Blog
Egy szép vasárnapi napnak indultunk neki. Ráértünk, jó az idő. Gondoltam csapjunk egy karikát a géppel. Fotózkodás, örülés, aztán az egyik megálló után nem tudtam beindítani a kocsit. Teker, teker, de semmi. Nagyon jól jött a kis bluetooth-os diag csatlakozó. Gyorsan kiolvastam belőle a hibát. Vezérműtengely jeladó hiba! :-( Na mondom ebből vontatás lesz. Azért csak megnézem a csatlakozót, hátha. És igen. :-) A kitudja hány éves műanyagnak nem tett jót a motortérben uralkodó 1000°C. Gyakorlatilag elporlik. Szerencsére volt nálam szigetelőszalag és ideiglenesen össze tudtam tekerni a csatlakozót. Be is indult a kocsi és haza tudtunk vele jönni.
Itthon keresgélés, mert úgy emlékeztem, hogy a bontott motoron meg volt a jeladó. És siker. Megtaláltam, kicseréltem és ismét működik!!!






Utolsó tankolás után közvetlenül, alapjáraton néha furán bedadogott a motor (tegnap előtt). Hibát viszont csak tegnap este tárolt be, alacsonyabb fordulatszámnál, kövérebb gázadásra. Kezdetnek a kettes hengernél ellenőriztem a gyertyákat (jónak tűntek), majd kicseréltem a trafót. Csak most vettem észre, hogy a trafóról lelehet húzni a gyertykábelt. Na ez jó oxidos volt. Átnéztem a többi trafónál is, még kettőnél nézett ki ugyan így. Kipucoltam őket. Remélem jó lesz.
A kulcs hiba, meg gondolom abból adódik, hogy másoltattam kulcsot, hogy legyen egy tartalék, és az immo, meg az elektronika még a régi központi egységhez való benne.
Illetve megejtettem a kerekek átforgatását is, így kb 3000km után.




Régóta bántotta a szememet a közel 5000 ft-ért árult ipari hulladék beépítő keret, aminek rögzítése a műszerfalba egyáltalán nincs. Terveztem és kinyomtattam PLA-ból egy beépítőkeretet, ami a fejegységet is megvezeti.


Kicsit már kottyant, illetve kézzel forgatva volt egy hangja, így cseréltem a csapágyat. Plusz ha már le volt szedve felszabályoztam a tengelykapcsoló súrlódó felületét a szíjtárcsán. Összerakás után 0,4-re hézagoltam.


Kötelező szerviz:
- Selenia Digitek P.E. 0W-30
- olajszűrő
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- első fékbetétek
km: 28.000
Eltelt két hónap, megtettünk 2000km-t, az első iskolajárat hónapon is túl vagyunk és az érzéseim változatlanok.
Akik a motorját tervezték, pont nekem tervezték. Egy hagyományos négyhengeres benzinmotor, ami bőséggel öblögeti a benzint,szépen mossa a saját alkatrészeit, nem kokszolódik... csak fogyaszt, ahogy egy hagyományos négyhengeres :-) Nincs nagynyomású befecskendezés, és semmi különös extra. A hangja is olyan, nem egy modern motoré. És erre a talán utolsó régi-vágású benzinesre rátették azt a zseni vezérlést, amitől egy régi-vágású tuningmotor lett. A fantasztikus az benne, hogy semmi köze egy modern kis köbcentis turbómotor viselkedéséhez. Inkább hasonlít egy régi kétliteresre.. igen, fogyasztásban is. De kit érdekel :-)
Nagyon tetszik, nagyon szerethető. Az 1.8 Tbi egy igazán jó motor, és ehhez képest érthetetlen a bátorság, hogy összeraktak egy ilyet. Ami műszaki alapokat tekintve közel sem olyan modern. Kivéve a MultiAir modult. Így keletkezett valami igazán különleges, egy EU5-öt (sőt 6-ot) teljesítő kis tuning verda azoknak, akik leragadtak a 90-es években. Eszembe sem jut ezt tuningolni, végre egy autó ami úgy jó ahogy van.
És mindene működik. Az esőszenzor? Tökéletes! Auto-ra tettem két hónapja és nem nyúltam hozzá. Az automata világítás dettó. A klíma szintén. 22 fok és nem kell piszkálni. Végre végre...
Az ülései a 159 után.. nagyon másak. Az én ízlésemhez ez a kicsit gokartosabb, kevésbé "prémium" üléspozíció áll közelebb. Amaz egy fotel, ez egy gokart ülés. És ez a különbség minden rezdülésben ott van. Túra limuzin vs gokart. Értem a túraautó előnyét (és nagyon megy hozzá a 2.4), de a szívemet a gokart melengeti jobban. Élmény, élmény, nagyon jó :-))

aprólékos és megfontolt - vagyis lassú - lépésekkel halad a restaurálás: nem csak letüsszentik a bódét, hanem alaposan aládolgozik a maestro







Szélvédőt kellett cserélnem mert elég szépen sikerült egy kődarabnak berepeszteni amit sajna nem lehetett megjavítani