Blog

>> Tuning és extrasszemtelen // Alfa 156 SportWagon - Zsiráf // 2021-03-01

Végre sikerült megszereznem egy Blackline szettet, azt hiszem ezzel megyünk nyugdíjba! :)
Hamar kapott is egy Goodyear Vector 4 évszakos szettet. Igen, még mindig négyévszakos gumival közlekedem, és köszönöm, tökéletesen megfelel. :)

 
>> Szervizsszemtelen // Alfa 156 SportWagon - Zsiráf // 2021-12-05

Sajnos nem tetszett az autóm egy vadmalacnak, ezért nekifutásból koppant az első lökhárítón. Vitte magával az első lökhárítót, szervócsövet, és a lökhárítótartó vasat.
Az összköltség egyenlőre 73.000 HUF, de még ezután jön a fényezés.

 
>> SzervizSzabister // Alfa 159 Sw 1.9 16v 150Le // 2021-08-04

Eljött egy újabb olajcsere. Most már lassabban megy bele a méter. Használok mellette egy másik autót is. Meg a sok korlátozás miatt az éven nem voltam vele külföldön. Továbbra is maradtam a Motul olajnál.

Motorolaj: 5w30 X-Clean EFE 12179Ft
Olajszűrő: Mann Filter 711/4x 2952Ft
Leeresztő csavar: FA1 866.371.011 550Ft
Km állás: 284493Km

 
>> SzervizBenz // Alfa 159 Ti sportwagon 2.0 JTDm // 2022-01-01

November 29- én levizsgázott Muffin. Egy két kisebb dolgot találtak rajta amit cserélni kellett , többek között kipufogó felfüggesztő gumi cseréje egy jobbos féltengely gumi harang , és a balos rendszámtábla világítás :) . 13 éves kora ellenére nem is olyan rossz :)
Szóval újabb 2 legális év az utakon :)

Km: 290.870

 

A régi már szivárgott a gumiharang alatt (1.kép), nem volt kedvem felújítani ezért rendeltem egy újat.
Azért megemlegettem Giovannit és az összes felmenőjét a csere alatt. Nem egyszerű a pedáloknál bármit szerelni. Főleg hogy a kifolyó fékfolyadék ne a szőnyegre és főleg ne alá menjen. Egy régi fagyállós flakont faragtam át erre a célra, meg egy vastag nejlonzacskót...

A csere adja magát.
A pedálról le kell venni a dugattyú végét, egy érdekes alakú önbiztosító sasszeg tartja.
Kivettem a pedál tengelyét is, így a pedált félre lehetett hajtani az útból.
A fékfolyadékot kiszívtam a tartályból hogy a felső gumicsőből minél kevesebb folyadék folyjon ki. (A fékeknél is cserélni kell majd a folyadékot.)
A felfogató csavarokat ki kell tekerni, de nagyon óvatosan hogy ne essenek be a padlószigetelés alá! Onnan ember ki nem szedi!
A felső gumicsövet lehúzva ki kell engedni a benne lévő folyadékot. Nem sok, talán fél deci jött belőle.
A hátsó csövet - ami a munkahengerhez megy - a kereket leszedve alulról is el lehet érni, de mivel ilyet még nem csináltam inkább biztosra mentem. Az alsó munkahengert tartó két csavart kivettem, így az egész hátrébb tudott csúszni. Így a felső munkahengert annyira be tudtam húzni az utastérbe hogy le tudtam tekerni a végéről a csövet.
Az új főhenger fordított sorrendben szerelhető vissza, DE(!) a hátsó csövet csak az egész visszaszerelése után húztam meg alulról, hogy a csőbe ne maradjon csavarodás.

A tartály feltöltése után már csak légteleníteni kellett, amit egy nagy fecskendővel az alsó légtelenítő ponton keresztül oldottam meg. Nagyon sötét lé jött belőle.

 
>> SzervizVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2021-12-21

Újabb olajcsere periódus. Sofima olajszűrő, gyári légszűrő, carbon pollenszűrő.

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2021-12-30

Már egy ideje zavarta a fülem a láda hangja, ugye nem megfelelő frekire volt hangolva a láda a 4 reflexcsővel (másik nyomó ládája).
Utananéztem a specifikációban, rájöttem hogy maga a láda mérete ok, "csak " a reflexnyilas nem megfelelő.
Előkerült némi famegmunkáló szerszám, ragasztó és gitt.Ja és Dévid.
Hathatós támogatásával szetvagdostam a regit majd összeállítotam az uj reflexnyilasokat.Kis glett, kárpit, és irány vissza.Egy Kicker Agressive rácsi is felkerült a ládára ,kis védelem és az optika jegyében.
A hangja ahogy kell. Dinamikus feszes mély, a zavaro kilépő levegő zaj nélkül.A szalagkabel hibas clarion is kikerült,helyere egy jvc KDAVX 22 fej ment be.
Vid

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-12-29

Dec. 27.
Néha visszaváltásnál voltak fura felpörgései a motornak, és kis rántással zárta a kuplungot többnyire hármasból vissza kettőbe. Ez egy körforgóban, csúszós úton nem tűnik túl egészségesnek.
Gépre köt, volt tárolva hiba, engedte törölni, majd figyelgetni kell, hogy vissza jön-e.
Elvégeztem egy gyártósor végi/szerviz önbeállítást a váltón. Valahol azt olvastam a Selespeednél tízezrenként nem árt megcsinálni, golndoltam itt is jótékony hatása lehet, bár a Multiecuscan erre nem tér ki.
Érdekes, és egyben para volt számomra, hogy a folyamat elindítását követően megszakad a kapcsolat a program és az autó között. A váltón lehetett hallani, hogy dolgozik, az írt öt perc helyett kb. hárm perc alatt végzett. Azért kivártam az öt percet, és csak ekkor vettem le a gyújtást. Gép vissza csatlakoztat, hiba nincs, és nem hajlandó sbességbe rakni a váltót, csak a P és az N fokozat volt. Motor leállít újra indít, ugyan ez. Elvégéztem újra az egész műveletet, ugyan ez a helyzet. Már beparáztam, hogy nem kell menni sehova az autóval, de csak piszkálta a fantáziámat, ha hiba nincsen tárolva, akkor csak jónak kell lennie. Amit nem ír le sehol, a folyamat végén meg kellett nyitni a sofőr ajtótó, majd visszacsukni, és már működött is a váltó, ahogy kell...
Dec. 29
Megérte úgy tűnik megszűnt a visszaváltásnál jelentkező felpörgés, és mintha a többi váltás is finomodott volna.

Ui:
Ma kerek egy éve vettem meg a Multiecuscan regisztrációját, még éppen engedte is frissíteni 4.8-ra :)

>> Tuning és extraTrevisinho // Alfa Giulietta 1.4 TB MultiAir QV-line // 2021-12-29

Kicseréltem az első ajtók élein lévő kilépő fények izzóit. A régi sárgás, gyenge égők helyett új, ledes 5W5, kb. 6000K-es fényforrások kerültek be. A cseréjük egyszerű volt, csak arra kell figyelni, hogy a fényterelő kis burkolat ne törjön el, mert nagyon gyenge műanyagdarab tarja.