Blog
Liqui Moly 5W40 Diesel high tech olaj, olajszűrő,levegőszűrő
Km: 286.000
Leszakadt a bal hátsó rugó tányérja, ezért cserések lettek a hátsó gátlók.
Km: 286.000
Készítettem ma 1 kis hővédelmet az ECU-nak semmi túlbonyolítás, 2 db tartó ebbe dupla fallal 1 hőterelő lemez, egyszerű és nagyszerű valamint oldható a szerelése.


Kicsit rázkódott gyorsításkor, úgy, hogy komplett féltengely csere mindkét oldalt! Meg is oldódotta a problémát. Természetesen a differenciálmű szimmering is cserélve lett és feltöltve a gyári Tutela Synth ZC 75-el. Azóta a váltó is sokkal finomabban kapcsol.
Cseréltek:
- levegőszűrő
- motorolaj (Seleni Digitech PE)
- olajszűrő
Összesen 95ezerbe fájt az akció, pont mint az előző esetben.
Szoftverfrissítés nem volt.
Megoldódott az első radar mizéria is. Egyszer már cseréltek szenzort, mert rossz volt, de azóta is bejelezget. A tartó sarka lóg be a látómezőbe, mert a szenzorcsere óta ha leveszem elhallgat.
Mint kiderült a 2020-as modellnek már más a tartója. Az alsó rész távtartója rövidebb, nem áll ki annyira. Szóval lekapták a szalonba lévő pirosról és felrakták. Azóta csend van. A szalonba álló meg majd megkapja amit nekem rendeltek.
431 nap és 44.198 km után működik az első radar :-)
Elfelejtettem update-elni most bepótolom. szeptember végén megvolt a második szervíz. Igazából az első "nagy" szervíz mert 4000-nél csak olajat cseréltem.
Sok írnivaló mondjuk nincs: 0 hiba.
Motorolaj, légszűrő, olajszűrő csere.
Olasz autók háza: jövőre veletek ugyanitt...
Kivettem a dugattyúkat. Könnyen mozogtak a hengerben, simán kijöttek. A hajtókarcsapágyak épnek tűnnek, 1,53-1,58 mm vastagságot mértem rajtuk.
Az egyes henger csapágya gyakorlatilag eltűnt, a maradványai a 8-9 képen.
A főtengelyen is csúnya nyomok maradtak. Összehasonlítva a többivel egyértelmű hogy itt túlmelegedés volt. A kérdés hogy miért? A főtengely olajfurata épnek látszik.
Ellenben a főtengelyt gyakorlatilag nem tudom forgatni egy negyedcolos hajtószárral. Tehát valami ott se kerek. Ki kell venni és megnézni a csapágyakat, sajna erre ma már nem jutott idő.












Ma megtörtént az első olajcsere az OAH-nál Budaörsön.5484 km mutatott a számláló Selénia 0W-30 Digitek és gyári olajszűrőt kapott , jelenleg frissítés nem volt az autóra.Napi szerviz számláló visszaállítva 365-re olajcsere 15000 kilométerre. Egy év múlva újra megyek (vagy 10000 km )remélem nem szól közbe semmi.
2019.03.30-n lejárt, azóta garázsban állt, gyakorlilag mozdulatlanul, ma viszont elgurultunk műszakira, és sikeresen abszolváltuk :)
Nekiállt szórakozni a lambdaszonda. Bedobta a hibát kiütöttem megint bedobta ismét kiütve. Aztán megint. Nem ütöttem ki. Erre meggyógyította magát. Eltűnt a “sárga tengeralattjáró” magától.
Közbe kaptam defektet ahol láttam hogy az első betét is kuka lassan. Így beszéltem Csörivel. Mondta hogy 2690000 km vel a lambdának már csak múltja van mint jövője. Itt már bőven tönkre szoktak menni. Így hiába jó jelenleg cserélve lett. A fékbetétek szintén. Gyorsan mint mindig és precízen.



