Blog

ma felraktam rá a kardánt meg a kipufogo elsö részét.a tesomék este lelégtelenitették a féket meg a kuplungot.a kuplungot csak majdnem mert a hátso munkahenger folyat.szerdára lesz uj és akkor cseréljük.kapott uj váltoolajat is.
a kardán jo lett nem ráz : )

 
>> Szervizalfaszabi // Alfa 156 2.0TS SW // 2009-03-23

Valvoline Max Life 10W-40,szürők cseréje 119.514 Km-nél.

 
>> SzervizThomika // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2009-03-23

Megejtettem egy kis kitérőt a szerviz felé. Kicseréltük a bal hátsó csapágyat, generátor ékszíjat és az első fékbetéteket.

 
>> SzervizBadAzz // Alfa 145 1.6 TS EdizioneLimitata // 2009-03-23

Utoljára szelepfedél tömitést kellet cserélni...most ismét ugyanaz a tünet jelentkezett : Szivárog az olaj.:(
Most vagy szarul rakta össze a srác+ gatyi tömitést használt. ( nem megszokott helyen szervizeltem) ..vagy valami nagyombb baj van...remélem az elözö!
Elvittem a megérdemelt szerelönkhöz...
különben is elérkezett az idö hogy friss olajat kapjon....
Kiváncsiságbol kiprobálunk más olajat a selenia helyett...most az kicsit drága lett volna meg szerette is...
Castrol Magnatec 10w40
jövöhéten hátsó fékbetétek + hátsó lengéscsillapítók cseréje

 

Ca. 8.000 km-el az olajcsere után az autó szólt, hogy nem ártana egy kis pótlás, mert szomjas, és ezúttal nem benzinre... Így kapott egy liter Selenia 20K-t, a maradék meg ment a csomagtartóba vésztartaléknak.

 
>> Tuning és extrasomeday // Alfa 156 1.6 TS // 2009-04-01

Felkerült. :) többet nem tudok mondani, reggel a karosszériásnál kezdtem, nem 100%os az illeszkedés sajna, de nem látszik. majd lefényképezem ha le tudom mosni a verdát, csak most bődület szél van és sok a por. ;)

szerk 2009.04.01: itt vannak végre a fotók:

 

szombaton feltettem a váltot holnap pedig a kardánon a sor.remélem összejön nem fog rázni.középre uj hardyt tettem....

képem sajnos nincs mert pont lemerült a fényképezöm : (

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2009-03-22

Márc 27. péntek. Elhoztam az autót, némi bonyodalmak után összeállta a gép, benne az új kuplung, és lendkerék. Hát rá sem ismerek. Kicsit puha lett, sőt nagyon. Kinga örülni fog :-) Nekem annyira nem tetszik a határozatlan fogáspontja, olyan lett, mint az általam próbált "modernebb" verdáké. Sokat nem kell gondolkozni a kuplungoláson, de nem is lehet vele jól elindulni. Ha már megy, akkor álomszépen lehet pakolgatni a fokozatokat. A zakkanás hang sokkal ritkábban jön elő, de előjön. Nem tudom mi lehet, azt hittem ez megszűnik. Most kifejezetten 3-masba kapcsoláskor szeret előjönni, ha óvatosabban gyorsítok. Viszont mintha jobban átvinné a nyomatékot. Lehet eddig vesztettem az erőből a kuplungon? Ha egyedül ülök az autóban, mármár aszfaltszaggató, érrződik, hogy elkapja az utat. Eddig nem volt ennyire szaggatós, inkább olyan remegősen nekilódulós. Kíváncsi leszek a fogyasztásra, még azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy valamennyit javul.

A kiszedett cuccokat átvizsgáltam, időszerű volt belenyúlni...kerestem, hogy mitől puhult be a pedál. Hát megtaláltam, tanulságos! Az első képen az 1-es bekarikázástérdemes szemügyre venni, ott eltört a szerkezet!
A 2-es karikázásnál pedig a húzócsapágy háta(!) beleért már a szerkezetbe, ez adta a zakatoló hangot. A kettő közt összefüggést vélek felfedezni, azon az oldalon karcolt be a csapágy, ahol eltört a szerkezet. Valószínű már féloldalasan húzott a csapágy, ami meg a túloldal (3-mas kép) bemaródásának köszönhető a szerkezet közepén. Plusz annyira visszafele álltak a lamellák a vékonyka tárcsa miatt, hogy beért a csapágy és adott a szerkezetnek egy-két pofont.

A tárcsa amúgy még 1mm-re volt a szegecsektől (2.kép), úgyhogy konklúzó: ezt nem lehet szegecsre koptatni, hamarabb beér a húzócsapágy! Nem nagy baj amúgy :-)

A lendkerékről nem volt alkalmam fotót lőni, de centit lötyögött már az biztos. Jól szét volt játszva. Az új lendkerék áldásos hatása, hogy sokkal kevésbé ugrál a műszerfal indításkor és leálláskor. Eddig beremegett minden, most eggyet rándul és pontban megáll. Kellemesebb egy körrel. A zakkanás azért továbbra is aggaszt, remélem nem a felújított lendkerék zakkan máris 200km megtétele után??

>> Tuning és extraAndrewxy // Alfa Spider / GTV V6 TB // 2009-03-29

Megvásároltam most szombaton a nagyobb méretű légszűrőt, mert most is az van a kocsiban, csak az elég játokos méretű, tehát cserélni kell. Sajnos hiányzott a motortérből a légszűrőt takaró műanyag , szóval ezt is be kellett szerezni, de sikerült.
Amint megvan a lészűrőhöz a megfelelő csonk, beépítésre is kerülnek...
FELSZERELVE: 03.29

 
>> EgyébKati&Solo // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2009-03-22

A mai szép napot,egy kis utazásra szántuk,Csókakő várához.A hegy lábától szépnek tűnő vár,a kellemes környék,és a borkóstolóra invitáló,tucatnyi hirdetőtábla,felettébb jó hangulatot kölcsönzött.A vár nincs túl jó állapotban,de a kilátás kárpótolt mindenért.
Összességében véve szép,kellemes kiránduló hely.Találkoztunk pár Alfással az úton,villogás,integetés megvolt. :-))))
A tegnapi nehéz munka után,(minden tiszteletem Yoyo barátomnak!!!)egy gyönyörű napot tudhatok magam mögött,amit a Magyar utak sem tudnak beárnyékolni.