ekkora márkától, hogy minden egyes porcikája aranyáron van adva, mintha valami presztizs modell lenne.
Tudom jöhetnek a válaszok, hogy vigyem szakszervízbe... Nem ér annyit az egész autó a piacon, mint amennyit elkérnének a javításáért, az tuti.
Költöttem rá, le is írom, a baj csak az, hogy még legalább ennyi rá fog menni, és még mindíg csak ott tartok, ahonnan elindultam. Melegem, és elegem van!
Eddig minden tavaszra elillant a gáz a klímából. Most még néha működik, de elmentünk egy ambuláns kezelésre.
450 gramm gázt sikerült lefejteni, tehát az évek alatt elvégzett javításoknak volt értelme.
Teszt lefuttatva, 650-el feltöltve, hazafelé vígan hűt.
Július 6-án lejár a műszaki. Ha már eljöttünk klímázni megbeszéltük a műszak vizsga időpontját is. A jövő pénteken megejtjük.

Már egy ideje cserére szoruló állapotba volt a teleszkóp. Most elérkezett az idő a cserére. Megrendeltem két darab Magneti Marelli márkájút. A csere nem nehéz kb. 5 perc. Viszont a végeredmény engem is meglepett. Úgy vágódott ki az ajtó mintha nem is tudom milyen könnyű lenne az ajtó. Így használtam kb. két napig mikor is az egyik nap (igaz jó meleg is volt a napon is állt az autó) kinyitottam a csomagtérajtót lecsúszott a kezem az ajtóról és úgy fel vágódott, hogy a jobb oldali teleszkóp alsó rögzítő műanyag része ketté tört. Így még sosem jártam. Most kicseréltem visszaraktam a régit így nincs az a hirtelen felvágódás. Szerintem így most jobb. Hívtam a boltot erre azt mondta nincs garancia. Néztem a végeket, de sajnos egyik sem kompatibilis hozzá. Majd kitalálok valamit.






Lassan elérkezik a kétéves évfordulónk :) Így eltolatm Palotára, hogy felkéstzüljünk a műszaki vizsgára. ÉS eme jeles alkalomra való tekintettel, cseréltünk is pár dolgot.
Légszűrő,
olaj, olajszűrő,
pollenszűrő,
kézifékállítás bowden olajozás,
első fékpofa csere
kipufogó hegesztés
a mostanában fel felvillanó légzsák visszajelző csatlakozó rendbetétele,
műszaki vizsga