Blog

>> EgyébBal0229 // Alfa 33 Suzuki GSXR 750 // 2015-05-31

A masina tökéletes. Ez is megért egy blogbejegyzést :). 21,000 körül kéne vinni olajcserére, de szerintem elviszem korábban. Mindent megadunk neki, hiszen gyönyörű :). Jól elbaszta a Suzuki a mostani Gixxereket, remélem nem sokára lecserélik a mostani modellt, mert szörnyen néznek ki (kivéve az ezredest). Ilyenkor örülök, hogy K8 asom van.

 
>> SzervizBal0229 // Alfa 166 2.0 TS // 2015-05-31

Történt ugyanis egy 'családon belüli erőszak' - álló helyzetben nekitolattak szegény alfának, de hát előfordul az ilyesmi. Képek előtte és utána. Szépen megcsinálták.

 
>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2015-05-31

Sor került a pollenszűrő cserére, és egyúttal kapott egy fertőtlenítést is...

Olaj-, pollen- és levegőszűrő csere
Selenia Star P.E. 5W-40
Szerviz: Otthon
Km:57'100

 

Új első fék tárcsák és betétek!
Szerviz: Élő Lajos, Győr
Km:50'000

 
>> SzervizGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2015-05-31

Egy cartársnak írtam ezt az imént, de szerintem más számára is érdekes lehet.
Egy klasszikus bitumenes alvázvédő (MOTIP, stb.) cuccnál szerintem kevés rosszabb van. Talán csak az üregvédőjük múlja alúl... Ami pl. a sárvédő fölötti üregbe kell, az nem más, mint zsír. Olyan zsír, amiről a blog elején írtam. A zsír előnye az az, hogy kúszik. Magyarul a hőtágulás következtében bekövetkező "repedések" öngyógyulóak. Ami a legtöbb mezei szerről nem mondható el. A bitumennel, mint alvázvédővel az a baj, hogy porózus. Az igazából csak mechanikus védelem, mondjuk kavicsok ellen. A PVC-vel pedig az a baj, hogy - bár az vízzáró - ha megsérül, bemegy mögé a víz és a kapilláris hatás miatt megáll. És alárohad. Egyre nagyobb lesz a rozsdafolt. És mindebből max. egy nagyon enyhe kis elszíneződés látható a sérülés (karc) mellett. Alvázra a Perma Film való. Kritikus helyekre simán fel lehet kenni még rá akár kézzel is egy réteg MS-zsírt. Az igaz, hogy valamennyi kosz ráragad, de ez teljesen lényegtelen, attól az még tökéletesen szigetel és "öngyógyulóan".

>> EgyébMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2015-05-31

Hogy ne mindig csak hosszútávon mért fogyaszt blogoljak.

100% városi rövid táv, Ventus Prime² nyári gumival, sportosan közlekedve.

13,8 l/100 Km

 
>> EseményRicsi 147 // Alfa 159 2.4 Jtdm Distinctive // 2015-05-31

Mai nap elertuk es meg is haladtuk a 200.000 km-et. A motor lámpa az EGR lefalazasa miatt világít, ki kellene majd íratni belőle, csak az idő kevés mert akkor mar a DPF-et is ki szedetnem belőle ahhoz meg 2-3 napra le kellene tennem a kocsit ami jelenleg nem kivitelezhető...

 
>> SzervizHege // Alfa 159 1.9 Sportwagon JTDm 16 v High // 2015-05-31

A legutóbbi szerviz látogatás után jelezték felém, hogy ropog az ajtó határoló. Megpróbáltam kenni de nem értem el eredményt, ezért kipróbálásra vettem egy elsőt. Az elsők egyformák a hátsók viszont nem, külön számon szerepelnek. Nagyon könnyű volt a csere. Bal oldalon cseréltem ki. Először lecsavartam az alsó kárpit rögzítő csavarjait (2 db) majd oldalt benyúlva el lehet érni a határolót. Kicsavartam a rögzítő csavarokat és kivettem a helyéről. Egy kicsit forgatni kellett,de könnyen ki jött. Azt követően beraktam az újat és rögzítettem. Visszaraktam a kárpitot és kész. Azóta csendben teszi a dolgát. A régit néztem hogyan lehetne szétszedni, megkenni. Szerintem nem javítható. Elkopott.

 

Amikor megvettem az autót észrevettem, hogy csak egy darab maradt belőle, három meg hiányzik (biztos porszívó áldozat lett). Ahogyan néztem már sérült volt a behúzó festése (az enyém bézs színű volt és nagyon zavart) össze volt karmolva. A fogantyú egy fekete műanyagból van öntve, és ezt egy tapintásra jó érzésű anyaggal fújták le ami bézs színű. Ezt a "festést" lekapartam szikével majd nitroval teljesen eltüntettem a maradványokat. A végén 400-as vízpapírral egy irányba felcsiszoltam a tetejét. Most teljesen fekete lett így sem lett csúnya mivel fekete bézs szín van felváltva az autóba. Így a döntés megszületett fekete gumit veszek. Így most már négy darab kellett belőle. A Formontba meg is rendeltem és ez lett az eredmény