Blog

>> Tuning és extraTom // Alfa Spider / GTV GTV 2.0 TwinSpark // 2007-05-16

A beszerelésre került a riasztó, mivel csak a munkadíjat kellet kifizetnem és a kábelköteget, na meg egy halom relét mivel mind kiderült ott ahol plusz kellene adni ott mínuszt add ahol meg mínusznak kellene lennie ott meg pozitív van.

 
>> SzervizJankesz // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2007-05-16

ami fix: 2000km-ént légszürő tisztitás,olajozás

146000km
-olaj:10w-60 motorex
-két toronyszilent+toronycsapágy csere
-két kormányösszekötő gömbfej csere
-futóműbeállítás
-hűtőviz hőfokjeladó csere

154000km
-első féktárcsa,fékbetét
-8dbgyertya csere
-üzag.szürő csere
-olajszürő,olaj10w40 Shell
-hátsó fékbetét
-fékolaj csere
-váltóolaj csere

158000km:
-két lengőkar
-szelepfedéltömítés csere
-futóműbeállítás

163000km:
-Ismét elsőfékbetét csere,elöző(Mintex-et soha!!) borzasztóan sípolt
-szervo olaj csere
-olajcsere-Selenia20K!!
-zöldkártya
-kapott új bal visszapillantótükröt

167000km:
-komplett kormányműfelújitás
-féltengely szimmeringek cseréje
-első féltengelyporvédő csere
-futóműbeállítás

169000km:
-4db lengéscsillapító csere(Kayaba)
-szelepfedéltömítés csere
Minden Tutti!

171000KM:
-futóműszilentek csere
-hátsó ablakfütés relé csere-jöhet a tél

174000km:
-bekerült a xenon (55W), látok is nem csak nézek!
-hifi módosult:fejcsere KD-AVX2
-új közép és hátsó dob
-olajcsere 20kAR
-elötétellenálláscsere
-kézifékbowdencsere,mehet vizsgázni

-sikeres vizsga,minden pöpec..

178000km:
-karosszérián(ajtók alja) megjelenő hibák javítása,fényezése
-15"os gyári alufelni+4db Dunlop sp01nyári guma
-hátsó féktárcsa+betét csere(Ferrodo)
-hátsó futómű gumialkatrészeinek cseréje(8db)

minden fitti

Hifi:
Ismét fejegység csere:Jvc helyett ismét Naka-ez már örök.
+Kenwood dvd az egyéb formátumoknak..

184000km:
olaj+szürő csere(Castrol)
8db gyertya csere (V-line)
szelepfedéltömités csere
kartergázcső csere
a hátsó rész kikasztnizása,fényezése

Pöpec a gép.

188900km:
-bekerült a gyári légszürőház
-új kuplungszett
-váltógomb bőröztetve:)
-fa kormány,új bőrözéssel..

192500km:
-gyertya+ gyertyakábelszett csere

199000km:
olaj+szürő csere Castrol10w60
termosztát csere

Pöpec a gép.

204000km:
fütéscsap csere
légszürő csere
akku csere

210000km:
főtg.csapágyas lett,szerencsére egy lelkes fanatikushoz került Marklar jóvoltából.
Remélem látom még gurulni.
Ciaó Bella

 
>> SzervizTtK // Alfa 156 SW 2.4 JTD // 2007-05-16

Folytatás. A többi kép, ismét balról jobbra:
A betét előlről. A rögzítő ragacs eltávolítva - Vastagréteg elektronika és érzékelő. Jól látható a kanyargós légcsatorna. - Itt megy be az érzékelőhöz a levegő... - ...és itt jön ki.

>> SzervizTtK // Alfa 156 SW 2.4 JTD // 2007-05-16

Újabb megbízható alkatrész; BOSCH made in Germany. Sz@r olasz, mi?!
Ez is a boncasztalra került, miután sikerül bele viszonylag jutányos áron (LOL!) egy újat szerezni.
Azt gondoltam, hogy egy szimpla termisztor van benne Wheatstone-hídba kötve, ehhez képest egy vastagréteg elektronikát rejt a tok és az érzékelő is egy bonyolultabb áramkörnek tűnik: 12 dróttal kapcsolódik az elektronikához. Mivel csak 5 pólusú csatlakozóval kapcsolódik a motorelektronikához, valószínűleg soros vonalon kommunikálnak (ez persze csak tipp). Az egész ki van öntve dzsuvával, javítani esélytelen. A belvilágát látva már nem is olyan horror az ár, amit kérnek érte.
A képek balról jobbra:
Csatlakozó - Ahol bemegy a levegő... - ...és ahol kijön - A betét hátoldala

>> SzervizTtK // Alfa 146 1.6 TS // 2007-05-16

A Kika parkolójában nekem tolatott egy terepjáró. Azt mondta nem látott, amit nem is csodálok, mert jó hosszú és magas dög volt, full sötét hátsó ablakkal. Lökhárító gyanánt karvastagságú vascső volt felszerelve rá. Az eredmény a képeken. :-(
Szerencsére a biztosító állta a cehet. AZ SPQRnél csinálták; szépen de elég lassan. A sárvédő, index, lámpa volt cserés, plusz az új sárvédőt és a maszkot fényezték. Mindez tartott egy hétig...

>> Tuning és extramesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2007-05-16

Sajnos az autómon jelentkezett az a probléma, hogy a Selespeed visszajelző ikonja kigyulladt a műszerfalon,és csak I. II illetve N és R fokozatokat engedte a vezérlőegység -biztonsági megfontolásból- kapcsolni.
Hamar kiderült, hogy mint megannyiszor, most is az elektronika felelős. Még jó, hogy apósom autóelektromos szaki, így nem kellett az 'olcsó' munkadíjairól híres szakszervízbe vinnem, ahol ki tudja mit állapítottak volna meg, hanem kiderítette, hogy az egyik relé haldoklik, ami a nagynyomású szivattyú motorjának működtetéséért felel. Emellett az elektromos AC reléje sem volt az igazi (én ezekben a Bitronokban már nem bízok), ezért vettem bele mindkettőből. kedvezméynesen 2500 forintból megúsztam a cserét.

Az illusztráción még az eredeti olasz relék láthatók. A jobb alsó piros az AC-é, a felette levő a Selespeed szivattyúé.

>> SzervizSKrisz // Alfa Spider / GTV V6 TB Rosso // 2007-05-16

Most megpróbálom visszamenőleg összeszedni azokat a dolgokat, apróságokat, amik az első körben kimaradtak... Szóval: Kapott a vas egy Clarion 948-as fejegységet, 2005-ben kapott új féket (Brembo Max tárcsa, Ferrodo racing betéttel) Volt egy műszaki vizsga 2005.07 -ben, évente jönnek sorban a zöldkártyák, Végre valahára megkapta az autó a Bonalume BOV-ot és a szépséges nero szőnyegeket, rosso széllel és GTV felirattal... röviden ennyi.

 
>> SzervizTtK // Alfa 146 1.6 TS // 2007-05-16

Well, a hírhedt vezmód. Minden 16 szelepes Twin Spark achilles-sarka. Természetesen az enyém is kimúlt, ami jó alkalom volt arra, hogy a bennem szunnyadó boncmestert felébresszem. :-) A képeken az erdmény..

>> SzervizTtK // Alfa 146 1.6 TS // 2007-05-16

A 146-nak ültetés nélkül is elég lenn van az orra, többször sikerült többé kevésbé fennakadni az első lökhárítóval. A képeken a legdurvább eset utáni állapot látható. Egy magas fűben megbújó fatörzs-csonkra akdatam fel egy ipszilon forduló közben..
Viszont ennek kapcsán már tudom hogyan kell fel-le szerelni az első lökhárítót. Így:
-Nyisd ki a motorházetőt. :)
-A zárhídon van két csavar, amik a hűtőmaszkot fogják. Vedd ki őket.
-Most jön a nyers erő: a maszkot alul patentok fogják (pirossal bekarikázva; vigyázz a faceliftesen nem pont így vannak!), erősen kell előre húzni és lejön. Óvatosan, mert ha feszíted, könnyen eltörik.
-A maszk alatt vannak a lökhárító felső csavarjai.
-Az alsó csavarokat alulról, két lyukon át lehet elérni (zöld nyíl mutatja hova mennek). Csőkulcs, vagy dugókulcs kell hozzá.
-Most már csak a sárvédőív műanyag bélésének a patentjeit kell kiszedni és előre lehúzható a lökhárító.
Oldalt van két excentrikus tartó (ezekről kell lehúzni, mikor leveszed; zölddel bekarikázva), ezek tekergetésével lehet beállítani, hogy hogyan álljon.
Jó szerelgetést. :-)

>> Tuning és extratipoatti // Alfa 156 1.8 TS Distinctive // 2007-05-16

Ilyen is van.Tapasztalatom szerint kizárólag a mentális-lóerő érzetre van hatással, de arra nagyon... :).