Blog
- Kuplung csere (Valeo)
- Kettőstömegű lendkerék (Valeo)
- Alsó lengőkarok (TRW)
- Olajcsere (Fuchs 10W-40)
- Szűrők (gyári)
A kuplung már cserés volt, 5. fokozatban rendre megcsúszott, a lendkereket ill. a lengőkarokat a szerelésből adó nehézségek ill. egyszerűségek (attól függ melyik irányból közelítjük meg) hozták magukkal. Igaz még pár ezer km-t kibírtak volna, de most kiiktattam ezt a rizikófaktort.
Kicsit már untam, hogy mikor meghallottam egy új számot ami még tetszett is, cd-t kellett írnom, hogy a kocsiban is hallgathassam. Sokat nézelődtem míg végül az első kiszemeltet kedden megrendeltem, és szerdán reggel már ki is szállították. JVC KD621-re esett a választás. USB csatis, 2xAUX 6 RCA, iPhone, iPod kompatibilis, + távirányító is van hozzá. Nagyon szépen szól, sokkal szebben mint a régi fej.


Felkerültek az új, grafitszínű felnik. Kb. január óta terveztem ezt a projektet, végül megjött időben a felni, majd a gumi is. (Pirelli P Zero Rosso)
Azt hiszem, jó választás volt! Ezerszer jobban állnak ezek a felnik a fehér GT-n, mint a Q2-esek.
Ezek most még csak mobillal készült fotók, holnap majd rendesen körbefotózom Blankát :)
A gumiszerelést a Budagumi végezte.
Szokásos statisztika: a téli gumikkal 5.300 km-t tettem meg, így eddig 9.740 km-t futottak.
Két téli kereket görgőzni kellett, kijavítva kerültek a garázsba.






és igen, 1/2 év vadászat után sikerült megszerezni az utolsó hiányzó alkatrészt - az ablakmosó tartályt :-) egy Ford-feliratos volt beépítve, ami érthető módon sértette az összhangot... viszont ilyen tartályt semmilyen más Alfába nem szereltek, utángyártott sincs. gyakorlatilag csak kihalásos úton (értsd: bontott autóból) lehet hozzájutni. végül sikerült!
kollégák persze nem értették, miért virulok egy koszos műanyag doboz miatt, amin még a motor sem biztos, hogy működik ... (egyébként működik, 2 csepp olaj után nem is zörög :-) )

Cserés lett a két első felső lengőkar és a bal alsó (TRW), valamint a stabilizátor szilentek, a fékpofák és a kézifék kötelek is be voltak rohadva.
Ha már lúd, legyen kövér, kapott új olajat természetesen a vele járó szűrőkkel együtt.
Anyag: 120.000
Munkadíj: 10.000 (az olajcserét én csináltam meg.
Jövő héten vár rá egy futómű beállítás Farkas Zsoltinál és egy vizsgáztatás is...
Anyagbeszerzés: T-Spark Miskolc
Szerviz: Czap Péter Miskolc-Szirma
Ma végre újra felkerültek a nyári gurulók...
Az egyik gumiban még egy csavart is találtak,de szerencsére javítható volt.
Hamarosan kap egy teljes belső kárpit és bőrtisztítást is a GTV.
Így indulhat újra a szezon!
Óraállás: 83.983km



Sikerült néhány újabb kiegészítőt beszerezni a Q2 stílus jegyében. :-)
Az inox tükörbetéteket ma fel is raktam. (Megjött az új belső küszöb is inox betéttel, Q2 felirattal, és az új alu betétes díszrács a lökhárítóba. Amint lesz egy kis időm, ez is felkerül. :-))







Ma megerkezett az Ate Super Blue Racing fekolaj a Dutch Power Trding-tol. A fekolaj - mint a nevebol is kiderul - tenyleg kek szinu, igy remelhetoleg a csere es legtelenites vizualis elmeny lesz majd. :)
Dry boiling point: 280deg
Wet boiling point: 198deg !!!


Pöccre indult a motor, hangja hibátlan, mint az óramű! :)) Az elektromos tető nem akar teljesen becsukódni. Valószínűleg valamelyik végállás kapcsoló, vagy szelep rosszalkodik a hidraulikában. Futómű állítólag pöpec, kipuffrendszert kapott még odakint újat, fékek szintén rendben. Lassan mehet vizsgára!
Tegnap felrakattam a nyári gumikat. A téli felnik maradnak. Jövő nyárra 17-es új felnik, új gumik lesznek :). Azt nem értem, a gumik cseréjénél mi került 7000-be..
+ 2000-ért állítólag defektet is javítottak..