Blog

Zoliék elvégezték az éves olaj- és szűrőcseréket.
Motorolaj: Selénia K-PE
A korábban beszerzett gyári eredeti alkatrészek beépítésre kerültek:
olajszűrő, légszűrő, FPT gyertyák, Multiair mikroszűrő
Plusz kapott egy klímatisztítást és új pollenszűrőt is.
Az olajleeresztő csavart cserélni kellett.
Az autót át is nézték, egy O gyűrűt kell majd cserélnem a kartergáz lecsapatónál. A fékek még egy szezont elmennek, nem kell még hozzányúlni.

>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2022-07-27

Gondoltam kitakaritom a selespeed egységet, de sajnos nem sikerült kiszerelni. Az egyik csavart nem sikerült meglazitanom. Így csak olajat cseréltem benne, illetve a szűrőjét kitisztítottam. Tegnapig nem is tudtam, hogy van benne szűrő...

>> SzervizJCsabi // Alfa 164 2.0 TS Super // 2022-07-27

Azért jó régi autót szerelni, mert nincs tele a motortér és mindenhez könnyű hozzáférni. :-) Gyerekjáték volt lecserélni az olajat.

km állás:165.917 km

 
>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2022-07-26

Nos, végre eljutottam idáig is. Felkerültek a nyári kerekek, így nyár közepén. Az autó mostanában nem megy sokat, az elmúlt két évben mindössze 4000 km került bele. Ennek oka, hogy van hétköznapi rohangálós autó, másrészt a tavalyi balesetem egy időre kivont engem a forgalomból... Ezt a felnit már tavaly fel akartam rakni, évek óta nem volt az autón, emiatt úgy másfél éve rendbe is lett rakva. És úgy döntöttem, a Blackline meg megy eladásra. Ráuntam.
A Toora felnikre kellett gumi, és új tehermentesítő is. Gumik tekintetében, mivel egyelőre keveset van használva az autó továbbra is, így használt, de keveset futott abroncsokra esett a választás. És tetszik a látvány. Most egy ideig ezeket a felniket fogom használni.

>> Eseményliusz // Alfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2022-07-24

~1800km. Autós szempontból semmi említésre méltó nem történt..

 
>> Egyébliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2022-07-10

'Driving dog' a kifejezés amit nem ismertem és ami meghozta a sikert.

A gyújtáselosztó körüli vizsgálódásaim eredménye az volt, hogy a tengelykapcsoló alkatrész túlságosan kopott. 2-3 fokot is mozgott, ami a főtengelyen ugye 4-6 fok. Ez nem egészséges. Ez is egy olyan finomság, ahova sok év után jut el az ember, mert az autó jól megy, de valami nem tökéletes és az zavaró. Motor felújítva töviről hegyire, karburátor szintén, de az alapjárat valahogy soha nem volt olyan amilyen lehetne szerintem. Jópár éve a gyújtáselosztó is kapott egy felújítást, a tengely csapágypersely lógása szinte megszűnt, ez nagyjából most is igaz. A megszakító bütykös tengelyének kopása sem tesz jót a pontos gyújtásnak, pláne hogy a négy bütyök különböző kopása a megszakítási pont hengerenkénti sietését/késését is felnagyítja a trigonometria összefüggései szerint. Modern, új elosztót nem akartam rárakni, a felújított JF4 Bosch cuccok sem biztos hogy különbek és nagyon drágák. Így kutakodásba kezdtem. Egy NOS eredeti Bosch, kissé rozsdás felületű tengelykapcsolót (driving dog) tudtam találni. Ezt be is építettem már, várom az alkalmat, hogy kipróbáljam. A bütykös tengely feltételezett bajának megállapítását közvetetten fogom kideríteni. Szereztem egy elektronikus megszakítót. Ennek az a nagy előnye, hogy a tengely lógásából adódó gyújtási időpont hibát csökkenti, illetve a bütykös tengely kopásának hatását majdnem teljesen kiveszi. Második lépésben azt is vizsgálom. Ha érezhető a javulás, akkor jó lenne egy megfelelő Bosch megszakító bütykös tengelyt szerezni/csináltatni.

Folyt. köv.

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2022-07-09

Szombaton egyedül mentem, 11.30-kor már bent is voltam az öreg járgánnyal. Egész nap duma, autómustra a veterános kartársakkal este nyolcig. Öröm volt, hogy sokaknak még mindig ez az öreg Alfa tetszik a legjobban és rá szavaztak. Köszönöm!

Hazafelé még alkonyatban Kiskőrös-Páhi vonalon autóztam is egyet.

Sajnos valami búg. Jobbra húzom marad, balra menet tompul kb. 60-70 között. Lehúzott ablaknál nem zavaró, hajrá, hadd halljam a nord motorét inkább. Azt hittem a gumi amivel legutóbb már foglalkoztam a bükki kanyarok után, de nem. Másnap felraktam a régi gumiszettet (öreg, kemény, igen csikorog) azzal is megmaradt az enyhe búgás. Ajjaj. Kardán csapágy vagy ami még rosszabb a váltó valamije adhatja a hangot. Sebességfüggő, gázra nem változik, erős fékezésnél mintha erősebb lenne. De miért halkul balra menet? Oldalgyorsulás ennyit számít a csapágynak?! Valószínűleg nem hajtáslánc akkor. Ha nem a gumi, akkor talán kerékcsapágy. Na az is lehet. Valószínűleg valamelyik első és a kisebb külső támasztó csapágy, ha a kanyarra változik a hang. Ez az elméleti tippem. Ilyen téma még eddig nem volt, most ebbe is beletanulok sok vargabetű árán. 30000+km és jópár kanyarvadászat az utóbbi időkben, ennyit bírt valami. Annyira nem csodálkozom rajta…

Kmét-Páhi-Kiskőrös-AC-Kiskőrös-Páhi-Kmét ~180km

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2022-07-08

Fiammal mentünk és megnéztük mi történik pénteken az AC-ben. Laci barátom is hozta két kisebb gyerekét. Fürödtünk, nézegettünk, vásárolgattunk, ettünk. Mi még este meghallgattuk a DJ-ket is.

Odafelé az út rettenet volt 70-80-as tempó az 52-esen, tömött sor, semmi értelme nem volt cikázni. Mégiscsak jobb lett volna Kőrös felé kerülni. Mindegy már, odaértünk kettőre. Közben meg jól lemaradtunk a 200000. km-t megörökítő fényképről, pedig el is próbáltuk, hogyan lehet elkészíteni menet közben.

Kmét-Dföldvár-AC-Solt-Kmét ~180km

 
>> SzervizBagee // Alfa 156 2.0 JTS SW // 2022-07-26

Olajcsere motul

 

Mint jeleztem PHuBi egy problémával küzdött csak az út utolsó pár napján, nem lehetett mozgatni az ablakot és kb 2 centire lehúzva maradt. Innen se le, se fel. Az ablakemelő motorja ment, de kézzel segítve se történt semmi...
Szóval a hegyekben még nem volt vele semmi gond aztán megérkeztünk Sanremóba ahol igazi 35+ fok várt minket. Éjjel se nagyon ment lejjebb. Ráadásul a szálloda parkolójára egész nap odasüt a nap, PHuBi meg ugye fekete...
Második nap induláskor le akartam húzni az ablakot, de félúton megállt...
Így mentünk el Seborgába, ott kézzel rásegítve majdnem teljesen fel tudtam húzni. Innen aztán semerre se ment...
Jól sejtettem a nyomtatott fogaskerék nem bírta a meleget.
A lefogazódás már csak következmény.
A három pöcök olvadt el belül és a gumi közdarabon keresztül beékelte a fogaskereket, ezért nem lehetett kézzel se segíteni.
Miután megállt ledarálta a fogakat.
Az alsó síkja is deformálódott.

Szóval a nyomtatás jó de nem minden esetben. Legalább is értenem kellene hozzá hogy mit mire lehet használni :-))
Végül is tesztelési célból készült, a tesztet sikeresnek nyilvánítom :-)

Rendeltem fogaskereket és gumibetétet is mint 21-ben. Holnap itt van.