Blog

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2022-07-12

Vasúti síneken áthaladva előjött a sárga tengeralattjáró. Majd azzal a lendülettel a motor felpörgött, 1500 lett az alapjárat. Egy élmény volt így autózni vele. Aztán motor leállítása után az alapjárat visszaállt normálisra. Kiolvastam a hibát, aztán töröltem is. Pár nappal később, szintén síneken keresztülhaladva megint előjött, ugyanúgy felpörgő motorral. Nem nyúltam a hibakódhoz és bár a szerelőnél a magas alapjáratot nem produkálta, de a hiba feltárásra került. Biztosítéktábla cseréje történt. Valamit az első hangszórók nem szóltak, volt egy szálszakadás, az is orvosolva lett.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2022-07-07

Nehezen, de végül sikerült találnom valakit, aki elvállalta a lökhárítók javítását. Az elejével még ősszel akadtam fel egy rossz minőségű úton, a hátulja pedig évek alatt lett csúnya, mert sajnos egy padka megnyomta. Megrepedt és szépen lassan egyre nagyobb repedés volt, amit most már nem bírtam tovább nézni. Szerencsére sokkal csúnyább volt mindkét lökhárító ránézésre, mint amekkora a baj volt valójában. Aki pedig javította, nagyon korrekt volt. Azt mondta 50ezerből tuti kijön. Végül 15ezret fizettem neki. Ne legyen rá szükségem, de ha úgy alakul, akkor legközelebb is hozzá fogok menni. Hamarosan jöhet a fényezés és polírozás!

A hátsó emblémát megette az idő, cserére szorult. Az újat - a tartósság érdekében - több rétegben, műgyantás lakkal fújtam le.

 
>> Szervizberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2022-07-12

A minap meglepett a drágám.Este beálltam a garázsba,semmi baja nem volt.Reggel indulok,úgy maradt a légzsák visszajelző.Na faja.Rádugtam a diagot,vezető oldali övfeszítő.Rendeltem egy bontottat.Csere majd hibakód törlés és ujra happy van.

 
>> Tuning és extraMáté147 // Alfa Giulietta 1.75 Tbi QV // 2022-07-01

Egy kis egybefoglalót gondoltam írok, hogy mi történt, mióta hozzám került.
Januárban komplett vezérlés+olajok, gyertya és tömítések cserére kerültek.
Április környékén kezdődött az alkatrész beszerzés és egyéb dolgok. Májusban az autó kapott egy H&R ültetőrugó szettet, illetve utána jött egy futómű állítás. Júniusban első lökhárító fényezésére sor került, ugyanis nagyon kavicsos volt és ha már a lökös lekerült, így kapott egy FL pajzsot is és a hátsó csomagtérajtó nyitó gomb is cserélve lett jellel együtt, amit a fiatalkatrészről szereztem be. Itt még nem állt meg a dolog, ugyanis a hátsó difúzor lakk feketére lett fúja és kapott az autó egy több lépcsős polírt, illetve zárásként egy wax-ot. Felni ügyben is lesz előrelépés, sikerült egy BBS CF típusú felnit beszerezni 19" méretben, ami már felújításra került, szintén lakk fekete színt kapott és hozzá Toyo TR1 gumit 225/35 méretben.

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 10V // 2022-09-07

Bal oldali kerékcsapágy csere is megvan SKF -re
És .....
200.100 miles

 
>> Szervizskot // Alfa 156 1.9 Jtd // 2022-07-11

Februárban költözött hozzánk ez a szépség,, első látásra szerelem :) ,, nagyon elhanyagolt állapotban volt szegénykém, a motortérből fura hang, fékek teljesen kukák, futómű már rosszabb állapotban nem is kehetett volna,,
A kötelező szervíz után,, komplett vezérkés (utolsó pillanatokban), ahogy a vízpumpa, hosszbordás görgői is,, (hihetetlen, nem is értem, hogy lehet ennyire felelőtlen valaki)
A motortérből hallható csörgés oka is fel.lett tárva,, generator csapágy, főtengely szíjtárcsa,, azonnal orvosolva lett , azóta gyönyörűen duruzsol,,,
Azóta cserélve lett : fék elől hátul, teljes futómű, féltengely felújítás is szükséges volt,, szimeringek, tömítések, szűrők, sok apróság és nem apróság stb,,
Most már üzem, és útbiztos a szépség :) ,,,
Még hosszú út vár ránk, a géptető mattulása, szőnyeg csere, és most kattogok az ülések cseréjén, jelenleg szövet , szerencsére szépek, de bőr belső jobbam tetszene :) ,,, de folyamatos tervezés alatt áll :)
A költségek? Hmm,,, hát ,, a vételáron kívűl jelenleg 670000, de ez csak anyag kötség szinte,, a futómű állításon kívűl,, az még további költségek, de szerencsére van ami "csináld magad",, és egy jó barát szerelő , aki szintén Alfa fan :)

>> SzervizDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2022-06-20

Gyerekem vittem Pestre kórházba, aztán visszafelé jó 60 km után halk ciripelést hallottam a motortérből, mondom félre állok (autópályán) , igaz nem fémes hang, de nehogy nagyobb baj legyen.
Többet nem indult a kocsi, szorult az egész motor.
Elhuzattuk a szervizbe 15-20 km-re álltam meg. Kiderült az új motor csapágy törlést szenvedett, de nem is gyári csapágy volt benne már. (MINDEN hosszabb út előtt az összes folyadékot, olajat, kerék nyomásait ellenőrzöm.) Olaj volt benne, nem fogyott ki belőle. És az első csapágy tört el... A lényeg:
3 henger kuka, blokk kuka, főtengely kuka....
Motor felújítás...

 
>> EgyébDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2022-03-11

Sajnos a motor csere után a vezérlés nem volt az igazi. Vettem egy 2.0 motorvezérlőt extra kedvezményes áron hozzá módosított... 5.500 fordulatnál nyit az utolsó szelep...
Tesztelgettem, jól ment, de fekete leves nem ette, zabálta az olajat az új motor. Fel akartam újítani, ezért azt beszéltük gyűjtök és ha oké akkor szólok,csinálják.
Közben Szét kellett vágnia egy Facebook-os embernek a Ti kocsiját, magán ügy, de fájt a szívem... Viszont amit lehetett kimentettem belőle. Elektromos ablakok hátra( közép konzollal, kezelő gombjaival) , kárpitok a hátsó ajtóhoz, bőr kormány. Meg pár apróság.

 
>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2022-07-10

Azóta Giulia kigurult az aszfaltra. Merthogy Giulia "nem akar a földön járni", szárnya meg nincs.. hát kivárta. Nagyjából, mert ugyan aszfaltra gurul ki, de kijutni még csak kerülővel, földúton lehet. Így járt, legalább újra szabad. Már ideje volt, épp kezdtem olyan fölöslegesnek érezni. Bele kellett már ülni és vezetni, hogy visszahelyeződjön a vigyor az arcomra.
Közben a nyári melegben megérett a gondolat, hogy megejtem amit húzok halasztok egy ideje. Az autóban gyári újautó illat, a bőrök olyan szép hibátlan száraz tapintású matt felületek. Valahogy nem bírtam rávenni magam, hogy bőrápolózzam. Mi van, ha nem lesz ilyen többet? Ha nem mattul fel így, foltos lesz, mittudomén. Pedig bőrt az ápoltam már eleget, Zen egy fél tehéncsorda külső borítását tartalmazta. Ez ahhoz képest laza melónak ígérkezett.
Ma végre nekiálltam, Autoglym tisztítóval áttöröltem, aztán jöhetett a balzsam. Amilyen száraz tapintású volt, olyan szomjas is, nyelte, itta a bőrápoló balzsamot. Alaposan beledolgoztam, mégiscsak így lesz tartósan szép, ha megkapja a bőrápolást. Ha már itt a lehetőség a legelejétől elkezdeni...
Tényleg sétagalopp a 159-hez képest. Annyira, hogy még maradt kedvem, energiám a "buffing"-nak nevezett folyamathoz, amikor egy tiszta, száraz mikroszálas törlővel még körkörösen átdörzsölök mindent.
Naná, most még fényesebb kicsit, de meg kéne mattulnia holnapra. Az illat már nem újautó illat, hanem a régi jó ismerős, a bőrápoló illata. Igazából nagyon szerettem ezt a 159-ben is.