Blog
Új év, jó idő. Decemberben szereztem egy külön garázst a Spidernek, oda tettem be télire. De jauár 8-án jó idő volt, ezért kihoztam eg kis kanyarra. Teljesen jól muzsikált a fél órás kör alatt. Aztán visszatettem aludni.



Elérkezett az idő a hátsó fék komplett cseréjének. Így kapott TRW hűtött tárcsákat és Ferrodo betéteket, valamint most második alkalommal is le lett cserélve a szervófolyadék.
Km: 169400


2022.01.11-én a vizsga lejáratának napján sikeres műszakit tett az autó.
Nem igényelt egyebet, mint a hátsó lámpákon lévő fólia eltávolítását.
Most marad így egy időre, teljes legalitásban. :-)
Csebali, köszönöm a segítséget, ha olvasod. :-)

Kicsit el vagyok maradva a bloggal(és a géppel is mert idén télre is szépen telik a "gtas raklapom" amit be kéne szerelni majd a kocsiba csak legyen végre kis időm rá...)Az eredeti felniszettet visszavásároltam Danitol. Kapott egy fényezést hogy elrakjam "télire"... Illetve úgy néz ki hogy végül megtartom mellé a cloverleaf szettet. Az lesz a találkozós felni. Már csak egy szettet kell venni pályázni.



Új-Zélandon egy GT V6 tulaj úgy gondolta hogy kicseréli a vezérműtengelyeit Colombo and Bariani féle tuning tengelyre. Az eredetieket pedig meghirdette az alfaowneren. Mivel már egy ideje közelebb nem láttam hirdetést, ezért megbeszéltem vele hogy küldje el.
A fórumok szerint 6-10 hp növekedés várható tőle, emelett kiegyenlített marad az alapjárat és alacsony fordulatszám tartományban sem veszítek a nyomatékból. ECU programozás elvileg nem szükséges, de nekem annyi minden változott már, ezért egy következő lépésként szeretném majd elvinni chiptuningra és leméretni a teljesítményét.



Hamarosan... szerelési hiba okozott kárt, amit egy a balfasz szerelő okozott. Energiám nincs leírni, mert olyan idegbe hoz, hogy el sem tudom mesélni.
301.500 km
Cserélve lett:
Vezérlés
Indítómotor
Vízpumpa
Bal felső lengőkar
Klímakompresszor
Szelephimbák


Új akumlátort kapott! Exide Premium 77Ah
Már a QV megjelenésekor, 2016-ban megszületett az álom, hogy egy Giuliát kell vennem a 159 után. Egész egyszerűen azért, mert úgy voltam vele: ha az ember autóbuzi (az vagyok), csak az Alfa Romeo-t választja (azt teszem), az Alfa pedig gyárt egy autóbuziknak való autót (gyártott), akkor az embernek azt meg kell szereznie.
Az álmokból célok lesznek, a célokból meg tervek - a terveket pedig már csak meg kell csinálni :) Szerencsére úgy álltak össze a csillagok, hogy semmi nem tett keresztbe az elképzeléseknek.
Persze az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a QV-nak nálam nem volt realitása. Sem az árszintje, sem pedig a használhatósága miatt. Valahogy megjelenése óta a Veloce a kiszemelt, mint számomra legjobb választás teljesítmény/használati érték arányban.
Arra sem számítottam, hogy újat fogok venni. Ehhez nagyban hozzájárult az Alfától nem megszokott ártartása, majd a használt autó árak 2021 végi kilövése is.
Vásárlás előtt elmentem egy tesztvezetésre a Pappas-hoz. Az elején az autóban ülve minden picit fura volt.. nem tudom megfogalmazni, hogy mi - csak nem éreztem magam teljesen otthonosan. Néhány kilométer múlva viszont elkezdte az egész kiadni és borzasztóan összeállni egy zseniális egésszé. A végén már ki sem akartam szállni. Úgy fogalmaztam meg magamnak: ez egy teljes mértékben rám szabott öltöny lett.
Ez 2021 októberében történt, és onnantól nem volt alternatíva: ilyen kell nekem. Nézegetve az árlistát, illetve a kedvezményeket nem tűnt elérhetetlennek egy gyári új megrendelés, teljes mértékben az ízlésemre szabva. Viszont leállt a gyár, és az új árlista kiadásáig nem volt ajánlat. Ezzel el is telt 2021, majd az év végén jelentkezett az értékesítő: van árlista!
Sajnos, jó 15%-al magasabb lett ugyanannak az ára, mint amiről tavaly ősszel beszélgettünk. Az pedig azért sok...
Végül a Rieglernél találtam egy készleten lévő autót, ami csak nagyon picit tért el az álom konfigurációtól, viszont tavaly őszi autó - a tavalyi árszinten. A meglepetés az volt, hogy valóban ott van, nem "rendelhető", meg nem "elvitték de van hasonló", hanem OTT ÁLL.
Megnéztük, áment mondtunk rá, lefoglalóztuk. Ma zöld lámpát adott a finanszírozó is, mi pedig befizettük, amit be kell. Várom, hogy forgalomba helyezzék.
Mostanában valahogy nem tudok aludni... :)).
Olyan gyorsan történt minden az év elején. Jó, persze terveztem a cserét, de csak tavaszra. A terv már akkor is egy új Giulia volt, de hát a rendelés, a chiphiány, a szállítás... erre kicsit megmozgatva az ügyet az lett a vége, hogy hamarosan érkezik egy készletről. Már itt van, várja a rendszámot.
Tehát nagy az öröm, de azért álljunk meg egy gondolatra a jó öreg 159 mellett:
- 2017 februárja óta 165.000 km-et töltöttünk együtt.
- Most 332.000 km-et mutat az órája
- Sosem hagyott ott sehol
- Felépítettünk együtt egy házat. Alfához méltatlan dolgokat fuvarozott hatalmas bendőjében, zokszó nélkül
- Elvitte mindenhova a családot. Bejártuk többször Horvátországot, volt egy kellemes Milánó-Monaco túránk is, illetve kipróbáltuk a Magas-Tátra útjait is
Nagyon szeretem ezt az autót, mert egy igazi igásló. Emellett ezt a mai napig olyan minőségben, komfortban adja elő, amit csak nagyon kevés autó tud nyújtani. Nem a legerősebb - de mindig elég volt, amit tud :)
Minden karbantartást megkapott, így nem volt olcsó a fenntartása - de nem okozott kellemetlen meglepetést.
Szerencsére nem megy messze: a cégünkben fog dolgozni, az egyik kolléga munkaeszköze lesz. Tán így a legjobb - és ha kicsi lesz az utód, majd elhozom egyszer-egyszer :)