Blog
Ma eljutottam végre a szerelőmhöz, kicserélte az olajat, felkerült az alsó toronymerevítő, és megjavított pár apróságot.
Olajból Selenia 20K for AR került bele.
Ma megvolt a vez.mod cserém. A szétszedésnél kiderült hogy a szelepfedél tömítés meg két szimmering is a végét járja úgyhogy azokat is lecseréltük újra. Van most új szíj új vez.mod, meg új olaj is....Következő lépés a gyertyák lesznek
2008. októberében tulajdonosa lettem életem első Alfájának! Nem volt szerelem első látásra, lassan édesedtünk össze. Hogy történt? Többen jártunk egy kocsival dolgozni, elméletileg váltott lovakkal. Mi történik, ha egy Alfa-rajongó is tagja az autós társaságnak?
Leginkább az, hogy minden nap az Alfával járunk dolgozni, csakhogy az Alfa-rajongó vezethesse a kicsikét. És mintegy mellékhatásként még valami történik: az Alfa-rajongás észrevehetetlenül és megállíthatatlanul tovaterjed az autóban, napi 50 km-en, heti öt napban, évenként kb. 37 hétben.
Aztán egy szép napon – szülinapi ajándékképpen - a volán mögé ülhettem. Az adrenalin felszökött az agyamban, annyira izgultam. Az érzést lehetetlenség leírni, amikor a lovak felnyerítenek és tied a világ. Pillanatok alatt képes lágyan duruzsoló úri kisasszonyból vadmacskává változni.
És azt hiszem ez az élmény meghatározta további életemet. Viccnek hallatszott, de komolyan mondtam a kollégámnak, mikor visszaültem az anyósülésre: ha ezt az autót eladod, én leszek a vevője!
Az a nap is elkövetkezett. Nem azonnal, több mint két év múlva. Azóta minden vezetéssel töltött pillanat élvezet. Kicsit féltem édesapámnak elmondani a „beszerzésemet”. Legnagyobb örömömre így kommentálta: „persze nélküle is lehet élni, de minek”.
Egy apró szösszenet,az akkumulátor ill. a hi-fi függvényében....Eddig fel sem tűnt,hiszen szinte csak a párom használja az Alfát.....a fejegység nem kapcsol ki indítózáskor....eddig minden esetben kikapcsolt,illetve elhallgatott....amióta bekerült az Optima,azóta nem...többször is kipróbáltam.....;-D
Ma haladtunk megint egy lépést előre bár nem túl jó hírekkel, mert a gépműhely a tömbbel csak szerdán lesz kész úgyhogy szerda csütörtök marad a motor összefűzés. De legalább haladunk...
Kapott a vas új ablaktörlő lapátokat + új izzókat mert a régi (100W-os rally Hungary csoda) egy kicsit szénné égett + alfás szelepsapkákat. Ez már a 3. szett lesz. Remélem ez 1 hétnél tovább fent marad a kocsin.
Sajnos megint szét kellett szedni a bal hátsó szekciót mert a fékdugattyú be volt rohadva és a WD40 nem okozott megváltást. Dugattyú szétszed , régi porvédő (mármint ami maradt belőle) ki , új be , összerak , működik. Andrásbácsi úgy érezte hogy ki kell cserélni a kormányösszekötő gömbfejet is ha nem akarok meghalni.
A következő nagy munka a hátsó futómű rendbetétele lesz aminek az alkatrészei már meg is érkeztek köszönhetően Marklar-nak.
Felkerültek a nyári kerekek, meg a toronymerevítő is, így egy futómű beállítást csináltattam. Na meg a téli kerekeken látszódott, hogy a belső oldala nyíródik a guminak. Szóval mindenképpen időszerű volt. Lézeres beállítás történt a Megyeri úti szervízállomáson.

Igen, eljött az idő. Már sokan szívták a véremet amiatt, hogy még mindig a téli felniken gurulok, de hát végül is nem önszántamból volt ez így. Mindegy, végre felkerültek a nyári papucsok.
Reggel bepakoltam mindent az autóba, pont befért az összes dolog. Elgurultam GabCsiék gumis műhelyéhez, és ott megtörtént a felszerelés. Hát, azt kell, hogy mondjam, nagyon ütős lett a végeredmény, én teljesen elégedett vagyok, még ha ez a felni nem is az eredeti terv volt. De azt hiszem jól alakult így a dolog, nagyon ott van a látvány. :-)
GabCsitól sikerült beszereznem mozgókúpos csavarokat is a felnihez 7000 Ft-ért. Köszi! :-)











