Blog

>> SzervizTocsa // Alfa 75 2.0 TS // 2009-03-26

Már majdnem kész a lakatolás de pár dolog még nem tetszik ezeket javítgatom fő a maximalizmus ! :) Csak szépen lassan és pontosan készülget nem kapkodjuk el! :))

Kiderült, hogy van ismerős ismerőse, aki foglalkozik olasz autókkal és állítólag jól is dolgozik. Mégjobb, hogy régen biztosítózott (vagy még most is), és épp annál a biztosítónál, ami nekem kell. Ma reggel találkoztam vele, felvették újra az autót (mivel tegnap lemondtam a szakszervizes dolgot), és kb. 30 perccel ezelőtt le is adtam az autót, hogy csinálják. Megbontják, aztán jön mégegy felmérés, hogy mi a rendes kár, aztán meglátjuk. És ha már... akkor megcsináltatom az összes kis karcot, meghúzást, "nemtudokparkolnilehúzomazAlfát- típusú vezetők okozta karcokat" Olaszból hozat alkatrészeket. Kiíváncsi vagyok.
folyt. köv.

 
>> SzervizErhard 242 (Pure Energy) // Alfa 145 1.4TS // 2009-03-26

Az autó 1500 és 2500 között fulladt hidegen és vissza durrogott, melegen egyre jobb lett de nem teljesen... már kipróbáltunk majdnem mindent de semmi változás...telefon Pirinek és megmondta mi lehet a probléma és az is volt Thanks innen is :DDD jah a hőmérséklet jeladó volt a szar...

 
>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2009-03-25

142090 km, 2009.03.25.

A múltkor megállapított stabilizátorrúd halállal még kihúztam volna a következő olajcseréig hátralévő négyezer km-t, a szakadt turbócsővel azonban elég kellemetlen volt a napi ingázás, minden pillanatban azt vártam, mikor megy el az autó ereje. Így inkább bejelentkeztem a Szamosi szervizbe.

Reggel 5.45 ébresztő, becsomagoltam a motorvédő tepsit a csomagtérbe és egy szégyenletes tempót futva alig 45 perc alatt Győrben voltam. Matrica vásárlás után újabb flúgos futam következett, 1 óra alatt Budakeszin voltam. 8.45-kor állítottam le a motort a műhely előtt.

Úgy számoltam, hogy fél nap lesz a stabrúd cseréje, de Norbi úgy dolgozott, mint a villám - alig kaptam észbe és húsz perc alatt kiszedte a régi rudat. Lecsó a másik 156-al nem volt ilyen szerencsés, ott teljesen berohadtak a csavarok. Alapos zsírozás után bekerült a gyári stabilizátorrúd és az új stabilizátorpálcák. Az összerakás is gond nélkül ment, még csak 11 óra volt, de készen is voltunk.

A turbócső cseréje számomra is apróság volt, Norbinak nem okozhatott gondot.

Az ajtók és a motorházfedél zárjának és pántjainak zsírozása végre eltüntette az ólajtós nyikorgást.

A következő lépés nem volt tervben, de... Már a múltkor megállapítottuk Andrással, hogy a féltengelyek az utolsókat rúgják. El is kezdtem a spórolást, hiszen a legjobb ajánlatom is majdnem 150.000 Ft volt. Szamosi János viszont tett egy érdekes ajánlatot - cseréljük ki csak a csillagokat, az a tapasztalat, hogy tízből kilenc esetben a féltengelynek semmi baja, csak a csillagok kezdenek lógni. Beleegyeztem. Ez az operáció már kicsit bonyolultabb volt, főleg a régi zsír eltávolítása a harangokból. A bal oldali harangban alig volt zsír, cserében volt ott nem kevés víz... A gyári bilincsek nem zárták le jól a harangokat és a zsírt kinyomta a motortérbe a vizet meg szépen lötyögtette a harangon belül - nem egy egészséges kombináció. A tisztítás után felkerültek a Vema gyártmányú csillagok, majd kapott friss Tutela All Star zsírt és a gumiharangok mindkét végére új bilincset.

Hazafele folytattam az ámokfutást, alaposan kikormoltam a rendszert. Tatabánya előtt a fékeket is teszteltem, a dombtetőn a kamionoknak tilos előzni tábla alól elém ugrott egy kamion a belső, harmadik sávban. 190 -> 90 lassulás volt, elég gyenge minőségben, kéne már az új fék...

Az egész út 396 km lett, 3:45 alatt. Győrben tankoltam 254 Ft-ért kerek 60 litert.

Stabilizátor rúd és pálcák 43000 Ft
Csillagok 32000 Ft
Turbócső 26650 Ft
Munkadíj 40000 Ft

Ha már ilyen szerelős napom volt, megjavítottam a zörgő ablakemelő gombot is. Vettem ugyan tíz EUR-ért a tatai bontóban új gombot, de az nem passzolt a más foglalat miatt, így megfigyelés és tömítés lett a megoldás.

A gondlistám a márciusi javítások után:
- hatso ajtok egyik naprol a masikra elkezdtek ugy nyilni, mint az olajto, minden pillanatban varom, hogy kirohan par kover diszno (hatarolok?)
- alig 45000 km utan doglodni kezdett az ekszij (meg gondolom valamelyik gorgo)
- futomubeallitas
- lampak beallitasa

- az elso fektarcsak kukasak
- mindket feltengely haldoklik, lotyog es kotyog...
- az elso stabilizator es a kutyacsontok lassan cseresek

- a turbo picit ereszti az olajat
- a nivopalcanal gyongyozik az olaj
- a lengescsillapitok lassan cseresek (meg talan a torony is)
- lassan itt a muszaki + zoldkartya ideje
- a nyari gumik mennek a kukaba
- a nyari felniket gorgoztetni kell

- a jobb tukrot szinre kell fujni
- az elso utkozot picit meg kell javitgatni
- az ablakemelő gomb minden gyorsításnál razonál

Kérdéses dolgok:
- hatso ajtok foliazasa
- polirozas
- tolatasnal, alaszedett kormanynal kattogas (mar 3 hete nem hallottam)
- alapjaraton neha ugralas (a motortarto bak csereje ota mar nem olyan veszelyes, kinyomom a kuplungot es abbahagyja)
- neha 1700-1800-as fordulaton betorpanas
- a termosztatcsere ellenere 82 korul all a mutato
- a jobb elso muanyag kerekdob lyukas, jo lenne cserelni

 
>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-03-25

Hogy jártam ma (0325) hazafelé.. nem indult az autó. Rá kellett bikázni, mert nem akart sehogyse indulni :( de már sejtem mi okozta. Az új rádiót úgy kötöttem be pár napja, hogy gyújtás nélkül is üzemeljen. De ezzel önmagában -talán- nem is lenne gond, mert az előző is így volt. De! Szerintem valami vagy rosszul lett kötve, vagy csak összeért :( Mivel eléggé sötét volt, csak kivettem gyorsan a rádiót, nem kerestem meg a hiba forrását, így legalább ha reggel indulni fog, akkor már tudom biztosan, hogy tényleg 'csak' azzal volt gond. Szombaton úgyis megyek a Paradoxba, majd ott megmondják hogy is kellett volna kötnöm, hogy ne járjak így. :) Pedig szerintem egyértelmű volt, no de majd kiderül reggel is, meg szombaton is - hogy mizu..

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2009-03-16

Csomag ,es fekete,mi az?
igen ,megerkeztek az oldalindexek...Schwarz wie die Nacht :)))
Tarsultak meg St Paulis rendszamtabla keretek..a sötet optikat erösitendöen...

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2009-03-24

Ujra csomagott hozott a dhl (majdnem,ugyanis rossz helyre kezbesitettek es szemelyesen kellett elhoznom a postarol).
Ismet vmi sötetseg arad belöle... es morcosan nez... dectane-nak hivjak...

 
>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-03-25

A 120.000 km-es kötelező szerviz Gerissimo és Alfater műhelyében végrehajtódott. Komplett vezérlés lett cserélve, melybe beletartozik a:
- vezérműszíj + feszítő és vezető görgő,
- hosszbordás szíj + feszítő és 2 db vezető görgő,
- vízpumpa,
- olaj (Selénia WR Diesel 5W40),
- olajszűrő,
- pollenszűrő,
- levegőszűrő,
- gázolajszűrő csere.

Ezeken kívül még pár apróság lett megoldva. A bal első ajtóból hiányzott egy gumibetét, pótolva. Ugyanennél az ajtónál az ablakemelők kapcsolóháza nem volt rendesen a helyén, orvosolva. Jobb első helyzetjelző kiégett, cserélve. Hátsó ablaktörlő valamiért ugrált (pedig nem tűnt kopottnak), cserélve lett. Valamint még a januárban András bácsitól vásárolt karbonozott tükörháromszögek is a helyükre kerültek.

Alfater és Gerissimo tökéletes munkát végeztek. Ajánlom őket mindenkinek!

Az első indítás után a hidrotőkék azonnal elhallgattak, ami mély megnyugvással töltött el:))
Gyönyörűen jár az erőmű, 500km van már benne, komolyabb gond nélkül. Mindez max. 3k ford./min alatt.
Kisebb anomáliák azért akadtak, de egy szívátültetés már csak ilyen:)

Pötimalőr 1:
Egyszer csak nincs olajnyomás...16v-nél ugye tudjuk, hogy nem olyan könnyű a beépített moci alját bontani, de sebaj, olaj le, olajdekli le, szivattyú ki, másik szivattyú be, olaj vissza = olajnyomás ismét van...de valami nyikorog...mivel a rotoros verziójú szivattyú felső tengelye szinte szárazon forog...másnap megint olaj le, olajdekli le, szivattyú ki, rotor tengely levág, szivattyú be, olaj vissza = olajnyomás hibátlan, és semmi sem nyüszög, ez tehát kipipálva:)
Most:
Hidegen alapjárat: 40 psi
Melegen alapjárat: cca. 15-20 psi
Melegen, 3k ford/min.-nél cca. 50 psi....
(....mééérnemlehet bar-ban műszert csinálni vajon?!?!)

Pötimalőr 2:
Injektor lámpácska egy idő után úgy marad, világít. Valszeg a lambda szonda meghosszabbított kábele miatt...vagy elköszönt a lambda, de ezt hamarosan kiderítjük. :)

Pötimalőr 3:
Hármas beavatkozást igényel majd:
1. kinyomócsapágyam visszakerült, hiba volt, cserélendő, új kell, mert nyüszög.
2. Ha már itt vagyunk, akkor a 45/46 elektronikus kmóra jeladóját kiszolgáló féltengely kihajtás is mehet vissza, mert mint kiderült, ez a jel is kell a 45/46 motorvezérléshez, tehát nem maradhat a sprint bowdenes verziója.
3. Jobb oldali féltengely csere, mert beépítéskor már látszódott, hogy elköszönt, úgyhogy ennél a pontnál ez is cserélendő lesz.

Pötimalőr 4, de ez már csak upgrade terv:
Sprint elektromosság szép, lassú kiszorítása és átvezetése a 146 biztosítéktáblába, melyen most csak a motorvezérlés "fut". Kijelzők beapplikálása a sprint műszerfalba (injektor, immo ikon, forráspont jeladó, stb.)

Március 20- án, reggel hétkor kikanyarodva a főútra beengedett maga elég egy céges renault mégane. Megálltam egy vectra mögött, de a (céges) renault nem. Kb. 40- 50- nel belémjött és beletolt a vectrába.
Az egész autó kész. A lökhárítók, a hátsó futómű (megint kitolja a fenekét kanyarban), az ajtók, ablakok szorulnak, a motorháztető elcsúszott, a lámpák illesztései is. Gyakorlatilag rövidebb lett az autó jobb oldala.
Tegnap voltam kárfelmérésen... érdekes egy ország ez. A lökhárítók kb. 60%- át fogja fizetni a bizttosító, mert már volt sérülve. Nem az az első, hogy ha veszel egy autót, hogy motorikusan, és az egyéb esztétikai hibákon kívül rakod rendbe? Egyébként meg ha megcsináltatom a lökhárítókat, akkor is volt már sérülve és két nap múlva úgyis meghúzza valamelyik paraszt egy parkolóban... és épp most következett volna az esztétikai javítás.
A futóművet nem fizeti a biztosító, mert az avulási idő 6 év, és az Alfa 10 éves, és amúgysem látszik semmi jele annak, hogy kár érte. A kárfelvevő nem hitte el, hogy szar lett az egész, aztán meggyőztem, de a biztosító akkor sem fizet (100.000 minusz). Felemelték az autót, és mutatta, hogy látszik, hogy odáig nem ért el az erőhatás... de hát ha egy test be van szorulva két test közé, erőhatás éri, akkor ott mozdul minden, még ha konkrétan a futómű nem is kapott... vagy tényleg én vagyok a hülye.
A csomagtartó padlólemezére sem fog teljes árat fizetni, a már említett avulási időre hivatkozva... így az vagy ki lesz lakatolva, ha nem látszik olyan súlyosnak, vagy ki lesz cserélve egy bontott 56- osból.
Tegnap hazafelé álló helyzetben felment a víz 90°- ra, szóval lehet, hogy a hűtő is kapott valamit, de aztán lement 10 másodperc alatt. Ilyet még nem csinált 30°- ban sem.
Egy héten belül szólnak vissza, és állítólag egy hét lesz a javítás is.
Az biztos, hogy nem akarom eladni, szóval meg lesz csináltatva, de az is biztos, hogy sosem lesz olyan, mint volt (gyári). Mint ha meg lenne szetségtelenítve.
Több dolog is megerősödött bennem: ez egy szar ország, és tele van idiótával, akik amellett, hogy hülyék, még vezetni sem tudnak.
"Magyarország én így szeretlek!"