Blog
A első szériás 1750 105-ösök Bendix főfékhengert és Lockheed fékszervót kaptak. Ha jól tudom a korábbi autókat és a Juniorokat Benditalia egységekkel szerelték. A fékrendszer egykörös, ráadásul álló fékpedálos. A főfékhenger az autó alján foglal helyet, a szervó a motortérben. Az egység bemenete a főfékhengerből jövő nyomásjel az oldalsó csatlakozón keresztül, az erősítést vákuum végzi, a kimenete a hengeres rész végén lévő fékcső csatlakozás.
A bejövő nyomásjel egy kis dugattyún keresztül a félig határolt löketű vákuumszint szabályzó szelepet működteti egy kis membrán segítségével, ami a légköri nyomás és a szívócsőben kialakult alacsonyabb nyomás közötti nyomásszintet állít be a bementeti nyomásjellel arányosan. Ez a nyomásszint hat a főmembrán egyik oldalára, a másik oldalára pedig a szívócső nyomásszintje. Ez a főmembrán egy tolórúd segítségével a kimeneti térre ható dugattyút működteti. Ily módon a fékpedál lenyomásakor megnő a nyomás a kimeneti térben a bemeneti jelhez képest. A pedál elengedése során a szabályzó szelepnél új egyensúlyi állapot jön létre, ez csökkenti a nagy membránra ható nyomáskülönbség mértékét, a rúd kevésbé nyomja a kimeneti dugattyút, ami csökkenti a kimeneti tér nyomását. Nagy vonalakban ennyi. Ügyes mérnöki alkotás a 60-as évekből. Tetszettek még a Rubery Owen feliratú csavarok is.
Szétszerelés után a fém alkatrészeket konzerváltam. Hátha egyszer...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108605t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108606t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108607t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108608t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108609t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108610t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108611t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108612t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108613t.jpg)
Még október elején beérkezett az új komplett Lockheed fékrásegítő. A szerelvény mellett döntöttem, jobb, ha lesz egy tartalék egységem. Még 2004 környékén újítottam fel a fékrásegítőt, ez elég régen volt már és az üzembiztonság miatt jobbnak láttam most lecserélni. Ezzel a művelettel befejeződött a fékrendszer teljes felfrissítése, minden gumi izé új lett.
A bal első keréknél leengedtem a fékfolyadékot a tartályból, majd pár csavar után kint is volt a régi. A beszerelés macerásabb volt, mert először a pánt csavarja ütközött a légszűrővel, majd újra a pántot fel kellett lazítanom és egy picit fordítottam a dob két része között. A dob egyik felén vannak a rögzítő pontok, a másikon pedig a fékcsövek bevezetése. Ezeket kellett egymáshoz belőni.
Jó lenne kipróbálni, hogy a légtelenítés jól sikerült-e.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108602t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108603t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108604t.jpg)
137500 Km
A vizsgánál jelezte a vizsgáztató, hogy lassan ki kellene cserélni a féktárcsát, mert rohad.
Mivel keveset használom amióta vettem egy elektromos robogót, hogy részben kíméljem az Alfácskámat.
- Tehát teljes gyári első szett, tárcsák, betétek, javító készlet.
- jobb első zár eltört belül valahol, azt is gyárira,
- és a hátsó csomagtér teleszkópokat is cserélni kellett.( ezek nem gyáriak lettek)
- fékolaj csere
Anyag 215000
Munkadíj: 62000 Ft.
Január 7. napsütés 11C, száraz utak... guruljunk egyet! Szentendre oda-vissza, 120kmh-ig pörgettyű. Minden ok, megy az öregfiú, és teszi a dolgát.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108600t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108601t.jpg)
Májusban volt egy kuplungpedál javítás (két oldalt valami műanyag persely biz-baszt kellett cserélni, utána júniusban a kiegyenlítő tartály lett cserélve (a gumicső csatlakozó pöcse tört le a tartályról), majd egy vízcsövet is cserélni kellett (idővel elöregednek), most a műszaki előtt pedig a tolatólámpa kapcsolóját kellett kicserélni a váltónál.
Amúgy simán vette a műszaki vizsgát.
Semmi extra, gond nélkül átment.
Szokásos éves szervíz:
- olajcsere
- olajszűrő
- fékolaj (41 463 km-t futott az előző csere óta, és elvileg 30ezrenként kell cserélni)
- plusz ki kellett cserélni a bal első kilincset
Csak a szokásos éves (kétéves) témák:
- olajcsere
- olajszűrő
- üzemanygszűrő
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- váltóolaj (nincs ugyan megadva csereperiódus a gépkönyvben, de 91 835 km-t mentem az utolsó csere óta, szóval szerintem ráfért a csere)
Amin ledöbbentem, hogy a két Alfára (a 147-en is hasonló dolgok lettek cserélve) összesen 170ezret fizettem. Brutálisan felmentek az árak.
Hol lesz ennek a vége???
Az egyik kulcsomhoz még viszonylag korán beszereztem egy gyári, piros kulcs hátlapot. Nagyon jól néz ki a színes kulcs és a fekete-piros belsővel jól is harmonizál.
Kaptam viszont egy zöldet (Montreal verde) is ajándékba, amit feltettem a pótkulcsra. Meg akkor már rátettem arra is azt a szép kulcstartót, amit szintén kaptam nemrég. Ez bármennyire is tetszik, fémből van, így a "használós" kulcsra nem merném rátenni, mert összekarcolná, koptatná a környezetét, de a pótkulcson jó helye van.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108598t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108599t.jpg)