Blog
Az ajtót szétszedve feltűnt egy matt csík az üveg alsó részén.
Mintha homokszórva lenne.
Nos nem.
Koszszórva van, ez a rész ugyanis sose jön ki az ajtóból, így az elmúlt bő 18 év kosza ottmaradt.
Elsőre nem is sikerült letisztítani.
Ablakmosó + féktisztító + bogáreltávolító kellett hozzá.
Lehet hogy a másik oldalt is meg kellene tisztítani?
Majd télen.





Az ablakemelőt tanulmányozva egyértelmű hogy a spiáter tengely a helyén van. (1.kép)
Felfelé emeléskor a motor fogaskereke el tudja tolni magától a fogaskoszorút és ilyenkor átugrik a fog, ez adja a kerregő hangot.
Miért tudja eltolni?
A válaszért lefúrtam a tengely elnyomott felét. (2. kép)
A kiszedetten jól látni hogy egyszerűen elkopott az a rész amin forog a másik lemez. (3.kép) A kopás már akkora holtjátékot ad ami elég hogy átugorjon a fog.
Mivel nincs hegesztőm ezért másfelé indultam el - ami aztán nem vitt sehová...
Az új tengelybe fúrtam egy M8-as menetet, abba került egy csavar amivel az egészet össze szerettem volna fogatni. (4-5.kép)
A lapolt részt belereszeltem a lemezbe és erősítésként fémlapokkal megtámogattam a peremhez. Hogy a fogaskoszorútól ne tudjon elmenni egy csavarral rögzített lappal megtámasztottam. (6.kép)
Az egészet összeszorítottam a csavarral, aminek aztán levágtam a fejét. (7-8. kép)
Rugó vissza (9.kép), teszt.
Itt dőlt össze a projekt, mert a szerkezet nem fér el a csavartól, kb. 10 centi híján nem megy fel az ablak. (10.kép)
Nem marad más mint a hegesztés, de akkor már felhasználom merevítésnek a bereszelt 1mm vastag alátétet is.
folyt. köv.
u.i.
Az ablakemelő szerkezetet is fel lehet írni a "már nem kapható alkatrészek" listájára.
Nemrégen még 55-75e Ft-ért még volt, ez utóbbi a gyári ára volt...











Győrből hazafelé egy hanyag útépítésnek köszönhetően a koptatóm ha jól számolom ötödszörre tört el, így vélhetően végleg lekerült. Vásároltam 4db Eibach ültetőrugót, ami -30mm-t ültet. Vizsgabázis feketére lettek fújva ( :D ) ,és azok kerültek a -45mm-es Eibach-ok helyére. A régi rugóm eladtam.
A szerelést Totokid barátommal végeztük. Mivel minden zsírral lett összerakva, így gyönyörűen szét is jött, és zsírral is raktunk össze mindent. :)







A jobb oldali ködlámpa foncsora megmattult.
Nem találtam jó állapotú gyári bontottat, utángyártott TYC-t vettem.
Csere közben kiderült, hogy a vezeték is megtört a csatlakozónál, ezért csatlakozót is cseréltem, a vezetéket megtoldottam 10cm-vel, hogy kényelmesebb legyen izzót cserélni.


Sikerült a lehetetlen:-)
FCA,, Ricambi Oriinali Zender küszöb spoiler szett, köszi Rohodi Misi:-)
Kezelésbe vétel megtörtént, kap majd 1 telifényt meg egy kis karbonbetétet.




Munkából hazafelé menet lettem figyelmes arra, hogy amikor az autópályáról lejöttem az első kereszteződésben az alapjárat 1000 fölött volt. Pár kilométerrel arrébb hazaérve leállítottam az autót, gondoltam ráindítok aztán lehet, hogy helyreáll a rend. Na nem így történt. Indításra csak katt és teljes csönd lett. A feszültségre rámérve 11,7-et mutatott. Begurítottam az autót az udvarra, akksi töltőre és figyel. Vette a töltést. Közben telefon D.Z.-nek, tünetek felsorolása, amire a generátor volt a válasz. A főni megrendelte, mentem, kicserélte és lám ismét hibátlan az autó :-)
Km: ~341000
Hátsó fék tárcsa betét. Hosszlengőkarok. Első betét fékcső. Kuplung szerkezet, vezérlés vízpumpa. Kettőstömegü. Hátsó ablakmotor. Féltengely külső. Info center. Egr kiiktatás. 2din fejegység készülőben. Elmúlt időszakban volt még felni csere 18 ra, illetve egy tetőkorlát felpattintás.
Sikerült beszerezni pár apróságot, GTV felhasználóknak nem kell bemutatnom a "kávésbögrék" mennyire ritka alkatrészek már, és alap állapotban természetesen mindegyik autóban szét vannak verődve :( Nagy mázlim volt és pont a közelben árulták, ráadásul nagyon jó áron. A kis műanyag sín pedig a bal oldali ajtó kédergumijának rögzítője, ezt cserélnem kell, mert az enyémnek a felső része már nem tart rendesen, így sokszor a ki-be szállásnál ahogy hozzáérek kiugrik a helyéről, elég bosszantó. Az alkatrészek ára: Ütközőcsésze 6500 Ft/db, a műanyag rúd pedig 5200 Ft volt


DZ-nél végrehajtva, komplett vezérléscsere, szíjak görgők, ballansz szíjak, hosszbordás, összes folyadék csere, vadiúj 305-ös Brembo fékszett elsők, Caritaly 305-ös lyuggatott, mart tárcsák, ATE fékbetétek,klíma ellenőrzés, elektromos rendszer, átnézve.
Alsó munkahenger csere, olajozó fúvókák / újra /csere, olajpumpa kitakarítva,szelepfedél tömítés, termosztát csere, Wiechers toronymerevítő beszerelve motortartók galvánozottra csere ezek összes csavarja szintén, tökéletesen duruzsolt hazafelé:-)
Olaj : Motul 10w60 8100 X-power, szervo, fékfolyadék és hűtőfolyadék : Motul.
km állás:114321.







Amikor vettem a kocsit sajnos az egyik oldalról hiányzott mindkét pininfarina logo. Még tavaly decemberben beszereztem a hiányzókat, de mivel fényezni kellett a kocsi hátulját így csak most ragasztottam fel.
Nagyon csinos lett. Kapott két quadrifoglio logot is a motorháztető két oldalára.
Illetve cserélnem kellett egy szelepfedél tömítést, mert az első hengersornál szivárgott az olaj. Nem is értettem, hisz tavaly lett cserélve, amikor a vezérlést is cseréltük. :-( Lehet hibás volt a tömítés.
Km állás: 191.915km


