Blog

Utoljára majdnem egy éve összesítettem a gyűjteményt.
Nézzük hogy állunk az idei "2022 Nagy Túra" után:

Magassági pont 1.098db - 1.513.095m
Hágó 847 db - 1.036.569m
Végpont 229 db - 434.793m
Vízválasztó 34 db - 34.006m
Érvénytelen (nem járható) 24 db - 56.978m
Földút miatt nem járható 21 db - 47.856m
Egyéb akadály 22 db - 52.202m
Gyalog elérhető 116 db - 274.253m
Autóval elérhető 954 db - 1.194.999m

Teljesítve:
Mennyiség % Magasság %
Megvolt 347 db - 714.389 m - 31,60% - 47,21%

Gyalog 85 db - 203.126 m - 7,74% - 13,42%

1 PHB-574 Spider 156db - 283.149 m - 14,21% - 18,71%
2 LHU-600 Spider 62 db - 113.086 m - 5,65% - 7,47%
3 NCZ-300 Giulietta 52 db - 71.431 m - 4,74% - 4,74%
4 LUX-640 Alfa 159 11 db - 13.557 m - 1,00% - 0,90%
5 RSB-559 Giulia 11 db - 20.754 m - 1,00% - 1,37%
6 Egyéb autó 6 db - 4.631 m - 0,55% - 0,31%
7 KMW-012 Alfa 156 SW 5 db - 4.652 m - 0,46% - 0,31%

 
>> EgyébWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2022-08-07

Pár évvel ezelőtt Münchenből Verona felé autózva a tiroli részen egy hosszú 100-as korlátozásba futottam, amit betartva feltűnt, hogy nagyon keveset fogyaszt az autó: nullázás után 5-össel kezdődő számokat mutatott. Azóta tervezgettem, hogy egyszer megpróbálok lassan menni, és megmérni a fogyasztást, de az alkalom sehogy sem akart eljönni. Ebből az autóból egyszerűen árad az élni akarás, eszem ágában sincs vele hosszasan tötymörögni semmilyen körülmények között, mert nem erre született.

Sajnos úgy tűnik, hogy a hatósági áras intézkedések következtében beköszöntött az üzemanyaghiány, napról napra hallani sztorikat, hogy kinek hogy nem sikerült tankolnia, így arra gondoltam, hogy morálisan helyénvaló lenne egy kicsit takarékoskodni, ami tök jó apropó a fenti kísérlet elvégzéséhez. Végre jóvá teszem azt a sok száguldozást! :)

A körülményekről: Budapest-Debrecen az M3-ason oda-vissza, volt némi város is, de szerencsére dugó nélkül. Egyedül voltam minimális csomaggal, klíma végig ment, DNA kapcsoló N állásban, a pályán tempomat 100 km/h-ra állítva. A forgalom nem volt nagy, de azért így is kellett előzgetni, ilyenkor ha a körülmények megkívánták, akkor 120-130-ra gyorsítottam, mert nem akartam feltartani a többieket. Hőmérséklet odafelé 35, másnap visszafelé 32 °C körül, ez tapasztalatom szerint jót tesz a fogyasztásnak, mert ilyenkor ritkább a levegő. Nafta sima 95-ös a MOL-tól, induláskor és érkezéskor ugyanannál a kútfőnél első kattanásig tankolva.

Eredmény: 477,7 km távon 25,44 liter fogyott, ami 5,33 liter/100km fogyasztásnak felel meg. A táv Google Maps szerint 476 km, tehát elég pontosak a számok.

Szubjektív értékelés: a benzinesek között ez egy takarékos utazóautó lehetne, a gyakorlatban azért fogyaszt mégis sokat, mert nem ösztökél takarékoskodásra. Amikor nyomod neki, akkor pedig megy, és ha megy, akkor iszik is. Hogy ez most összességében jó vagy rossz, az már amolyan világnézeti kérdés, én mindenesetre nem szívesen közlekednék úgy vele, hogy annyit fogyasszon, mint ma.

Ja, és hogy elhangozzanak az életszerű számok is: pályán 130-140 körül közlekedve 7.5-8 litert iszik, nyomulós üzemmódban 9-10-et, városban pedig nagyon használatfüggő, nekem jellemzően 12-15 között.

Tavaly jó buli volt, most is annak ígérkezett és az is lett.

Korán, hét óra után elindultam hogy még a meleg előtt odaérjek, hogy végig nyitva lehessen a tető. Erős hátszél volt így alig volt légmozgás a kocsiban.
Szóval negyed tíz tájén odaértem, a 3-as jegyet kaptam.
Leparkoltam az árnyékba, majd irány egy kávé. Kicsit több lett mert ebéd előlegként kértem egy kis reggelit :-)
Akkora volt az adag hogy mást már nem is ettem estig.

A társaság kiváló, volt miről és kivel beszélgetni.
A kérdéssort (totó) nem töltöttem ki mert nem volt kedvem elsétálni az állatokhoz így egy csomóra esély se volt válaszolni. A családosoknak tuti jó lehetett.
A tombolán hamar kihúztak így a melegre való tekintettel hazafelé vettem az irányt.
Keszthelyig zárt tetővel és klímával mentem de ott már nyitottam és hazáig úgy is maradt.
Sümegen tankoltam volna ha lett volna benzinjük így csak itthon töltöttük tele PHuBi pocakját.
260km majdnem végig nyitott tetővel.
Jó nap volt!
Jövőre ismét elmegyünk!

 
>> Szervizfrusciante // Alfa MiTo 1,4 t-jet 155le // 2022-08-07

Cseréltem lengőkarokat, kormánygombfejeket, stabpalcakat, és a stabrudat. Mind még a gyári volt benne úgyhogy időszerű volt...

 
>> SzervizLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2022-08-05

Típushiba hogy elforognak az anyák a bölcsőben. Vettem szegecsanyákat, azzal orvosoltam. Gyárilag is az van benne. Vettem egy készletett, nem volt drága. M6 kelett belőle. A régit hidegvágóval levágtam a fejét, így kijött a helyéről. Másikat behúztam házi szerszámmal.

 
>> SzervizLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2022-09-08

Vezérlés csere aktuálissá vált. 6 éve volt 110e km ezelőtt. Egyben ékszijtárcsát is cseréltem. Ezt 9 éve cseréltem, 140e km volt benne. Láttam picit repedezet már, így egyben ki lett cserélve. Vezérlés gyári került bele, tárcsa pedig Dayco. Most 258e km van a kocsiban.

 
>> Tuning és extraManky956 // Alfa 147 1.9MJET 16V Q2 // 2022-08-05

Már régóta akartam utcára való teljesítménymérő eszközt , Dynoprot választottam annak tetszik legjobban a működése , és hozzá vettem egy profi mérleget , le is mértem az autót 1375kg, benne ülök úgy 1454kg lett.

Mérés eredménye : 450le 720nm (wmi ment) sima dízelel 412le 694nm

Részt vettünk egy Fertőszentmiklósi gyorsuláson is amit , erősen olasz gyözelemmel zártunk, itt sajnos elköszönt a gyári féltengely ( elkezdett rázni) így most át lett akaítva régi fajtára (csavaros), meglátjuk mit fog bírni.

km: 213.600

 
>> SzervizHardy // Alfa Giulia Veloce 2.2 D Q4 // 2022-08-05

Rendszeresen fogyott a víz. Már kezdtem aggódni. Aztán Csöri megtalálta a hibát és orvosolta. Újra cserélte. Hogy nem tudnak leszokni erről a két darabból összerakott dolgokról. A 159 en is ez volt a gond.

 
>> SzervizMozes87 // Alfa Giulietta 2.0 Jtdm-2 150LE // 2022-08-05

Klíma feltöltés

 
>> Egyéburizoli0318 // Alfa 147 1.6 TS // 2022-07-23

Az autón kb 18 éves gumik voltak, szerintem ezekkel a gumikkal jött ki a szalonból. Most kapott 4 új négy évszakos Platin 215/45 R17 gumit a TI felnire.