Blog
Beszart az EGR szelepem, és ezt 1 motordiagnosztikai hiba jellel mutatta nekem a kicsike. Elösször csak azt hittük ki kell kormolni, de teljesen felmondta a szolgálatot. Aztán kb. 1 hétig szelep nélkül jártam mert nem voltam hajlandó 60 ezret fizetni 1 újjért, de azt kell mondjam h nélküle sokkal jobban pörgött a gép :)) Csak az a fránya hiba jel idegesített, szóval szereztem egy párezer kilométert futott bontottat és az került bele.
Ma Falcokc mester kapott tőlem egy "kis" listát. :))) Kisebb javításokról-beállításokról amik még elmaradtak, megcsinálta szépen mindet, na jó 1-2 kimaradt! :))))Whiteskull (a névnapján) pedig beszerelt nekem egy távirányítót a központi zárhoz ,ami még a csomagtartót is nyitja! :) Köszönet az extra jó kiszolgálásért! Whiteskullnak külön köszönet a kajáért és a zenéért is! :))



Ma felkerültek az új nyárigumik, ~170 000 km-nél
Amikor a 155-öt megvettem, még nem volt fontos, hogy legyen benne klíma! Most már az! :-)) Tehát az elgondolás már meg volt, hogy kell a légkondi! Aztán nem sokára valóság lett a dologból, mert százötvenötösösös-ös kollegának éppen volt egy eladó rendszere, amire én le is csaptam (40.000,-)! Most meg, hogy ennyire szét van kapva az autóm, "egyszerűen” be is lehet tenni a helyükre az elemeket! Először is a fűtésboxot kellett kicserélnem a klímás verzióra! De mindenek előtt a motortér felől lekötöttem a két vízcsövet, amik a boxra csatlakoznak és ezután nagy nehezen kiszereltem az utastérből! Hogy a másik bemenjen a helyére ki kellett cserélni a tűzfalon található "L” alakú tömítést, ahol a klímacsövek kijutnak a motortérbe! Ez nehéz volt, mert a kárpit alatt található és elég szűkös hozzáférni, de csak meglett ez is! Klímás fűtésbox be, kábelek csatlakoztatása és a box műxik! Következő művelet a feszítő csapágy és a klímakompresszor beszerelése! A csapágyhoz kellett vennem egy csavart (168,-), meg háromféle alátétet (75,-) (395,-) (822,-), mert ezek nem voltak! Az generátort tatró konzolt is át kellett cserélni a kompresszoroséra, mert ez tartja mindkét alkatrészt! Ezek helyére rakásával nem is volt gond, de amikor az előre típus szerint megvásárolt 1290 mm hosszűságú Gates szíjat a helyére raktam, akkor szomorúan konstatáltam, hogy jó 4-5 centivel hosszabb a szíj és még egy kicsit sem tudok rajta feszíteni! :-(( Még jó, hogy a helyi szervízben voltak olyan rendesek, hogy rendeltek nekem több méretben is szíjat és csak azt kellet kifizetnem és megvennem, amelyik jó! Így maradt az 1250 mm hosszúságú Continental szíj (4740,-), mert ez lett a jó! Nem is értem! Egyelőre itt tartok! :-) Folyt.köv.!












Az aksim ma volt négy éves, nem volt vele semmi gond de ennek ellenére raktam be egy vadi új Banner UNI BULL +30% POWER 12V/80Ah/700A aksit. Ezzel szeretném elkerülni a kellemetlen meglepetéseket amik adódhatnak egy négy éves aksinál.



Ismét felkerültek a nyárigumik, újra durván látványos az autóm :)
A felniket a Larivánál rakattam rendbe, mind a négy keréken peremjavítás volt. (lecsiszolták, feltöltötték, fényezték) Kettőt egy kicsit görgőztetni is kellett.
A téligumik most a megszokottnál kicsit később kerültek le, ezen a télen 6.175 km-t futottak. Vicces, gyakorlatilag pont annyit, mint tavaly, mindössze 98 kilométerrel többet :)
Ismét Csörinél jártam, kicserélte az első fékbetéteket és féktárcsákat.
A nívópálca feje letörött, de Maklar155 jóvoltából megoldva. Igaz kicsit hozzá kellet szabni az alfihoz, de most tökéletes.
1
638