Blog
Soha nem volt még pótkerék nélküli autóm, ráadásul eltűnt a kompresszor, így biztos ami biztos vettem egy defekt javító készletet, spray-t és kompresszort.
Lehet hogy semmire se jók, de megnyugtat a tudat hogy van :D
Remélem pont annyiszor lesz rá szükség mint az elmúlt 20 évben vagyis nullaszor :)
Hozzáraktam még egy összecsukható rendezőt is.




Az előző gépekben is volt kamera, így a Stelvio se maradhatott ki. Hónapokkal ezelőtt dobott be a fórumba valaki egy igényes kialakítású kamerát Giulia/Stelvio-hoz, akkor megjegyeztem, most hogy aktuális lett utánanéztem. Aliexpress-en találtam, de hála Pettinkének, végül egy olasz webshopból rendeltem meg. (184 EUR) A tükör burkolatba integrálták, első és hátsó kamera, korrekt leírással, kábelekkel, SD kártyával.
DHL hozta 5 nap alatt. A tükör mögötti burkolatot kell cserélni, aztán a tetőkárpit alatt, az A-oszlopnál elágazik, a hátsót a tetőkárpit szélénél vittem hátra az ajtó szigetelések megbontásával. Hátul az átvezetőn keresztül a csomagtér ajtóra és kb. középre ragasztottam fel az üvegre. A csomagtér ajtó burkolatát kellett leszerelni, illetve az átvezetőt megbontani. Nem volt vészes. A fő kábel az A oszlopban megy le, a kesztyűtartó alá. A kesztyűtartót kivettem és az alatta lévő fedelet is, ami mögött a biztosítékok vannak. Ezek helye korrektül benne volt a leírásban képekkel illusztrálva.
Az ott lévő test csavarra kellett rákötni a testet, az állandó és a kapcsolt 12V-ot pedig úgy oldották meg, hogy a gyári biztosítékok helyére kell betenni a spec csatlakozót, ami egy biztosíték egy kijövő kábellel. Ötletes megoldás, nem kell semmit megbontani, megcsapolni. Egy Youmera nevű app van hozzá amivel lehet adminisztrálni, de az SD kártyát kivéve is egyszerűen megnézhető mindkét kamera képe. Eddig nagyon tetszik kíváncsi vagyok, hogy muzsikál élesben :)










A nap nagy kérdéssel indult: fogyasztott-e PHuBi olajat a tegnapi pályázás során?
Reggeli után kinyitottam a "gépházat" és örömmel láttam hogy ugyan úgy max-on van mint induláskor. Indulhatunk a hegyekbe!
A mai nap Európa tetejére volt szánva, a cél a Matterhorn volt. Tudomásom szerint ez az "utcai ruhában" hegymászó felszerelés nélkül elérhető legmagasabb pont a maga 3.883 méterével.
Még a város határában kinéztem egy benzinkutat, ahol a svájci etap előtt tankoltunk. Tegnap Areseben önkiszolgálós automata kút volt, ott csak a bedobott kp-t lehetett beletankolni, de itt hagyományos kút volt. Tankoltam és bent kellet fizetni. Végig klímázva 8,12-es átlaggal futottuk meg az olasz autópályás szakaszt. - Nem rossz.
Felmentünk a Simplon (2.005m) hágóra majd lefelé egy furcsa részt találtam. Mentőút a kamionosoknak ha "elfogy a fék". (4.kép) Aki teheti mássza meg a hágót, kiváló minőségű út és csodálatos táj. (Alatta át lehet menni vonattal is, ahogy ezt már a Pókkal korábban megtettük.)
PHuBi-t leparkoltuk Täsch legnagyobb parkolójában és elindultunk a hegyre, mert autóval csak eddig lehet behajtani.
- Täsch-ből vonattal lehet eljutni Zermatt-ba.
- Zermatt vasútállomástól némi sétával lehet eljutni a felvonóhoz.
- A Matterhorn Express közvetlenül felvisz a tetőre, kb egy óra az út.
Vissza ugyanez. Zermatt-ban ittuk az eddigi legdrágább Coca Cola-t, egy utcára áruló standon 5,5 CHF volt. Az üres palackot el is hoztuk haza, betettük a relikviák közé :-)
Fent roppant hideg van, a lenti 25 fok ellenére célszerű meleg cuccot vinni. Most éreztem először a magasság miatti fizikai tüneteket. Szédülés, enyhe fejfájás jelentkezett, az oxigénhiány miatti gyors elfáradás és légszomj nem volt új, azt lehet kezelni a fizikai terhelés csökkentésével. (Nem rohangálunk.)
Eredetileg beterveztük a Moosalp hágót, de mivel kicsit megcsúsztunk a tervhez ezért nem arra mentünk. Így kb. 45 perc menetidőt spóroltunk.
Némi kocsikázás után vonatra szálltunk Goppenstein-ben. (videó visszafelé utazva)
A vonatra felhajtva a kocsiban kell kivárni míg átmegy az alagúton. Jó buli.
A gond csak az hogy meleg volt. Ha felhúztam az ablakot nem lehetett megmaradni bent, ha meg lehúztam iszonyú vonatzaj van. A motort meg nem lehet elindítani hogy menjen a klíma...
Frutingenben a Hotel Landhaus Adler-ben szálltunk meg. Egy igazi falusi "hagyományos" vendégfogadó. A grill éttermük sajnos (vagy szerencsére) még nem volt nyitva, így egy "Flammkuchen" (langaló?) lett a vacsoránk. A helyi sör fenomenális volt és 5,50 CHF.
A grill kínálatában lett volna ló-steak (45 CHF + köret) amit elképzelni se tudtam hogy milyen. Lehet hogy elcsábultam volna. Talán így jobban jártam :-)
Holnap Svájcot átszelve Chamonix-ba megyünk.












Beépítettem a szivargyújtó helyére a már megszokott usb töltőt, így már ebben az autóban is használható a rendszer.
A 4 éve vásárolt kábel köteget leszedtem teljesen lebontottam, újra bandazsoltam majd újra gégecsőveztem. A teljes korbacs szigetelése hibátlan volt hála égnek így csak a bandázsolás és csövezés volt a munkafolyamat. Remélem hogy nem csak optikai javulást hoz az elvégzett munka hanem hosszú távú védelmet nyújt majd a kábel kötegnek a hő és víz ellen.



Az O.Z-k kaptak vadi új kupakokat, szálcsiszolt alumínium.
Kissé megkoptak már, volt ami törött, és 1 hiányzott. Felnikupakok árát az eladó állta.
Illetve a szivargyujtót kidobtam a kukába és kapott egy dupla USB töltőt, Volt mérővel.
Gyári csatlakozóval ment össze, csak a kábelt kell a csatiban átvariálni.
Olyan “csokis” megoldásokat láttam a csoportokba, hogy ajaj….





Megjelent az akkumulátor piktokgram a műszerfalon. Tönkrement a generátor. Mivel a felújítás nem vezetett eredményre, ezért új generátor került bele. Ki lett cserélve a szervószivattyú is, mert eresztette az olajat. Csere érett lett az összes szíjfeszítő is, illetve komplett vezérlés csere is megtörtént, ha már hozzá kellett nyúlni.