Blog
Ajtók alján lévő gumi csíkok vissza rögzítése
Vezető oldali szivacs csere (bontott anyós ülésből)
Vezető ülésnél öv csatlakozó csere
Szintúgy a vezető ülés hátulsó részén egy rögzítés javítása
Hátsó ablaktörlő gumi csere újra











Leírva pár gondolat, hátha valakinek segítség lehet:
Amikor megtudtam hogy van egy ilyen lehetőség, hogy aktíválni lehet a RACE mode-ot olyan Giulián, amiben nincsen bent „Gyárilag” nem is gondolkodtam sokat, szinte adta magát, hogy ezt nekem is meg kell lépnem.
Feladatok:
1. QV kapcsoló kapcsoló beszerzése
2. Sok sok fórum olvasás, kibogarászása hogy melyik bit-et kell átírni a proxyban és mire.
3. Kapcsoló megvan, infó megvan
4. MES OBDkábel és adapterek beszerzése
5. Minden adott, mehet a menet.
Gyakorlatban:
1. Gyári 3 állás kapcsoló átszerelése D-N-A-RACE re
2. Proxy átírása rendezése
3. Kipróbál, vidámság 😊
vidi
Pro:
- Minden vezetés támogató rendszert kikapcsol, egy erősebb vészfékezésnél ABS visszakapcsol.
- Kanyarban kissebb gázadásra úgy elteszi a fenekét mint a fene
- Lendületesebb autózásnál, amikor még a D állásban el-el veszi a tüzet, itt a Driverre van bízva minden
- Kikacsolja a ráfutás érzékelőt
- Kikapcsolja a sávelhagyás érzékelőt
Contra:
- Proxy átrendezés után fellép egy CAN komminikácius hiba. Rendszer nem jelzi, mert adaptálódik hozzá. De minden állásban 1 pedál térképet lát, 1 szervo beállítás van. Hiába tekergeted A-N-D ugyan az. Rengeteget fórumoztam, de egyenlőre nincs erre gondolás. Fél megoldás csak egy Novitec GP1 beszerelése. De ezt nem preferálom
- Esetek 99%ban nem a race módban használod... így marad Normál minden hol....
1 év távlatából tapasztalatából arra jutottam, hogy visszarakom a gyári kapcsolót és proxy setup-ot.
Tök jó, hogy riszál, meg parkolóban meg lehet forgatni..stb De 99% nem ez van használva és a mindennapi használatban nagyobb funkciót, elönyt jelent, ha aktív 3 funkciód. Beleásva a MESbe, aktíválni lehet külön egy dyno módot, amikor ugyan ezt meg tudod tenni pár indítás erejéig.
Ameddig nem lehet megoldani hogy mind a 4 funkció 100%-osan elérhető legyen, addig nem rakom vissza.


1-2 indítással ezelött már furcsa volt,hogy nem az igazi, rá is aggattam a töltőre,de tegnap reggel nem indult el. Rendeltem egy új akksit.

Komplett vezérlés szett a svéd SKF márkától, ami részben átcsomagolt INA, de semmi képpen sem svéd. Inkább Spanyol, Francia, Olasz, Német és Lengyel. Köszönjük SKF!
-Azért megtörtént az alkatrészek beépítése, köszönet a szerelőnek!
301 000km











Kipörgetett magából némi zsirt a csillag háza a gumiharang találkozásánál, ezért ki akartam cserélni. Meg is tettem :)


TS motorok kérdésben kicsit tovább kutattam.
Ma gyml cartárs révén sikerült szert tennem egy "sérült" CF3-as TS-re.
Köszönet érte!
A hiba prózai: kikönyökölt a hajtórúd.
Két célom van a motorral:
- a végére járni hogy mi is történt (Akinek ilyesmi történt általában mélyen hallgat.)
- gyakorolni a téli motorbontásra (dugattyúfúrás, hónolás, gyűrűszerelés, stb.)
A projekt most áll egy kicsit, mert a feleségem OFF Mini-én cserélek kuplungot...
update: 2020.09.13:
a Mini működik :-)




Több helyről vásároltam, így csak szépen sorban:
Motorolaj: Totoal Classic 10w40, (csak a bejáratás erejéig kb.1000-1500Km)
Motorolaj: 2x Motul 8100 X-POWER 10W-60 5liter (bejáratás után megy bele, meg marad belőle a következő olajcserére is.)
olajszűrő: Starline ez is csak a bejáratás idejéig.
olajszűrő: UFI, ez majd a bejáratás után lesz beszerelve.
Vezérműszíj készlet: Original Ricambi
Vízpumpa: Thermotec (Fémlapátos)
Balanszszíj készlet: Dayco
Hosszbordás szíj: Dayco
Hosszbordás szíj vezető görgö: BTA
Hosszbordás szíj feszítő: Ina
Pollenszűrő: JC Premium
Légszűrő: UFI
Hajtókar csapágy készlet: Glyco
Főtengely csapágy készlet: Glyco
Kipofogó bilincs
Gyertyák: Bosch
Főtengely szimering váltó oldali: Reinz
Főtengely szimering vezérlés oldali: Corteco
Kipofogó oldali vezérműtengely szimering: Corteco
Olajdekni tömítő Paszta: Corteco
Kipufogó cső rögzítő gumi: Walker
szervóba olaj: 1L Mobil ATF 320
Váltóba olaj: 2L Tutela ZC 75 Synth
Fagyálló hűtő folyadék: 4Kg Unx
Ioncserélt víz: 5L
Vezérlés rögzítő készlet: ebay






Műszaki pipa, és ha már műszakira ment, lett egy új adatlap kiállítva amivel a színét áttudtam íratni sárgára. Nyilván nem ment ez sem egyszerűen, nem szeretek "magyarországozni" ,de ez tényleg egy vicc. Első körben szerintük ez egy Alfa Spider, majd mikor visszamegyek,hogy ez nem kabrió, akkor még nekik áll feljebb,hogy megmozduljanak és kijavítsák a rendszerbe.
Nagy nehezen lett új forgalmi is, és a vizsga :
2022.09.11-ig érvényes.


Még júliusban rendeltem egy "váltóút-rövidítőt" innen. Ma jutottam el odáig, hogy beépítettem.
Nem egy nagy kaland a beszerelése, akksitálcát kell kivenni, úgy rendesen hozzáférni. Anya le, gömbfej lepattint, cucc be, anya vissza, gömbfej vissza, próbakör.
Nos, tényleg rövidebb úton jár a váltó, de egyúttal határozottabb is lett, a kétujjas tologatást el lehet felejteni. Néha tényleg olyan, mintha nem ugrana be sebességbe, pedig de, csak más a váltás érzet.
Viszont arra gondoltam, hogy a rövidebb váltókar jobban passzolna ehhez az érzéshez, úgyhogy valószínűleg pár centit visszavágok majd belőle.
De ez majd a következő részben...


Kicsit túllépve a 60 ezer kilómétert jutottam el Budaörsre.
Olajcsere, levegő és pollenszűrő csere valamint üzemanyagszűrő csere.
Az autó tökéletes!
KM: 61.994