Blog

Mármint a pénzköltészeté, nehogy má' egy Alfa-szervíz ingyé' legyen! ;-)

A TÉNYLEGES DÁTUM 04.29. szerda!
(eddig semmi baj nem volt, hogy pár nappal az események után írtam visszadátumozva, most viszont vissza kellene lépni az előző hónapba - na ezt már nem engedi a rendszer! :-(


A J1 központizár-motorjának pótlására több ötlet is eszembe jutott, a legszimpatikusabbnak - és főleg a célszerűen legelsőként megjátszandónak - a bontózás tűnt. Ma végre minden összejött, épp a bontó felé volt megbeszélésem és az előtte támadt majd' 1 órás szünet elégnek tűnt legalább arra, hogy felkutassam ezt a vonalat...
Igazából nem ragaszkodtam a 33-éhoz, de mikor a srác meglátta, mivel is vagyok, egyből oda küldött. A roncs felé menet kitaláltam, hogy jó nekem a B1 is, mivel az szétkapott ajtó, ellenben a jobbos párja felkárpitozva + nem is nyílik... Hát persze, hogy a bal már nem volt meg, ellenben nagyon telt az idő és a 40°C fokos + kerék nélküli alacsony kasztniba sem volt túl nagy kedvem bemászni.
De hát nem is én lennék az Alfa 33-as zárkiszerelés regionális csúcstartója, ha megijedtem volna a feladattól! ;-)
Nagy levegő, kasztniba be, ajtóbehúzó + kárpit le (zárt ajtónál!) - 5-6 perc alatt kezemben volt a zármotor. Szerencsére közben rájöttem, hogy gyorszáras a vezetékelés, egyedül a testet vágtam el, mondván ki tudja hol végződik...
A műhelyben csak bénáztak a szerelők, még szép, hogy 5 lépésre a kocsiban legegyszerűbb ezt kipróbálni! Eltávolítottam a régi vezetékdarabokat a csatlakozókig (a rossz motort ugyanis tudatlanul levágtam minden vezetékénél, de ez pont a kidobásra szántnál nem baj...) rádugtam a szerzeményt, a testet összesodortam (már láttam, hogy az is gyorscsatis... :-p ) és PRÓBA! : gyönyörűen teszi a dolgát, akkor visszük! :-)
(éppen rátehettem volna a zárra - uis a kidobott berregős is jól működött csak úgy a levegőben lógva - de egyrészt az idő sürgetett, másrészt meg akartam maradni "tökéleteset vettem" illúzióban a végleges szerelésig, pláne hogy a bontós srác 500 Ft-ot kért érte! (szerintem igazából hálás, hogy ritka egyetlenként kopasztom az egyetlen és ritka 33-asukat, titokban pedig abban bízik, hogy szép lassan az egészet elhordom! ;-)
Folytatás: szombaton keresztfatert megkérem, hogy a testkábelt szakszerűen toldja össze - addig nem bántom a rendszert...

Tényleges Május 1.:-)

Középtávú vezetési gyakorlatot hajtottunk végre családilag - nagyapó-látogatás Bogácson -, tapasztalatok:
- a beöntőbilincs-lazítás nem hogy ártott volna, épp ellenkezőleg: soha ilyen remekül nem "vette a fordulat"..
- az első futómű viszont nagyon gáz: csapágy ropog és már húz is kanyar után, fent is kopog a szilentnél... Hazafelé a Bükkön át - még a szar úton is - bizonyította, hogy semmit nem romlott a biztonság, de akkor is aggaszt a dolog és a legrosszabb, hogy az okát is tudom: a szépség-felnik és az ő ET-ik, utána kellene számolni a dolgoknak, mert hosszú távon ez így nem lesz jó...
- hosszú út után még mindig morog az a valami ott elöl, pedig az ékszíj annyira meg lett lazítva, hogy néha hidegindítás után egy kicsit csikorog is. Muszáj lesz letesztelni valami logikával a vízpumpa-generátor-ékszíj rendszert

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-05-04

Punishernél korábban kinéztem egy küszöböt, és megrendeltem. Ma átutaltam az árát, hamarosan megkapom a cumót. :-)

>> Szervizdpetrenyi // Alfa 146 ts 16v // 2009-05-03

Na én is elkezdek ide be írni :-)

Megvolt a 8db gyertya csere, köszönet érte Ofi-nak:-)

km: 154000

>> Autóápolássztane // Alfa 156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet // 2009-05-03

a tavaszi időszerű pollenszűrő cserét megejtettem ma délelőtt, s ha már új szűrő került a gépbe a klíma tisztítást és fertőtlenítést is megejtettem.

 
>> Egyébistvan // Alfa 146 Ti // 2009-05-03

Tegnap csak apróbb müveletek történtek az autón. Váltógomb szépre cserélve tetőkárpit cserélve (aki a tetőkárpitba belenyomott kb 400db tűzőkapcsot annak a kezét letőrni), hiányzott a jobb első ajtóból egy csavar az is belekerült mostmár nem lóg az ajtó se.

 
>> SzervizZsoltyr // Alfa 146 1.6 TS // 2009-05-02

Újra "normálisan", a bal egyet nyitva tudok beszállni a kocsiba. Mai "buherálás" eredménye, hogy jó a zár és az ajtó sem lóg. Köszi Karcsi

 
>> SzervizBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2009-05-02

Az autó átesett egy kisebb ápgréden. Első Féktárcsák (Jurid), Fékbetétek (Texar) csere, hátul dobvan ugyebár :). A régi tárcsák nem voltak már a helyzet magaslatán. Hossz bordás szíj, Feszítő és vezető görgő. Valamint motorhőfok jeladó (a termosztátban lévő jeladó, a vízhőfok mérő a blokk oldalában van, de az csak a múszerfalban lévő műszerhez megy), állítólag lehet ez majd megoldja a hidegen rángatást, majd kiderül... Plusz vízhőfokjeladó. THX András Bácsi

>> Tuning és extraPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2009-05-02

vettem 4 gumita papucsokra....225/45 R17
Thanks Surci!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
>> Szervizgab55 // Alfa 155 2.0 TS 16V // 2009-05-02

Zöldkártya megvan, teljesen jók az értékek. A magasfordulati CO csak másodikra állt be rendesen, valszeg a nyitott kipuff miatt kicsi a kipuffgáz ellennyomása és ezért alapjáraton kicsit visszahűl a katalizátor.
Előműszaki:
-fékeltérés elől 0%, hátul 5%, kézifék 10% (ez mind naon fasza, de a kézifék nem fogja meg a padot -kb. be kell állítani)
-mindkét első lengőkar csere
-vissza kell majd tenni a gyári kipuff rendszert (úgyis fel lett újítva- két napig kibírom, hogy túl halk a masina)
Nagyjából ennyiből meg is lesz a műszaki.
plusz még jönnek a fix költségek (el kell tartani a sok ingyenélő sz@rházit).

 
>> Szervizgab55 // Alfa 155 2.0 TS 16V // 2009-03-16

158e km
Rozsda foltok felkutatása, javítása.
Alvázvédelem.
Első lökös, küszöb spoilerek műanyag hegesztése, újra fényezése.
Karosszéria javító fényezése.
Teljes polírozás.
Kormány, váltógomb, váltózsák és kézifékzsák újra bőrözés.
Hamutartó csere (a kis műanyag fogaskerék szarrá ment)
Fűtés kezelőpanel csere (nem volt az igazi a megvilágítása)
Kalaptartó csere (a roló kis gumi fogantyúja le volt szakadva +az új kalaptartó szebb állapotban volt)
Csomagtér burkolatok cseréje (kalaptartó alatt + a csomagtartó ajtón)
Hátsó lengéscsillapító csere (Monroe, gázos)
Fényszórók nagytisztítása.
Szervóolaj csere (Castrol)
Motoröblítés.
Motorolaj +szűrő csere (Castrol Edge Sport 10W-60)
Váltóolaj csere (Castrol EP80W-90)
Váltóoldali főtengelyszimering csere (Corteco)
Kuplung teljes szerkezet csere (Valeo)

Asszem eljött az a pont, amikor már minden részét átnéztük, nagyjából képben vagyok az autóval. Tudom -vagy csak sejtem-, hol volt sérült (csak nyomorgatás lehetett, semmi komoly) mennyire lelkiismeretesen szervizelték (azért nem vitték túlzásba, de semmi végzetes).
Most már nem érdekel, hogy visszatekerték-e, törték-e stb.