Blog
Új első fék tárcsák és betétek!
Szerviz: Élő Lajos, Győr
Km:50'000
Egy cartársnak írtam ezt az imént, de szerintem más számára is érdekes lehet.
Egy klasszikus bitumenes alvázvédő (MOTIP, stb.) cuccnál szerintem kevés rosszabb van. Talán csak az üregvédőjük múlja alúl... Ami pl. a sárvédő fölötti üregbe kell, az nem más, mint zsír. Olyan zsír, amiről a blog elején írtam. A zsír előnye az az, hogy kúszik. Magyarul a hőtágulás következtében bekövetkező "repedések" öngyógyulóak. Ami a legtöbb mezei szerről nem mondható el. A bitumennel, mint alvázvédővel az a baj, hogy porózus. Az igazából csak mechanikus védelem, mondjuk kavicsok ellen. A PVC-vel pedig az a baj, hogy - bár az vízzáró - ha megsérül, bemegy mögé a víz és a kapilláris hatás miatt megáll. És alárohad. Egyre nagyobb lesz a rozsdafolt. És mindebből max. egy nagyon enyhe kis elszíneződés látható a sérülés (karc) mellett. Alvázra a Perma Film való. Kritikus helyekre simán fel lehet kenni még rá akár kézzel is egy réteg MS-zsírt. Az igaz, hogy valamennyi kosz ráragad, de ez teljesen lényegtelen, attól az még tökéletesen szigetel és "öngyógyulóan".
Hogy ne mindig csak hosszútávon mért fogyaszt blogoljak.
100% városi rövid táv, Ventus Prime² nyári gumival, sportosan közlekedve.
13,8 l/100 Km

Mai nap elertuk es meg is haladtuk a 200.000 km-et. A motor lámpa az EGR lefalazasa miatt világít, ki kellene majd íratni belőle, csak az idő kevés mert akkor mar a DPF-et is ki szedetnem belőle ahhoz meg 2-3 napra le kellene tennem a kocsit ami jelenleg nem kivitelezhető...


A legutóbbi szerviz látogatás után jelezték felém, hogy ropog az ajtó határoló. Megpróbáltam kenni de nem értem el eredményt, ezért kipróbálásra vettem egy elsőt. Az elsők egyformák a hátsók viszont nem, külön számon szerepelnek. Nagyon könnyű volt a csere. Bal oldalon cseréltem ki. Először lecsavartam az alsó kárpit rögzítő csavarjait (2 db) majd oldalt benyúlva el lehet érni a határolót. Kicsavartam a rögzítő csavarokat és kivettem a helyéről. Egy kicsit forgatni kellett,de könnyen ki jött. Azt követően beraktam az újat és rögzítettem. Visszaraktam a kárpitot és kész. Azóta csendben teszi a dolgát. A régit néztem hogyan lehetne szétszedni, megkenni. Szerintem nem javítható. Elkopott.




Amikor megvettem az autót észrevettem, hogy csak egy darab maradt belőle, három meg hiányzik (biztos porszívó áldozat lett). Ahogyan néztem már sérült volt a behúzó festése (az enyém bézs színű volt és nagyon zavart) össze volt karmolva. A fogantyú egy fekete műanyagból van öntve, és ezt egy tapintásra jó érzésű anyaggal fújták le ami bézs színű. Ezt a "festést" lekapartam szikével majd nitroval teljesen eltüntettem a maradványokat. A végén 400-as vízpapírral egy irányba felcsiszoltam a tetejét. Most teljesen fekete lett így sem lett csúnya mivel fekete bézs szín van felváltva az autóba. Így a döntés megszületett fekete gumit veszek. Így most már négy darab kellett belőle. A Formontba meg is rendeltem és ez lett az eredmény





Produktív napon vagyok túl, Alfi megkapta az első mod-ot, és ha már szét volt szedve, ki is takarítottam a belsejét rendesen.
Utáltam a szivargyújtóba dugható usb töltőt. Nem érintkezett rendesen, hol töltött, hol nem. És a teljesítménye is harmatos volt. Merült a telefon töltés közben...
Vettem egy beépíthető dupla USB töltő vaterán. 1*1A + 1*2.1A képes leadni. Megjegyezném, hogy a telefon szerint mindkét port 999mA-t ad le. Nem tudom, hogy ennyi a max amit ki tud írni a progi, vagy kamu a teljesítmény adat. Keresek hozzá progit ami megmondja.
Első tervem az volt, hogy a szivargyújtót eliminálom és a helyére megy. De ezzel buktam volna a kis vliágítást és a szivargyújtót... nyilván. Így hát a semmire sem használható hamutartó-kuka cuccot szemeltem ki, amit amúgy is kihajítottam a második napon, mert csak a helyet foglalta. Léte értelmet nyert végre :)
Fúrtam-faragtam-forraszottam és lett egy majdnem gyárinak kinéző, külön kapcsolóra kötött USB töltőm. A kapcsoló egyáltalán nem látszik.
Aztán, ha már szétszedtem, haverral béreltünk egy Karcher profi takarítógépet és autót takarítottunk. Csili-vili lett. Már csak valami rendes (gyári) szőnyeg kéne bele... jelenleg a volvomból vettem ki és az van benne :) ...jobb mint a semmi.






2015.05.27.
Az első lökhárító középső alsó hűtőrácsa már vásárláskor hiányzott, pótolva lett.
És kapott a pajzs egy új emblémát.
A Natural Invest-ől szereztem be őket, gyári újak.





2015.05.23.
A hibakód kiolvasás után beszereztem az alkatrészeket, a katalizátor előtti két szonda Bosch 0258 006 376, légtömegmérő Bosch 0281 002 309, komplett gyújtótrafósor (trafó száma: Bosch 1227030071). Az alkatrészeket Phon Alfa Depójából szereztem be, probléma megoldva, az autó hibakód mentes és szuper!
Az első 4 képen (törött gyújtótrafó és kábel, meg valami szuperpaszta, a kiszedett légtömegmérő és a két kukás szonda) a kiszerelt alkatrészek vannak, az utolsó két képen az eredmény látható.





