Blog
Elhoztuk az autót.
A jobb első sárvéfő és küszöb találkozásánál van egy kis felületi rozsda, és 2-3 kis festék hólyagosodás a kuszöbön. A bal hátsó részen a hátsó szélvédő mellett egy kis nyomódás van. Törött a scudettó. Kb ennyit a karosszéria hibákról. Nem vészes, abszolút.
Hazaút során észrevettem, hogy miután bemelegedett a motor alapjáraton kicsit erősen jár (enyhe remegés van, és nem azért mert neki is ez az első :D), ez még egy kis nyomozást fog igényelni.
Magasabb sebességnél kicsit táncolós, vagy nem is tudom, ilyet még nem éreztem. Na mind1, akkor bugizzunk, majd kiderítjük ezt is.
Check engine természetesen világít, annélkül úgysem Alfa az Alfa. Erre még nem volt érkezésem, hogy kiolvassam, de akitől vettük azt mondta, hogy P0011 a hibakód. Erre majd egy szolenoid csere megoldás lesz remélem, de előbb úgyis hiba olvasás, aztán multiméteres mérés lesz, mert biztosra akarok menni.
Akkumlátor az elköszönt, de ezt tudtuk. Van, hogy 2 napig áll, reggel elindul, van, hogy 1 perc állás után, csak a belső világítástól úgy lemerül, hogy csak kattint egyet az önindító.
Kormány teljes kitekerése közben egy pillanatra van egy nyekkenés mind a két irányba, ez szintén nem tudom mi lehet. Egyelőre...
Olajhőfok mutató nem mozdul, villog alatta a piros kis kancsó. Olajhőfok jeladó. Érdekes. Akárhogy kerestem, nem találtam ilyet Bárdinál, viszont a gyári cikkszámra hoz találatot szépen mégpedig vízhőfok jeladó személyében. Próbát majd megér...
Amikor jobban átnéztem az autót, észrevettem pár apró hiányosságot, hibát, de ezek tényleg apróságok, mint pl.:
-hiányzik az első hamutartó (úgysem dohányzó autó lesz, így nem számít, max az üdítős dobozt hivatott tartani)
-hátsó hamutartó megvan, a csomagtartóban, és az ajtaja is, aminek viszont a középkonzolról le van törve az egyik füle
-biztosíték táblánál a kis ajtó jobb oldali csapja hiányzik, ezt majd legyártom, ugyaninnen hiányzik a csavar is
-váltószoknya díszkerete törött
-rádióadók vétele cefet gyenge, jobban megnézve az antennatalp alatti guminak annyi, gondolom eloxidálódott, majd ránézek.
-motortérben csirkék, vagy galambok, vagy fanc tudja milyen szárnyas, tollas lény lakott, de tollakból nincs hiány.
Vannak itt nagyobb gondok is.
-egyik első felső lengőkar szilentje kukás
-jobb hátsó fék 0, azaz semmit nem csinál, kézifék behúzhatatlan. Ez lesz az első orvosolandó dolog...
-egy kulcs van az autóhoz, és nincs kódkártya. Ez a kulcs is már egy utólagosan programozott kulcs, ez a kocsi szervízszámláiból derült ki, mivel kikérték a kódkártyát ami egy idegesítő A4 lap, ráadásul 17800JMF volt... Utána még volt egy kulcsprogramozás is. Ezzel nem is lenne baj, viszont a kulcsszár nem nyitja az ajtót, szóval a hengerzárat nem programozták újra. Gondolom lusták voltak kiszerelni. Ez csak azért aggaszt, mert ha bezárom távirányítóval, akkor riasztó bekapcsol. Ha lemerül az akksi, nem tudom kinyitni az autót. Így most a csillaggarázsban a kocsi beriasztva, motorháztető kipattintva. Ezt sürgősen orvosolni kell. Első körben megkapja a 156 akkumulátorát. Szegény előd úgyis el lesz adva. :S
Kb ennyi jutott eszembe, de egy későbbi posztban felsorolom a hibákat, már csak magam miatt is, hogy mit ne felejtsek el.
A 156hoz képest meglepően nagynak, és tágasnak tűnik... Az is nagyon jól vezethető autó volt, de ez egy sokkal másabb kategória. Egyszerűen hibátlan. Ami a 156 hiányossága, kis hibája volt vezethetőség terén, azt itt megoldották, Nem hittem, hogy első pillanatban ennyire meggyőző lesz. Alig akarok belőle kiszállni...
Futómű felújítás volt... elől - hátul.
Tűzoltó készülék és ablaktörő kalapács került az autóba.
A távolsági fényszórókat is be kellett állítani, mivel azok az úttestre világítottak, az autó elé. Otthon egyszerűen elvégezhető feladat egy 9-es villáskulccsal.
Ezenkívül rendszámtábla világításba rendeltem hideg fehér égőt, a távolságiba szintén, illetve korábban bekerültek az új tompítottak is.
A tompított fényszórók szinte csak dísznek lehettek az autón az előző tulajnál, így új, erősebb Osram Night Breaker égők kerültek bele, valamint be lettek állítva a fényszórók.
Végre sikerült bekapcsolni az AUX csatlakozót, amihez így csak egy Jack-Jack kábel kellett, hogy a telefonról - kábellel - tudjunk zenét hallgatni.
Kicseréltük a régi, kifakult és széthulló logókat szép újakra. A klasszikus, régi, arany színűt választottuk. Felkerültek a felnihez illő, ezüst színű, színes logós szelepsapkák. A kulcsház matrica is megszépült, illetve a beltér egyetlen apró hibáját is eltüntettük. :)
A bal tükör és a vezetőoldali ajtó fényezése volt szükséges, ezzel együtt pedig a bal külső kilincset is kicseréltettem egy új darabra, mivel a krómozása folyamatosan hullott le.
100 és 110 km/h sebességek között rázott az autó eleje, így szükséges volt a futómű beállítása és a felnik centírozása.
Beszerelésre került az indításgátló.