Blog
Ma kicseréltem a stabilizátor pálcákat is, mert a jobb első kopogott. Mivel mind gyári volt még ezért az összes cserélve lett. Mind a négy különböző úgyhogy vigyázni kell az oldal helyességre! A dobozukra ráírtam melyik hova való, nehogy összekeverjem őket. TRW gyártmányúak kerültek bele. A csere menetét nem részletezem, mert adja magát. Egy dologra kell figyelni, hogy tehermentesítve legyen a stabilizátor, vagyis mindkét oldal egyszerre legyen felemelve. A négy közül egyet sikerül viszonylag roncsolás mentesen kiszednem, A többi darabokra vágva jött ki :-( úgy össze voltak gyógyulva.











Ma kicseréltem a kormány olajat is. Először kifolyattam egy vékony csővel a tartályban lévő régi olajat, majd leszereltem a tartályt. A visszatérő (vékonyabb) csövet megtoldottam és egy üres műanyag kannába vezettem. A szívó (vastagabb) csőbe pedig bele dugtam egy nagy tölcsért. Ezután feltöltöttem a tölcsért az új olajjal, majd beindítottuk a motort (segítség kell) és jobbra majd balra forgatva a kormányt a kormány szivattyú kipumpálta a rendszerből az elhasználódott olajat. Mikor már tiszta olaj jött a visszatérő csövön is akkor a motort leállítottuk. Még párszor átforgattuk a kormányt ide-oda (álló motornál) míg a tölcsérből eltűnt az olaj. Majd kihúztam a csövet és a tölcsért. A tartályt kimostam féktisztítóval belülről. A fotón látszik a korom fekete dzsuva ami belőle jött ki. Majd a tartály vissza két új bilinccsel (Awab 19-28 + 11-17) mert a régiek egyszer használatos roppantott bilncsek. Ezután szintre töltöttem a tartályt és lepróbáltam a kormány szervót. Ha legközelebb csinálom akkor jóval nagyobb tölcsért fogok használni, mert nem győztem tölteni az olajat bele olyan gyorsan leszívta a szivattyú.







A kézifék bowden cseréjéhez ki kellett szednem a hátsó üléslapot.
Menete: Rendeltem Erhardtól 2db ülőlap rögzító bolhát (50500769), mert azok kiszereléskor szét törnek, vagyis a konstukciójukból adódóan egyszer használatosak. A két első ülést teljesen előre kell tolni, a háttámlájukat előre dönteni amennyire lehet. Erre azért van szükség hogy betérdelve elférjünk a két üléssor között. Az üléslap elejét felfelé jó erősen meg kell feszíteni, addig amíg nem halljuk az egyszer használatos rögzítők reccsenését. Nos nekem ez puszta kézzel nem ment úgyhogy egy szerelő vas segítségével feszítettem fel. Ezután meg kell tolni hátrafelé az ülőlapot hogy a képeken 2-el jelölt kampók szétakadjanak, majd kiemelhető az üléslap. Nagy segítségemre volt Chianti CarTársunk Ülőlapos Blogja. Köszönet neki érte!







Ma kicseréltem a két kézifék bowdent. Már ráfért a csere, mert a bowden ház szét volt repedve, a gumi porvédője pedig darabokra volt szakadva. Még gyári volt benne, télen párszor befagyott a bele szivárgó víz miatt. Most olyan mint új korában, könnyen mozog és stabilan fog + azonnal oldja a féket, nem szorul. A cseréjéhez ki kellett volna szedni a két első ülést is + a "B" oszlop burkolatát hogy a hátsó padlókárpitot ki lehessen szedni, mert a bowdenek alatta rögzítve vannak a padlólemezhez. Én nem vettem ki, mert a "B" oszlop burkolatát olyan bolhák tartják mint a csomagtér ajtó belső fedelét és azok nagyon könnyen törnek. Inkább vakon, a kárpit alá benyúlva tekertem le ill. vissza a bowdent rögzítő fém tartók anyáit. A könyöklő és a hátsó üléslap + a két hátsó küszöb burkolat kiszerelése viszont elkerülhetetlen.












A hatso fek nagyon erett a cserere igy rendeltem 276mm-es tarcsakat £ 40 es hozza beteteket, mert nagyon sikoltottak mar, viszont a szereles kozel se volt egyszeru, mert a bal oldali feknyereg dugattyuja nem volt hajlando jarni, igy kenytelen voltam beszerezni egy masikat, viszont az mas tipus volt igy a regit egy felujito keszlettel sikerult megoldani, meg fel kellett tolteni fekolajjal es minden rendben is.
156000 miles




Úgy döntöttem, hogy megválok az autómtól. így visszaraktam a gyári magnót, hangszórókat, illetve a kormányt és a váltógombot..

Szelepfedéltömítés, olaj(selenia) és olajszűrő csere 124.000 Km-nél
Sajnos az autóba gyárilag nem volt tolatóradar, ezért (mivel az előző autómban volt) úgy döntöttem teszek bele utólagosan. Nem akartam olcsó kínai vackot venni, hanem Valeoba gondolkodtam. Sikerült is szereznem egy zsír új csomagot jó áron, ami Alfa Romeo 145-é. Nem akartam hogy plusz kijelző kerüljön valahova, ezért csak a csipogós verzióra esett a választásom. Mielőtt hozzá láttam megkérdeztem mizooo cartást, mivel Ő is utólag tette bele, hogy van-e valami problémás rész; azt mondta nincs. Nem is kellett más következő nap hozzá is láttam. Lebontottam a csomagtérben lévő kárpitokat, megkerestem a tolatólámpa vezetékét, mely a 10 képen van. Ez a bal oldali kárpit mögött van. Ezután kivettem a hátsólámpákat, mivel ott is van rögzítve a lökhárító két csavarral. A sárvédőnél is kicsavartam a csavarokat és a két alsó csavart viszont nem kellett bántanom, mivel ki voltak szakadva azok nem rögzítették. Így már sikerült kipattintani a lökhárítót. A 159-es topikban kérdeztem egyszer, hogy hova kell tenni az érzékelőket. Szosza válaszolt is rá hogy meg van jelölve belül (7-es kép). Ezt követően már csak ki kellett fúrni őket. Utána beleraktam az érzékelőket, megnéztem hol megy be a rendszámtábla világítás vezetéke és ott juttattam be én is a tolatóradar vezetékeit. A legnagyobb bajom az volt, hogy hova helyezem el a vezérlő egységét, először a 11-es kép szerint raktam, de ott nem voltjó egy kicsit lejjebb raktam. A csipogót a hátsó ülésnél lévő kicsi betét mögé helyeztem el. Ezt helyet találtam alkalmasnak így talán nincs nagyon messze és nincs nagyon takarva sem. Ezt követően megjavítottam a lökhárító alján lévő rögzítő füleket. Ezzel még a javítások sora nem zárult le, mivel a lökhárító a bal oldalon nem volt a helyén (6-os kép) megfelelően, ezért azt is megszeretem volna csinálni és rájöttem, hogy nem más a baja csak hogy hiányoznak a lökhárító pattintós rögzítő elemből a csavarok. Szám szerint négy így nem tudott kellőképpen a helyére kerülni a lökhárító. Mivel plusz csavarom nem volt, olyan helyről vettem el ahol könnyedén pótolható. Beszerzés folyamatban. A végén csak össze kellett rakni az egészet. Munkaidő (javítással együtt) kb. 5 óra.












04.23.-án elől cserélve a két lengőkar. (lemförder!) Alkatrész baráti áron.
3
587
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Giulia
- Adok-veszek
- 159
- Junior
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Virtuális Romeo
- 4C
- Coffee - Minden ami kávé
- Együnk-igyunk, amíg teh...
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10