Blog

>> Tuning és extraberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2021-12-13

Ha a vezérhangya elindul idő kérdése,és követi az egész boly.A 2 dines fejegység egész jól teszi a dolgát.Viszont minél több idelye használom,annál inkább hiányzik a tekerős hangerő szabályzó.Ha már megint kiveszem a fejet,akkor teszek egy próbát egy másik visszatérő gondolattal is.Ez pedig a bose rendszer.Olvasgatva itt ott nagyon megoszlanak a vélemények.Van aki dicséri,van aki azt mondja csak a nevet kell megfizetni de nem egy nagy durranás.Donor után kutakodva jött a felismerés.Alapvetően az nincs megelégedve vele,akinek szedánja van.És csak a szedánban a mélynek nincs ládája.Csak egy konzollal be van dobva a mélynyomó a kalaptartó alá.Lesz ami lesz alapon vettem egy sw-be való rendszert.Valamint egy jelszint csökkentőt,a multikormányhoz egy illesztőt.A kormány gombokat bontottan vettem egy ramaty kormánnyal,épp úgy mint a multikormányos légzsák átvezetőt.Kutakodtam mennyiért lehetne ujra őröztetni a kormányt,mikor rátaláltam a fiatalkatrésznél a 80 százalékkal leértékelt gyári új darabra.Ez is meg lett,olcsóbban mint egy bőrözés.A beszerelést a kormánnyal kezdtem.Ez sima ügy volt.Régi le,átvezető csere,újba bele a gombok,csatik összedug és boldogság.A csere idejére az akkusarut levettem,így hibakódot sem kellett törölni.A fejnél kicsit többet elidőztem.Elvileg plug&play volt minden,viszont nekem nem tetszett a millió egymásba dugott csatlakozó még gondolati szinten sem.A fej csatijára rákötôttem a jelszint sökkentő csatiját.A vezetékeket összesodortam,leforrasztottam és zsugorcsöveztem.Ugyanígy kötöttem be a kormányadapter vezetékeit is.Így összesen 3 bedugós csati maradt a jelszintcsökkentő elmenő részét is beleértve.Akkor faragjuk be a ládát.Akitöl vettem ide adta a láda alsó konzolját is.És milyen nól tette.Ezt rácsavaroztam a ládára.Bepróbáltam,és legnagyobb örömömre a felső első csavarnak találtam egy pont jó helyen lévő furatot a sárvédő alatti merevítőn.Ezt felbővítettem,és kapott egy szegecsanyát.Ezen a ponton becsavaroztam a ládát.Így már ki tudtam jelölni a tartó konzol 3 csavarjának a helyét.Megfurtam a csomagtartó alját és ide is szegecsanyák mentek.Annyi különbséggel,hogy mielőtt a konzolt végleg a helyére csavaroztam jó vastagon leszilóztam mindent a beázások elkerülése végett.A láda a helyén.A csavarokat alulrol jó vastagon lekentem alvázvédővel.Jôhet a kábelezés.A csomagtartóba nekem volt egy aktív mélyem.Ennek a tápját annó az akkutol húztam be.Ezt használtam a bose tápjának is.Testet pedig a hátfalon lévő testelési pontra kötöttem.Jöhetett az ajtók bekábelezése.Kivettem a hátsó ülést,valamint mind a két oldalon a küszöbborítást és a b oszlop takarót alulrol.Az a és b oszlop tövénél megkerestem a hangszórók vezetékeit.Ez járt némi anyázással,mivel a színük sem az ajtóéval sem a fejnél lévővel nem egyezik.De csak meg lett mindegyik.Ezeket itt elvágtam,és összetoldtam a bostol jövővel.Volt egy rca-m is hátul,gondoltam teszek egy próbát.Hát eléggé cudarul szolt.Na akkor kábelezzük ujra a bemenetet is.Csináltam egy ugyanolyan köteget mint a gyári.A pozitív-negatívot csatornánként összesodortam.Minden szálat megírtam a keveredések elkerülése végett.Az eredmény ég és föld volt.Ha már így szétkaptam az autót,behúztam a tolató kamera kábelét is.Használni nem használom.Ugyanúgy tükörböl tolatok,de az utasoknak tetszik.Ha előre tudom,hogy mekkora cumi lesz ez a beépítés lehet nem fogok bele.Így hogy kész van,viszont azt mondom megérte.Nekem tetszik a bose hangja.A magas nem tetszett,hogy lentröl szól.De azt 5 perc alatt átfaragtam a kilics mellé a helyére.Így már nekem nagyon korrekt.

 
>> EseményWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2022-01-05

Az ősz nagy kérdése volt, hogy mi legyen télen. Letenném boldogan a Giuliát, de reggel valahogy a legkisebb harcosnak el kell jutni az óvodába. Ami bő másfél kilométer. Normális időben közel van, biciklivel sem téma. Szeles hidegben nagyon távolinak tűnik, olyankor autó kell. A telkünkhöz földút vezet, esős időszakokban szörnyű közlekedni, tócsák, gödrök, sokszor tó méretű mélyedések, sajnálnám a Giuliát. Szeptember óta aktívan figyelem az olcsó használt autó kínálatot, először harmadik autó volt a terv. Egy Cinquecento, rossz Polo, vagy akár egy 146? Aztán telt az idő, bicikliztünk sokat, a Giulia pedig jó ha tízszer járt az óvoda előtt. Négy nap van hátra az oviból, azt hiszem a 2021-et kihúztuk nyári kerekeken, harmadik autó nélkül, a Giulia eddig még csak koszos se lett. És még van kb. nyolc tanítási hét márciusig. December elején már láttam, hogy mi a helyes megoldás, nekiálltam inkább téli kereket keresni..

Már csak azért is, mert ez az utolsó nyolc hét. A munkagépek már az utca közepén fektetik az esőelvezető csöveket, tavasszal pedig végre aszfaltoznak.

Téli kerék. Ha az olyan egyszerű lenne. Miután szembesültem vele, hogy gyári felnit nehéz szerezni, és ha sikerül is egy vagyonba kerül, a jófogást kezdtem túrni. Találtam is 5x110 R18 ET35-ös felniket, nem is csúnyákat, jó árban. Itt le is zárhattam volna a sztorit, jó áron szép felni, rendelek gumit rá, szaladhat a szekér.
Igen ám, de én akkor is 18-as gyári felniket szerettem volna, ha lehet felemás szettet. Lehetőleg nem a világ összes pénzéért, hihetetlen árakon kínálják ezeket. Több hét vadászat kezdődött. Ezt amúgy igazából szeretem, és általában sikerül is levadászni a jót, jó áron.
A fiatalkatreszek.hu-tól rendeltem akciós TPMS szenzort, az utolsó darabok voltak. Aztán felni kupakot is, az is itt volt a legjobb árban. És közben rátaláltam arra amit kerestem, találtam gyári kétszéles felni szettet emberi árban. Ma kaptam az értesítőt, hogy szállítás alatt, a két ünnep közt érkezik. Izgatottan várom.

2021.12.20. Időközben, váratlanul hamar a felnik is megérkeztek. Tényleg újak, hibátlanok, nagyon szépek.

2022.01.05. Összeálltak a kerekek, jól néz ki így is az autó. Kevésbé sportos, inkább elegáns, de valahogy jól is esik ez a változatosság. A szélesebb hátsó kerekek így elegáns formában is nagyon jól néznek ki.

>> Eseménycsepeliek156 // Alfa 159 2.4 jtdm Q-tronic ti // 2021-12-13

Ma csont nélküli sikeres vizsgát tett az Alfa . 2024 januárig jók vagyunk.
Óraállás: 200.167 Km

 
>> Tuning és extraquash // Alfa Giulia Super MY19 // 2021-12-10

A külföldi fórumokon sem találsz jelenleg más megoldást. Egy lengyel srác készített egy elektronikát, ami minden indítás után megnyomja helyetted a start-stop kikapcsoló gombot.
Tehát semmi más nem csinál, mint egy gombnyomást szimulál! A gomb továbbra is használható, ha akarod egy gombnyomással vissza is tudod kapcsolni.

A megoldás semmilyen más módosítást nem igényel, pl. MES, proxy, etc …

Megrendelni innen tudod: https://shop.stuff4car.com/en/index.php?route=product/product&product_id=52

A srác nagyon korrekt, én cégre, nettóban vettem meg, SGW bypass-al együtt, átutalásra.
Adott kedvezményt, és amint megkapta az utalást, azonnal küldte.

A beszerelés nagyon egyszerű:
• Az akkumulátort ehhez nem kell lekötni, de ne legyen gyújtás!
• találsz a dobozban egy gumi leszedőt - igen, bringa gumi leszedő, de a célnak tényleg tökéletesen megfelel – ezzel finoman alulról kiemeled a világítás kapcsoló panelt.
Nagyon nem kell erőlködni, szépen ki fog jönni.
• Ha kijött, lehúzod a hátsó csatlakozót.
• A kettő közé bekötöd a dobozt
• Mehet is vissza a helyére, és kész is vagy.
• Én a dobozt vékony szivaccsal körbecsavartam, hogy biztosan ne zörögjön.

 
>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2021-12-09

- tankolások száma: 141 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 80.428 km
- életkor: 849 nap
- össz. menetidő: 1.172,78 óra (48,87 nap!)
- átlagsebesség: 69 km/ó
- tankolt üzemanyag: 6.020,24 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,42 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 30,75 Ft/km
- átlagos napi futás: 94,73km/nap
- mozgásban töltött idő: 5,76 %

 
>> EseménySanyiJTD // Alfa Giulia 2.2 MultiJet // 2021-12-27

Felkerültek a téli kerekek. Most már úgy néz ki,mint egy területi képviselős cégautó :D
Utolsó 2 kép a Fiat-om és a Giuliám nyári gurulói. Mókásak így együtt... :D

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-12-09

Kapott új antennát, most a megfelelő menettel érkezett (cikk szám: (51890258) 6mm), illetve többen is jegyezték már a tankajtó stiftet (cikk szám:51851496). Mióta megvan az autó, azóta fuán lógott a tankajtó, legalább már tudom miért, így ez is orvosolva lett..
Ha már rendeltem a fiatalkatrésztől, hozzáraktam még pár dolgot:
Levegőszűrő (51854025)
Üzemanyagszűrő (FT39066)
TUTELA CS SPEED 75W hajtóműolaj 1L (15081619)

>> EgyébNetgengszter // Alfa 75 2.0 TD // 2021-12-09

Üdv Mindenkinek!

Volt egy "75-ös Alfám, kettes tdé", ahogy ezeket az olasz kocsikat pestiesen hívni szoktuk. Én még mindig így hívom, annak ellenére, hogy már csak múzeális darabként álldogál pár hónapja a kertben. Menni menne szegény, csak sajnos a bal első torziósrugó törése ebben akadályozza. Na jó, néha elsántikál a kertkapuig, meg vissza, de ez mégsem olyan, mint "vadlóként vágtatni a sztyeppén", azaz néha elereszteni mind a 95 egyedet számláló ménest egy autópályán, minden szégyenérzet nélkül a mai világban, mert ez a kocsi csak ennyit tud, de cserébe nem villogtak le, mert elismerték: hiába vén a táltos, ha akarom megy, teszi a dolgát és csodaszép a formája! Még így, 37 évnyi, autók formai átalakulásai után is!
És most itt véget is vetek az érzelmeknek, mivel nem akarok egy új szexuális műfajt létrehozni alfapornó néven. 😉

Folytatom inkább egy életrajzzal:

Valamikor nagyon régen, mikor még ember, dínó, és kardfogú tigris sem létezett ezen a világon, akkor történt.... (Jaj, ez nem az, rossz könyvet vettem elő! Bocsi!) 😃

Tehát, hogy komolyra vegyem az írást! 2000-ben került tulajdonomba a "Táltos". Volt baja rendesen, de mivel autószerelő vagyok, nagyon nem érdekelt. Mert majd megoldom, és közben fejlesztem a szakmai tudásom!
Nos, kezdetben "csak" annyi baja volt, hogy a kormány és lengőkar gömbfejek lecsó kategória. Ez még nem is volt gond, hamar felfedeztem Paulovits Úr alfás szakboltját (azóta már sajnos megszűnt), itt nálunk a XVII-ik kerületben, Péceli úton, így aránylag normális áron be tudtam tőle szerezni a szükséges cuccokat, gyári kivitelben. Aztán jött egy kipufogó probléma, tulajdonképpen az egész rendszert cserélni kellett a turbó leömlőkönyök után, viszont azt már a XIII-ik ker.-ben a Béke úton, (Shell kút mellett voltak, azok sincsenek már régóta) tudtam megvenni, elvileg gyári kiadásban (azóta is ez van fent, teljesen ép).
Ezek után jött a feketeleves: történt egyszer, hogy megyünk, vitt volna Hegyeshalomra a kamionhoz a barátom (én piás voltam, ezért a barátom vezetett), és csak egy marha nagy csatt és koppanás, autó megáll, magától tovább nem akar menni. Kiderült jóval később (kocsi lopóskocsival haza, mivel akkor kamionoztam, nem voltam itthon, stb.), hogy a motor megadta magát. Aztán eljött az a pillanat is, amikor amikor rájöttem, mi miért történt.Mivel felülszelepelt, alul vezérelt (OHV) a rendszer, kellettek bele olyan alkatrészek is, ami elvileg örök élet + egy nap élettartamúak. Na, ez nem így volt, az egyik szelepemelő tőke (már nem tudom melyik henger, melyik szelep) a szára tövében ferdén el volt törve. Emiatt és a szelepemelő szár himba felőli végén levő kopása és beszorulása miatt egyszer csak nem tudott visszazárni a szelep, és rendesen telibeverte a dugattyút, mondani sem kell, mi történt ezek után nagyon gyorsan...
A lényeg, hogy a leszakadt hajtókar kiütötte a motorblokk mindkét oldalát.

Megoldásként Faterom a KIS-NAGY-KEREPES valamyelyik Tarcsa településen levő ELDORADO autóbontóból (emlékszik rá valaki még egyáltalán?) beszerzett egy 2.5-ös rover motort, ami blokkra ugyanaz, amivel a 2.0 TD Alfát is szerelték, annyi különbséggel, hogy a rover blokkban a fékszervó vákumpumpája még nem a vezérlés közkerekei közé volt beépítve, hanem az adagoló fogaskerekéről volt meghajtva, de ezt az Alfa is használta korábban, volt hozzá eredeti cucc.
Pár évbe tellő (pénz, idő, alkatrész) "legózás" után és 4 vadiúj MAHLE hüvely-dugó garnitúra beszerelése után ismét működött a motor, csak az állás miatt minden más is javításra és felújításra szorult.
Ezeket is sikerült főleg saját kezűleg végrehajani (természetesen voltak olyan dolgok, ami gépműhelyt igényeltek) itthon, és felújító készletekkel, illetve rengeteg csere alkatrész beszerzésével.

Amit tudni kell, milyen meló volt a kocsin:

Motor félgenerál (hüvely-dugó, vezérmű tengely csere, hengerfejekben szelepek csere, becsiszolása, hengerfejek síkolása, porlasztócsúcsok csere, egyéb "apró" dolgok)

Első és hátsó futómű teljes felújítása, kivéve a lengéscsillapítókat (a legutolsó vizsgán, 2020-ban mondták, következőre csrések lesznek), tehát összes szílent, gömbfej csere.

Karosszérás javítások: küszöb, padlólemez elöl, csomagtartó fenéklemez.

Komplett váltó csere. A régiben a difi halt meg.

Az elmúlt 3 évben adagoló, kormánymű, generátor, hátsó fékmunkahengerek voltak felújítva.

És sajnos ember tervez, a sors meg végez, idén tavasszal sikerült egy marha nagy útbesüllyedésbe mennem, ezt a bal első torziós tengely bánta, amit nem tudtam kicserélni, a házi körülmények adta lehetőségeken belül.
Emiatt váltottam egy 11 éves 159-es Alfára, ami szintén a szívem csücske lett, de a régi 75-öst se feledem!

Ez így ebben az állapotában, bontás nélkül, csak egyben eladó, forgalomból kivonva, alkatrésznek!
A hirdetések közé nem tudtam felrakni, mivel ott elértem a maximális 5-öt!

 
>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa Giulia 2.2 MultiJet // 2021-12-08

B oszloptól hátra 15%-os fólia, első szélvédőre napellenző csík 5%-os fóliából.
Szokásos helyen végezték, profin!

 
>> AutóápolásCsabo22 // Alfa GT JTDm Black line // 2021-12-04

A gyári alupedálokat megviselte az idő. Gondoltam felhasználom a fémipari ismereteimet és felujitom őket. Tökéletes nem lett, mert itt-ott maradtak az anyagban oxidpöttyök, de lényegesen jobb mint volt és nem is vettem le túl sokat a vastagságból.