Blog
A múltkor feltettem képrejtvénynek, azóta sikerült egyet kapnom JCsabi-tól. Köszönet érte!
A héten találtam emberkét aki megpróbálja sokszorosítani.
Ma nekiálltam az ellendarab tanulmányozásának.
Nem egyszerű eset. Egy lemezbe van bepattintva emiatt egy keskeny pereme van, a 4. képen felül látszik. Ráadásul a lemezbe rugózva pattan be, emiatt fel van hasítva. (3.kép)
Mindezeken felül még bele van fröccsöntve egy lemezrugó, ami a bezárás után feszíti.
Egyenlőre egy szürke kárpitpatent helyettesíti a harmadikat.
Nálam is fent állt a hiba hogy lötyögött a tankajtó, egy cartàrs blogjàn làttam milyen egyszerűen orvosolható a hiba, így meg is rendeltem a hozzà való kis alkatrészt. A kicserélése max 5 perc volt, persze nem nekem, hanem a férjemnek :D a kèpen látható a régi stift, hát jól elfáradt màr valóban :)
Megnéztem hogy gyárilag hogyan van felrakva a szimering.
A bontott motor hengerfejében még elég sok van benne, így egyről leszedtem a rugót és kivettem a szelepet. Az 1-3 képen a gyári állapot látható. Lehúzni esélyem se volt, oldalról a csavarhúzót kellett aláütni és azzal lefeszegetni. Mint a szelepvezetőn (4. kép) mind a szimeringen (5.kép) jól látható a feszegetés nyoma.
A 6. képen jól látható hogy a 6 mm-es túlnyúlása a vezetőnek nem ér végig a belső oldalon csak kb 5 mm-en fekszik fel.
A 8-as képen a leszedett és a Victor Reinz tömítés metszete. Egyformának tűnnek, tehát az új belsejét se érheti el a szelepvezető 5 mm-nél feljebb.
Az eredeti tömítés a bontott motorban GOE(TZE) 866NW, meg is találtam itt.
2019-ben kiszedett darab: 1-4 kép - Külön figyelmet érdemel a 3-as képen a BA3 - 7.35 felirat. A BA3=VAZ=Volzsszkij Avtomobilnij Zavod=Lada gyár!!! Elvileg ez volt PHuBi-ban gyárilag.
2021. februárban kiszedett, amit Csöri rakott bele (elring): 5-7 kép
2021. júniusban kiszedett, amit én raktam be februárban (Victor Reinz): 8-10 kép
A tesztmotorról lebányászott, vélhetőleg eredeti darab, amit szét kellett vágni hogy lejöjjön: 11-12 kép
A szelepvezető a felfekvő peremtől 6 mm magas, de a vége ferde. A nyoma jó látható mindegyiken, különösen az utolsón. A felfekvő felület 5 mm-es, a ferde rész nem éri el a szimeringet.
Azt hiszem harmadszor lépünk ugyan abba a trágyadombba...
2019-ben volt egy kis motorfelújítás, utána gurultunk jó pár ezer km-t, majd visszatért az olajfogyasztás. Az ok: lejött szelepszár szimering a helyéről. (Az egyik)
Idén tavasszal kapott újakat. Azokkal is elmentünk egy csomót, majd visszatért az olajfogyasztás. Itt is lejött a szimering. Egy másiknál meg a szorító rugó. (A két bűnös meg a harmadik amit cseréltem a 6-7 képen. Mint az újak.)
A nyáron szintén kerültünk egy nagyot (3500 km) gond nélkül, majd újra visszajött az olajfogyasztás.
Tuti hogy most is valamelyik szimering hagyta el magát.
Amit megfigyeltem hogy mindig hosszabb állás után jött elő a dolog. pl az idén megjártunk a hegyeket, majd szeptember-októberben másfél hónapig állt a kocsi. Bp-re menet már fogyott az olaj. Lehet hogy leállításkor rátapad a szimering a szelepszárra és amelyik éppen be volt nyomva az simán az első kifelé mozduláskor lelöki?
Mi más lehet a magyarázat?
Az érintett szelepek mindig mások voltak, a szelepvezető melletti kifújást kizárnám.
A neten szinte semmit se találni a témában.
Valahol a facén olvastam egy kommentben hogy a TS-nél könnyű túltolni a szimeringet. Utólag már nem találom, így nem tudok visszakérdezni. Ellenben a bontott gyári motorom hengerfejében a gyári szimering ütközésig van tolva, nincs hová túltolni. (4. kép)
Az innen származó és a Csöri által az enyémből kiszedetteket a mostaniakkal összehasonlítva nem találok különbséget. Mindössze annyit hogy a gyárit a bontott motoromból csak feszítővassal lehet kiszedni, a most rányomott Reinz-et meg roncsolás mentesen. A méretek azonosnak tűnnek.
Rendeltem pár fajtát.
Az ünnepek alatt megint szétborítom a hengerfejet.
Nem hinném hogy fel kellene őket ragasztani...
Időnként jött a rettegett sárga tengeralattjáró és riogatott, na elvittem Zsolthoz kiolvasni mi a bibi, hát 3-as henger gyújtáskimaradás volt a probléma. Mai napra beszéltem meg Zsolttal, hogy akkor a gyújtás trafó csere legyen meg, valamint egy apró hiba elhárítása is megtörtént, a kormányban lévő alsó gyűrű megadta magát, így nem volt dudám már egy ideje, de most újra életre kelt.
Kérem is az időpontot a műszakira, szerintem még karácsony előtt megejtem.
Költségeim :
Gyújtás trafó (Bosch) 25 000 Ft
Kormány átvezető (Gyári) 15 000 Ft
Szerelés Olman Zsolt 20000 Ft
Nagyobb vízmennyiségnél beázik a csomagtartó. Baloldalon a 'C' - oszlop tetejénél belül a műanyagról csöpög be a víz a hátsó üléstámlára majd beszivárog az alsó ülésrész alá. Szigetelés felszívja a nedvességet. Kerestem hol lehet a baj és a csomagtartó zsanérra gondoltam, így le is tömítettem, de még most is jön be a víz. Gumi kéder jó, arrébb is csúsztattam az egészet de ugyan úgy szivárgott. Kívülről nem látszik nyoma sehol, csak bent a műanyag alól jön, le is szedtem a műanyagot a lemezek illesztésénél jön és nem látni honnan indul az egész úgy hogy evvel még kell foglalkozni.
Belső tükör leesett, vettem hozzávaló ragasztót, bízok benne hogy nem dobja vissza majd. Ha mégis akkor üvegeshez elviszem.
Lett új légterelő az ablakokra. Kétoldalú ragasztóval erősítve. A régi Heko márkájú volt, amiben oldalanként 2 db rögzítő fém volt, így a baloldali le is esett útközben mikor szemből elzúgott egy kamion mellettünk. Sajnos összetört a leesés következtében.
Ez a G3 márkájú sokkal jobb, pontos az illeszkedés, oldalanként 7 db rögzítő lemez van és fele annyiba kerül mint a korábbi. Anyaga rugalmas még ilyen időben is.
Téli kerekeket feltettem, hamár egyszer tél van :)
Téli gumi csere
km.:166.590
Elkészültek az első tengely fékjei. 3 napos áztatás és kis flex kellett a fékcső anyának. Nincs sérülés. Remek. Új tárcsa, betét, fékcső, dugattyú, tömítések, festés. Ezüstszürke mellett maradtam. Na jó hívhatjuk kályhaezüstnek is, majd érik a szín. Tegnap este a fiam segítségével légtelenítve. Milyen elfoglaltak ezek a mai 11 éves kissrácok, alig tudtam befogni a könnyű kis munkára. Ma hajnalban kipróbáltam, bejárattam. Nem lett tű pontos sajnos, pedig először vákuum, aztán pumpálással csináltuk a légtelenítést. Nagyon pici az eltérés, második rálépésre mintha élesebb lenne. Hátsók még hátra vannak. Most kiraktam az autót a kocsiszínbe, mert a Fiat500 került a műtőasztalra.
(Közben a hétvégén bekerültek a sportrugók a kisfityóba.)
0
444