Blog
Elmentem felrakni a nyárikat. Az előző tulaj télivel szerelve adta, a nyárikat meg külön hoztuk el, sajnos nem néztem meg őket alaposabban. Igen szar állapotban voltak, úgyhogy kuka. Legalább jófjata Pirelly P7-ek lettek helyettük
Az olasz nászút előtt, átnézettem a kocsit, és egy két apróságot megcsináltattam. Törött volt a bal első ajtó zsanér, úgyhogy vettem újat és sk lefestettem. Volt még termosztát csere, meg egy kis para mert a vízszint kissé apadt... De végülis rendben volt minden.
Mielőtt rendes használatba veszem az autót, minden apróságot meg akatam csináltatni (65e Km). A lista hosszú:
- Gyertya csere (szarul néztek ki, bár kellett volan még bírniuk)
- Alsó/felső lengőkarok elől (kopogott a futómű)
- vezérműszíj (60 nál kellett volna, de az előző tulaj elsumákolta)
- Fékbetétek
- Ékszíj, vízpumpa
- Vezérlés (Tamás szerint tudat) módosító, mert azért ez mégsem dízel...
Szerencsére az előző tulaj segített és egy csomó gyári cuccot szerzett féláron. Így sem lett kicsi a számla. A hangszórók is önálló életet éltek. Jó dolog a quadrofon, de csak ha profin keverik, és azért az alfa főleg motorhangban erős. Szóval néha egyik másik hangszóró elnémult (aztán persze visszajött), ezért a csatlakozókat is megolajozták.
Tamásnál volt éves szervízen: CSAK OLAJCSERE! Még mondja valaki hogy az alfákkal sok a gond :). Mondjuk az olajat aranyárban mérik, ráadásul a budakalászi alfa kereskedőnél nem volt selenia, Ziglóba kellett érte mennem :(
Megvolt a nyárigumi átreakás. Még nem vettem meg az új felnit, ezért szerelni is kellett, a télit már másikra rakom (ha addig találok szépet). Azért az durva, hogy a gyári felni darabja újonnan 100 ropi felett van...
1 év halogatás után Szamosi mester felújította a stabilizátort, vége a kopogásnak! Volt még vízhőfok szenzor csere (nem melegedett be a motor), gumiharang csere a kormányműben és ajtó igatzítás is.
Ma megint elhárítottunk egy problémát köszönet -FERKÉNEK. A klímám indításkor automatikusan bekapcsolt és engem ez idegesített,így hát a kovetkező a megoldás:-))
- fordítsd a gyújtáskulcsot OFF állásba
- a hőfokszabályzót fordítsd max hőmérsékletre
- a középső kapcsolót fordítsd 0 állásba
- a jobb szélső kapcsolót fordítsd teljesen balra
- tedd rá a gyújtást
- a középső kapcsolót fordítsd 0 helyzetből AUTO-0-AUTO-0 helyzetekbe
- vedd le a gyújtást
Visszaállítani ugyanígy kell.
A mai napon vérátömlesztés volt.
A kezdetetktől Selenia 20 K Alfa Romeo olajat kapott, de nem voltam elájulva, így most több ember javaslatára kipróbáltam a Valvoline 10W40 Max Lifeot...
Természetesen új olajszűrőt, levegőszűrőt és pollenszűrőt is kapott a verda
35% kedvezményért köszönet a TSpark autósboltnak!
U.i: (2010.03.12.) 10.000 km után bártan ajánlom azon cartársaimnak, akiknek csipegette a motorjuk a seleniat vagy egyéb más olajat! Nyugodtan merjenek váltani, kb felére esett vissza az olajfogyasztás!
Hogy megint feldühítsen egy út során elment az ereje a dögnek! Mint kiderült a harmadik hengerben az egyik kipuff szelep elégett ....igy egy kissebb vagyonért hengerfej felújítás következett be! Ujra lett síkolva összes szimering, tomítés, csavarok cserélve! 105000km