Blog
Az éves szervízre Kozinál került sor, Mosonmagyaróváron.
Gyári alkatrészek kerültek beszerelésre.
Olajcsere (Selénia Star PE) és az összes szűrő cseréje történt meg.
Km: 133.825
Mikor hazaértem, lemostam az út koszát és így ment a garázsba a Giulietta.




Mikor megvettem a Giuliettát, már akkor is igazán a 8C felnivel tetszett volna, de a turbina sem volt rossz. Jó 2 évvel a vásárlás után vettem egy felújításra váró felni szettet, amit Bányai Sanyi vett kezelésbe Nyirádon.
Antracit/fegyverszürke színt kértem és kaptam. (Nem színkódos, egyedileg Sanyi által kikevert szín)
A turbina szettet árulom a Michelin PS4 gumikkal, így ha már a felni újra szép, vettem egy szett Continental Sportcontact 5 gumit, 225/40 R18 méretben, amit a kiszállítás napján sikerült fel is rakatnom. (2022-es gyártás, Bhp gumi)
Költségeim:
Felni szett - 2 jó/2 rossz Pirelli gumival - 250.000 Ft (2 db jót árulom) - update: 2 gumi elment
Új Conti gumik szállítással - 166.600 Ft
Felnik görgőzése: 30.000 Ft
Bányai’s Garage javítás komplett - 65.000 Ft
Szerelés: 8.000 Ft (Győr, 60i gumi)
Végső költséget akkor látok majd, ha sikerül eladni a feleslegessé vált dolgokat. (update: turbina szett is eladva)
Km: 133.725
Mindent beleszámolva végül 73.000 Ft-ba került a csere, plusz az új szett Conti gumik.





Régi tervem volt, hogy ha végre újra garázsban fog állni az autó, ahogy az előző tulajnál is, feldobom a környezetet valami egyedi dekorációval.
A neten néztem ki őket, a megvalósításban egy kedves ismerősöm segített a győri Plaket Kft-nél.

Kicseréltem a pollenszűrőt. Szidtam Giovanni-t közben :) Le kell venni a kesztyűtartó alatti takarópanelt, vagy legalábbis lepattintani a szélét hogy az alatta lévő 2 csavarhoz hozzá lehessen férni. Ezután újabb három csavar a kesztyűtartó felső részén, ezután kijön a kesztyűtartó, le kell csatolni 2 vezetéket, és balra bent van a fedél előtte megy egy cső, kb. a klíma kondenzvize, ezt ki kell húzni, a kábeleket félre, és egy 5.5-es csavar fogja a tetőt. Ugyanaz a csavar kb. mint ami már a 156-ban, 159-ben is volt és ugyanúgy leesik első alkalommal, és nem lehet megtalálni. Ugyanúgy egy sima kereszt-csavar került a helyére azzal nem lesz többé gond. Eddig a pontig van video, de a következő kocka már az hogy lent van a fedél. A szűrőhöz kapott instrukcióban lévő képen látszik ugyan valami hogy miként kell kivenni, de nem egyértelmű. Alul van egy zárópöcök, azt kell kipattintani. A szűrőt kivenni nem nehéz, de visszatenni már nem olyan egyszerű.
Az ózonos tisztítást is a saját gépemmel végeztem.
Mann-Filter aktív szenes szűrőt raktam bele.
Anno mikor a Black Monstert vagyis a 2.4 Q4-et eladtuk, és megvettük a TBI-t, pár évre terveztünk. Gondoltam lesz majd jóáras Giulia. Hát nem lett mert közben pár dolog megkavarta az autópiacot. Közben végig nézegettem a hahu-t, mobile-t, jöttek időnként a hirdetések, egyre magasabbra kellett emeljem a limitet. Eleinte Giuliában gondolkodtunk, de lassan eltolódott a Stelvio felé. Ez utóbbi Mártinak jobban tetszik, nekem pedig az volt a lényeg hogy a Giulia/Stelvio párosból akartam egyet. Megkértem egy győri ismerősöm, hogy próbáljuk ki be tud-e jönni a kapun a Giulia. Ez azért érdekes, mert a járda magas és meredek feljáró van az útról. A TI is leért ha nem okosan mentem ki-be. Hát a Giulia is igen neccesen fért csak el. Ez viszont végleg eldöntötte a dolgot, Stelvio lesz, de az meg drágább :) Innentől már csak Stelvio hirdetéseket néztem. 11-12m-ig lehetőleg 2018 vagy újabb, 100e km alatt. Bp-en megnéztünk egy dán importot, ami piros volt, de gyöngyvászon üléses, csepegett a szilikon és gyanús volt hogy birizgálták a jobb hátsó ajtót. Szerintem törött volt. Szövet üléses gyakorlatilag nincs csak újban, az meg többe kerül mint amit szeretnénk autóra költeni. Aztán egyszer csak, egy szerdai napon szembe jött ez a piros 2017-es kevés km-es, 280 lovas Siófokról. A SioMobilnál volt bizományban. Elentünk megnézni, közelről is szép volt, őszintén koszos. Bár a tulaj kitakarította, de irgalmatlan kosz volt a kevésbé látható helyeken és a motortérben. Viszont a vezetőülés oldalsó burkolatának töröttségén és pár apró karcon kívül gyakorlatilag hibátlan, a bőrülés szép és a számomra egyik legszebb 20-as gyári felnik vannak rajta jó gumikkal. Kiderült hogy a volt siófoki polgármester felesége a tulaj. 10.5m volt a kikiáltási ár. Elvittük próbakörre, az értéklesírtő odaadta a kulcsot hogy menjünk. Csak kis utcákban mentünk egy kört ott nem éreztem azt a nagy erőt. Ajánlottunk 10-et, végül 10.1-ben megegyeztünk.
Lepapíroztuk, a tulajnál leültünk és intéztem biztosítást gyorsan illetve átutaltam, aztán haza indultunk. Az úton már kijött a póver. Nagyon jól mozog, megy ahogy kell, tetszik nagyon. Kissé fura a magas üléspozíció, de hamar megszoktam. Intézem az eredetvizsgát és az átírást.
Parkolóban belémtolattak úgy, hogy nem hagytak cetlit. Az autó jobb hátulja sérült a sárvédőnél. Természetesen önköltséges lett a sztori.
215/45R17 Nexen
Cserés lett a komplett hosszbordáshajtás, így:
gyári új hidraulikus-rugós feszítő egység beszerezve
NSK excenteres csapágy
Febi vezetőgörgő
Dayco szíj
359000 km
Összes szűrő+Motul X-Cess 5W40 csere 356000 km-nél
Beszereztem 4db új alsó lengőkar szilentet, mert cserések lesznek az autón lévők.
Továbbá érkezett egy új Marelli főfékhenger is, mert a 2 éves Samko kezdi megadni magát....
Vettem egy 85-ös évjáratú kazettás Philips autórádiót...
Ez még a jövő zenéje.