Blog

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-11

Csavarok meghúzva nyomatékkulccsal, váltó feltöltve olajjal, kuplung lelégtelenítve, akksi töltőn. Már csak az akksitartót, légtömegmérőt és a kerekeket kell visszarakni.

>> SzervizGin145 // Alfa 145 Coupe // 2015-04-11

A lamdaszonda problémám mint kiderült az okozta,hogy a féltengelyem eldörzsölte a Lamdaszonda kábelét.Per pill le van húzva!Szóval cserés lesz a kábel!Beleforrasztani nem akarok mert nem fog elvileg valós értékeket közölni úgy!

 
>> Autóápoláspedrobaa // Alfa GT 1.9 JTD Distinctive // 2015-04-11

Mivel nemigen van tapasztalatom bőrös kocsikkal, úgy gondoltam, hogy az első takarítást profikra bízom, így elvittem a hifi építés után (úgyis elég koszos lett) egy belső takarításra és bőrápolásra.

Az eredmény szerintem kiváló lett. :)

 
>> Tuning és extrapedrobaa // Alfa GT 1.9 JTD Distinctive // 2015-04-11

Szép szombat délutáni idő volt, így nekiláttunk Hifit építeni. A gyári Bose cucc meglepően szépen muzsikál egy jó fejegységgel, de a láda borzasztó kevés így előkaptam a 156-ból kimentett HiFi-t.
Vettem új connection kábelszettet és egy szintén connection, 5.5m-es RCA-t, mert a teljes kábelezést benne hagytam a 156-ban, főként lustaságból, nem akartam szétbontani a kocsit.

Elsőnek kikaptuk a Bose mélyládát, azonban sajnos mögötte nincs teljes kárpitozás, így látszik a Bose Erősítő és a mélyláda rögzítésének helye is. A rögzítőpanel kiszereléséhez az egész csomagteret szét kell kapni, nem jó móka. :)
Utána lekaptuk a küszöböket, tulajdonképpen sikerrel, csak 1 patent tört el és az is orvosolható volt helyileg. :)
Útkeresés a motortérből viszonylag zökkenőmentes volt, bár olvastam, hogy mások találtak bemenetet a vezető oldalon is, én az anyós ülés előtt, egész a szélvédő alatt találtam egy szép nagy használaton kívüli gumidugót, így ott jutottunk be a kocsiba.
Anyós oldalon elment a betáp, a túlparton pedig a jel és a signal kábel az erősítőhöz.

Az eredmény:
A Bose hangszórók elég szépen muzsikálnak, nekem elég tiszta és erőteljes is. A most bekábelezett erősítőről pedig csak a DLD mélyláda megy. Az egészet egy Alpine CDR-195BT vezérli, szerintem hangzatos, az összhatás egész kellemes.
Az alap koncepció az volt, hogy az egész Bose cuccot kiszedem és kap Hertz szórókat az utastér, de nem vagyok biztos benne, hogy érdemes cserélni, majd meglátjuk idővel.

>> Eseménytipoatti // Alfa 145 1,4 TS Junior // 2015-04-11

A legjobban minket lepett meg, amikor a tréllerről történt leengedése végeztével, egy akksi behelyezése és a gyújtás ráadása után megláttuk a számlálón a 47700 (!!!)-as számot. Később, alaposabban átnézve kiderült, hogy gyakorlatilag mindene gyári még, törve a jobb elején lehetett rövid pályafutása alatt, ott találhatóak is javításra utaló jelek. Viszont nem nyírta ki a több, mint 10 éves állás sem az alját, sem a kipuff-rendszert, sem más releváns dolgot. Az első motorindítás előtt azért nyilván volt részemről izgalom, de az (érthetően) megszorult AC-pumpa cseréje után az évtizedes Csipkerózsika-álmot követően beindult a kis cuore - az érzés elmondhatatlan. Borzalmas büdös az állott benzin folyadékként, és elégetve is. :)

Eszméletlen feeling egy 17 éves, de mégis újszerű autót vezetni, ez is megadatott hál'Istennek.

A beltere és a műszaki állapota makulátlan, mint az új - a kis teste azért találkozott 3 nagy ellenséggel: az időjárással, a női tulajjal, és vélhetően az ő (akkoriban még feltehetően) kis gyermekével. :)

Kapott ma egy nagyobb takarítást, azért lesz még mit tisztogatni rajta.

Jövő héten megkapja az ilyen esetben aztán valóban elmaradhatatlan vezérlés, -olaj,-szűrő cseréket, néhány apróság átnézésre kerül, aztán gooo...

Kíváncsiságból egyébként nézelődtem ma a neten, akad-e még ilyen adottságokkal rendelkező 145-ös egyáltalán valahol. Olaszországban találtam egyet, egy fapados, klíma nélküli ( igaz, patika állapotú bódéval rendelkező ) 1999-es 1,6 TS-t 22000 futott km.-rel. 3500 ájróért. Hmm. Jó lenne ott élni sales szempontból (is).

Bent van a motor, néhány dolgot még be kellett szereznem hozzá ( LMM, magasnyomású szivattyú szeleppel együtt, légszűrőház, légcső, motortakaró fedél ), de INDUL, szépen jár és gyönyörű a hangja - már amennyire egy négy hengeres kerregőnél beszélhetünk ilyenről. ;) Cserélve/felújítva lettek egyébként előzetesen: turbó, olajhűtő és EGR, vezérlés.

>> EseményMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2015-04-11

Zalaegerszeg - Budapest - Tiszaújváros
megtett út: 435,5Km
Átlagsebesség: 111,4 km/h
Átlagfogyasztás: 9,7 l/100km (klímával)

hibamentes

km óra állá: 224062 KM

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2015-04-11

A futóműves azt mondta, hogy el vannak fáradva a rugók. Persze ez hülyeség, de hát próbáljuk kicserélni, hátha okoz valami javulást. A választásom az Eibach Sportline ültetőrugókra esett, ami papíron 45/50 mm-t ültet. Egy szombati napomba került, mire kicseréltem a rugókat, de végül sikerült. Meredek a 20 mm-s nyomtávszélesítőkkel, lehet, hogy azok nem maradnak, ill. kisebbeket szerzek be.

1.kép - Ültetés előtt - fél TI futómű (elöl komplett TI, hátul gyári magasságú lengéscsillapító Bilstein B4)
2. kép - Monroe (TI) vs. Eibach Sportline hátsó rugók
3. kép - Ültetés után

 
>> Tuning és extraLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2015-04-11

Neten talátam egy lengyel emberke gyártja. Szerintem feldobja a műszerfalat. Gyárilag is ilyennek kéne lennie (1-4 kép).
Innen vettem (ebay)
Beszerelés
Vannak más dolgai is 159-hez (5-8 kép). Esetleg még a kilincs köré és műszerfal rácsán lévőbe látok fantáziát. A többit már soknak tartom, nem nagyon tetszik.

 
>> Tuning és extraNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2015-04-11

Amit tud:
- 120 fokban, nagylátószögű lencse
- 1080P full HD felvétel
- 4x digital zoom
- 2.7" LCD kijelző
- 0 Lux felvételi lehetőség
- HDMI csatlakozó
- G szenzor