Blog
A csúnya beszéd csak a sekélyes szókincsű emberek...
Kezdődött, hogy már nem megy a kocsi. Néha csörgött a kipu. Azt hittem a hátsódob megint. Utálom a kipufogót, mindig hangos. Lehet kéne egy normális kipufos. Apám jó lenne, de hogy segítene? Sajnos fizetni kell másnál ezért. LMM-re gyanakszom, mert gyenge a kocsi. Vagy nem is volt sose erősebb? :-) Már keményen csörög a katalizátor alul. Rosszul vagyok. Olaj nem csöpög már. Van melóm vele. Katalizátor csere, LMM csere, klíma gáz kéne beléje...meg szerintem visszakapja a régiüléseket. LMM és anélkül ugyanolyan fosul megy a gép.



Már rég óta tervezem, hogy ki kellene cserélni a jobb első dobbetétet, mert el van törve és berúgózáskor mindig beleér a kerék és a gumi mintája beleakad, aminek elég csúnya hangja tud lenni.. Tegnap megrendeltem és ma (0723) el is mentem érte Vácra a Lavinába.
Ezen kívül megvételre került még egy pollenszűrő is, mert ami benne van, már jó koszos lehet.. Érezni még nem érezhető, de már több mint egy éve lett cserélve (2009.05.26). Ráfér.
[Költségeim: dobbetét 4510Ft, pollenszűrő 1445Ft]




Valami zörgött a motortérben. Múlt héten, mikor vizsgázott az autó, a vizsgáztató is szóvá tette, hogy nem tudja mi ez, de fura hangja van. Egy teljesen össze-vissza, néha megszólaló koppanás volt. Fel is hívtam Gerissimot, hogy meg kéne hallgatnia. Mire eljutottam hozzá, addigra megszűnt a hang. A biztonság kedvéért azért otthagytam az autót, hogy nézzék át, hátha találnak valamit. De semmit nem találtak és a hangot már én sem hallom. X-akta... Viszont ha már ott volt a kocsi, megkértem őket, hogy az EGR szelepet tisztítsák ki, mint kiderült rá is fért a dolog. Remélem ez a fura hang meg nem jelentkezik többet és nem kell aggódnom emiatt.
-bal első alsó lengőkar
- kézifékkötelek
- 4 db féltengely gumiharang
- 2 garnitúra hátsó fékbetét
Már régen írtam, pedig történt azóta egy s más.
Röviden: olaj, olajszűrő csere, plusz némi olajadalék (Prolong), gázolajszűrő, légszűrő csere, mindkét első lengőkar cseréje, jobbos segédkar (vagy mi) cseréje, majd futóműállítás. A generátorszíj vezető görgő cseréje. Betonl@b cartárstól első emblémát vettem. Levaxoltam a gépet, fénylik, mint az a bizonyos, de a karcok nem tűntek el. Valami komolyabb polírozásra lesz szükség. Nagytakarítás belül, műszerfalápolás stb. Km jelenleg 135300.
Mindez kb. két hónap termése. Plusz volt egy kis átnézés: guminyomás, töltésmérés, fékek, lengéscsillapítók állapota, világítás, alváz átnézése, folyadékszintek ellenőrzése.
Egyébként a gép jól szuperál, a nagy meleg miatt kicsit füstöl, és a tankban van némi cetánszám növelő adalék is, hogy jobban szaladjon :-)
Amúgy imádom! :-D
136.700 km-nél olajcsere + kisebb átvizsgálás, computer értékek resetelése.
Hát igen, eléggé régen jártam itt. Az Alfa már végleg nem az enyém, viszont az előző bejegyzésben leírt Mareát meg eladták az orrom elől, mivel a CIB Banknak kb 4 hónapjába telt egy hitelátvállalást elintézni. Majdnem kocsi nélkül maradtam, mikor a cég beszámított egy Nissan Almerat (1,8 benzin). Ez lett az én új-remélhetőleg csak átmeneti-kocsim. Hát köszönőviszonyban sincs az Alfával...