Blog
2015. 03. 05, 00:20 perc. Nem tudtam aludni, így valami hasznosat csináltam. Kicseréltem a ma megérkezett pollenszűrőt.
Nálam is a kesztyűtartóban van. Többször olvasgattam itt róla, így hát megpróbáltam én is sajátkezűleg kicserélni.
1. Bal oldali takarósapka levétele (képen sárgával jelölt terület).
2. 25-ör torxcsavart kitekerni.
3. A csavartól jobbra és balra levő füleket kicsit előrefele megnyomni, így lenyílik a fedél.
4. Láthatóvá válik az 5,5-ös hatlapfejű csavar. Ezt kitekerni.
5. Ezután a pollenszűrő ház "ajtaja" felfelé nyitható és a régi szűrő kivehető.
6. Új szűrőt a régi helyére tenni, figyelve a szűrőn levő levegő áramlásának irányát jelző nyílra.
7. 5,5-ös csavart visszatekerni.
8. A fedelet visszailleszteni a helyére. Ha jól fekszik a két fül visszapattan és fenntartja a fedelet. Ezután könnyen visszatekerhető a torx csavar.
9. Bal oldali takarósapka visszahelyezése.
10. Jól végzett munka jutalma: maga az érzés, hogy sajátkezűleg valami jót tettünk a szeretett alfánknak. (meg persze egy kis pénzt is megspóroltunk)
Pár észrevétel:
I. Több helyről kértem árajánlatot a szerviz elvégzésére. Nem a pollenszűrő kicserélésére, hanem az összes olaj és szűrő cseréjére. A pollenszűrőre volt ahol 61 Eurós árat mondtak (plusz munkadíj). Ezek után döntöttem úgy, hogy ezt olcsóbban is meg lehet vásárolni. Ebayről Meyle FTM15-12 3190000 típusú szűrőt 13,07 Euro-ért vettem szállítással együtt.
http://www.ebay.de/itm/121576248053?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Nem a legolcsóbb szűrőt választottam, de nem is volt 60 Euro.
II. A régi szűrő ahogy a képeken is látszik igen-igen csereérett volt. Ezért megnéztem a szervizkönyvet. Elég hiányosan vezették. Az első három szerviz olaszországi alfa szervizben volt, ahol nem jelölték, hogy mikor mit cseréltek. A következő bejegyzés egy németországi opel szerviztől származik, akik pedig jelölték, hogy nem cserélték ki. Erős a gyanúm, hogy ezzel a szűrővel jött ki a gyárból 5,5 évvel és 177.000 km-re ezelőtt.
ui:
A használt szűrő az új zacskójába és dobozába tettem, majd pedig egy hulladékgyűjtő helyen leadtam. Nem elég, hogy az autóval jót tettem, de még a környezetre is vigyázok.








194802km
Olajcsere és szűrő
Castrol Magnatec diesel 5W40 7600Ft
Mecafilter 1900Ft
Nyárigumi felrakás


191715km
Kezdetben sok hibát hozott a menetstabilizálóra,később lassabban forgatta az indítómotort,néha ki kellett venni tölteni ha 20 percnél tovább takarítottam és égett a belső világítás.
Aztán vettem egy aksit.Auchan.
Szezont motormosással kezdtük. Semmi gond a masinával.
A téli kátyúk megették a futóművet, ahogy az várható volt. 2 felső lengőkar csere. Kedvezménnyel bárdinál 24,000 Ft. Még mindig világít a légzsák visszajelző, más baj nincs. A központi zár magától megjavult.
igaz, h csak 8 ezret mentem amióta megvan, és elvileg friss olajcserével kaptam, de azért inkább előbb cseréltem olajat, és szűrőket, bár 10ezernél amúgy is meglett volna.
nem Selenia lett… , hanem castrol magnetic 5w-40…
van egy kis szivárgás a váltóból, de csak harmatcsepp…
kapott új olajleeresztő csavart is, az is ratyi volt…
ha megkapja majd a nyári gumikat az újonnan beszerzett 16" felniken, akkor meglátogatunk egy futóművest is…
Mióta nálam van a kocsi (5éve), azóta nem működőtt a tolató lámpám. Annyira nem izgatott, de most jött egy ötlet, amit tett követett, rendeltem egy újat és kicseréltem. Kb 5 perces művelet volt az egész.
Elkövetkezett a várva várt pillanat, az első futómű rendbe tétele. Cserélve lett:
4db lengőkar (TRW)
2db stab pálca (Metzger)
1db bal axiál csukló (Ruville)
1db kormánymű gumiharang bal.
1db belső féltengely gumiharang (Italy)
+futómű beállítás



Megvettem előre is a brembo tárcsákat illetve betéteket. De mint lenni szokott ennél több is kellett sajna nem tért vissza a fékerő. Megnéztük hát a fékrásegítőt. Egyik gumicsöve megöregedett és eresztett. 500Ft volt egy új cső szóval végre a fékem 100%on. Várom a nyarat illetve a nyári AVON gumikat. Nem tudom ki hogy van vele de időnként az ablakomra rá kell állítani. Ezt most is megtettük megint szépen csukódik és be megy az üveg a gumi alá, és elég erős is marad közbe hogy ne legyen nagy szél zaj. Amióta ilyne dög hideg volt reggelente kicsit nehézkesnek éreztem a váltóm hát kicseréltettem benne az olajat is.