Blog

>> Tuning és extraystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2006-03-20

2006. március 20-án elérkezettnek láttam az időpontot, hogy a megújult felnik felkerüljenek az autóra. A 4 felnim lelett szinterezve hófehérre a télen, és így megint megújult picit a kocsi külseje. Közben megrendeltem a felni közepére való kupakra a matricát is.

>> Szervizystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2006-03-10

És igen... 2006. március 10-én eljött az, amire nem számítottam. Kartervédővel is képes vagyok összetörni az olajteknőt. A belvárosban egy címet kerestem, kb gyök 2-vel haladtam. Egy csatornafedél mellett volt egy gödör. Mivel a házszámokat néztem, nem vettem észre és az egyik első kerék belehuppant. A csatornafedél meg felnyomta a kartervédőt... Nem voltam boldog... :-( Metacarpus vontatott el. Ismét olajcsere, a Nord-Autó csapata vette kezelésbe az autómat.

>> Tuning és extraWilly // Alfa 146 ti // 2007-05-15

Beépítettem az új fejegységet. Clarion CD-MP3 lejátszós. Igazi szülinapi ajándék. :)))

>> Tuning és extraWilly // Alfa 146 ti // 2007-05-15

Felkerült csak előre az alfa amorés rendszámtábla tartó. Hátulra nem tudtam felrakni mert nem kompatibilis a 146-al. :-(((

>> SzervizWilly // Alfa 146 ti // 2007-05-15

Lecseréltem az ablaktörlő karokat cserélhető lapátosra :-)

>> Tuning és extraystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2006-02-24

Ma a középkonzol volt soron. Tehát itt az a baj, hogy levakarhatatlan (értsd se aceton, se csiszolás) zöld valamivel be van színezve az ikonok hátulja. Úgyhogy csak az a megoldás jöhetett szóba, hogy amilyen közelről csak lehet, piros leddel meg kell világítani. Persze kérdés volt, hogy mennyi piros jön át így is? Szerencsére annyi, hogy sötétben teljesen jó, világosban kicsit rózsaszínnek tűnik, de nem vészes.
A tekerőgombokkal is volt pici bibi. Míg gyárilag plexivel van a fény elvezetve hozzájuk, most ezt a megoldást nem lehetett alkalmazni. Ráadásul a gombokban zöld a plexi. Na, az kiugrott, és fehér fényáteresztő műanyag lap lett beledolgozva. És hogy fénye is legyen, kapott minden gomb egy-egy ledet.
Végül már csak a bajuszkapcsolók maradtak. Miután Teddytől telefonos segítséget kértem a szétszereléshez (amit ezúton is köszönök!!!!), pikk-pakk szétjött az egész. Itt a buktató a pici ikonos plexik voltak. Zöld plexire ráfestve az ikon. Na, ezzel kezdjünk valamit... A hátsó ködlámpa és az ablakfűtés kapcsolójának ikonja nem ilyen megoldásos, ott acetonnal leszedhető a zöld szín. De csak óvatosan, mert sok aceton szétkapja még a feketét is, aztán lehet újrarajzolni... A zöld plexire az a megoldás született, hogy vektoros progival meglettek rajzolva az ikonok, majd kilettek vágva méretre. Eléggé jól sikerültek, erről még nem csináltam képet, de majd lesz. Viszont az ablaktörlő és a fényszóró ikonok hiába lettek tökéletesek. Azokat sajnos nem tudtam a helyére rakni, mert íveltek. És egyfolytában kirúgták magukat. Nincs túl sok hely a rögzítésre sem. Ezekből sajnos az eredetiek kerültek vissza. Így ezek nem világítanak, mert a piros nem jön át rajtuk. Ha minden igaz, akkor a '98 utáni kapcsolók, amik nem világítanak, átlátszó műanyagból vanak, nem zöldből. Gondolom kompatibilis a kettő, úgyhogy akkor olyat kell szereznem. Ha valaki tudna segíteni, az sikítson!!!!

És végül elkészült a nagy mű. Nekem tetszik... :-)))
Azóta is imádom nézegetni, szerintem iszonyat jó lett.

>> SzervizWilly // Alfa 146 ti // 2007-05-15

Futómű beállítva. Mivel a gumik peremvédősek és a felniknek sincs pereme, így nem csak másodikra találtam olyan helyet ahol be tudták állítani.

>> SzervizWilly // Alfa 146 ti // 2007-05-15

Stabilizátor rúd szilenteket cseréltem rajta.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2006-02-14

Mivel az autó ültetve van, gondoltam nem ártana beszerezni egy kartervédőt. Szamosiék intézték a dolgot, ők is raktál fel.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2005-08-19

2005 augusztusban került Krisz33-hoz az autó, egy teljes fényezésre jelentkeztem be. Na és itt jött a hideg zuhany. Kiderült, hogy a "jó minőségű egyedi spoilerek" nem is olyan jó minőségűek. Kiderült, hogy nem kezelt felületre kezdtek építeni, a kosz bőven ott volt az üvegszál alatt, így az nem tapadt meg. Szegény Krisz nagyon sokat tett értem, hogy valahogy utólag sikerüljön helyrehozni a dolgokat. És elmondhatom, hogy kezem munkája is benne van a dologban. Ugyanis csiszoltam éppen eleget én is, hogy a fényezés tökéletes lehessen.

A fényezésre nem azért került sor, mert az autó összetört, vagy valami hasonló történt vele. Az ok annyi, hogy a gyári lakkozás a műanyag elemekről pattogzott, és elég csúnyácska volt így foltosan. Apróbb hibák azért voltak, ajtórányitási nyomok, meghúzott tükörház, stb, és ezért döntöttem a teljes fényezés mellett. Nem utolsó sorban egy árnyalattal élénkebb is lett az autó színe, ami a megjelenésének nagyon jót tett. :-)

És itt került fel az autó oldalára a Super Produzione felirat is.

Augusztus 19-én délután raktuk össze az autót, egy nappal a találkozó előtt. Nagy meló volt, de koppra elkészült. Nagy köszönet Krisznek! Valamint nagyon nagy köszönet illeti még Hangyát, aki Székesfehérvárról hozta nekem a fekete alurácsot! Hálás vagyok! :-)
Nagy az öröm! :-)