Blog
A Gt-ről lespórolták a 147 szép ives, Alfa Romeo feliratos ablaktörlő karjait. Nagyon zavart, h ez a proli szar van fent rajta, igy hátramentem a raktárba és kerestem 1 pár Alfa 147es ablaktörlő kart. Csapágylehúzóval lekaptam őket, tengelyt szépen letkaritottam, aztán agyonkentem kerámiával. Csimpion lapátokat tettem fel rájuk. A balos kar picit eláll a szélvédőtől, talán azért, mert a Gt üvege élesebbeb van döntve mint a 147-é, de még belefér. Feldobtam a frissen felújitott váltógombot is ami alcantarával van vonva és piros cérnával van diszitve. A szoknyája is e szemléletben készült.




Mivel még hosszú távra tervezek az autóval ezért kapott egy megelőző jellegű alvázvédelmet.Hála az égieknek még jó állapotban van.A hossztartón vált meg a régi réteg és a küszôb illesztésénél alul.Le lett drotkorongozva és ujra fujva.A művelethez lekerültek a küszöbsponlerek,így folytatódott a karbonozás projekt is.Új matricák is felkerültek,csak most 2 sor lakk közé.Még a hátsó lökössel kellene kezdenem valamit,amin nagyon agyalok🤣
Elfüstölt menet közben, ezért kapott egy bontottat, + motorolaj csere Motul 10w60-ra.
Csabival rendeltünk a totallyalfatol shortsiftert. Beépítettem, leteszteltem és jelentem nagyon bejön. Sokkal rövidebb a váltógomb útja. Vége a málnakavarásnak! Lassan már csak az optikai dolgok maradnak...


Amióta megvettem a gépet volt egy kis súrlódo hang a valtobol. Ez a vége felé erősödött ezért úgy voltam vele, hogy addig szedjük le és nézzük meg amíg nincs nagy baj. Dzekhez vittem. Nyelestengelycsapagy és egy fokozatvalaszto volt elfáradva. Váltó teljesen szetszedve, összerakva, ujeapasztazva. Fotengelyszimeringnek nem volt baja de csereltettem ha már lent a váltó. Ebből Victor Reinz került a gyári helyére. Illetve kapott egy új kuplungszettet is ha már lent volt a váltó úgyis. Végeredmény hibatlan. Minden nem odaillő hang megszűnt. Kuplung vajpuha.








MAP szenzor takarítás volt 1 hónappal ezelőtt sokkal jobb lett, de nem volt az igazi, így cseréltem gyári Bosch-ra a különbség döbbenetes. Eddig is elégedett voltam, de sokkal jobb lett az autó! :D
Valóban jó autóápoló ez a Lotus Clean Nanowax.
Eléggé csillog tőle a felülete az autónak pedig olyan, mint a tükör :D


Időközben megérkeztek az új nyári gumik, a régiek már vállalhatatlanok voltak.
A választás egy FALKEN ZIEX ZE-130 215/40 R18 szettre esett.
A srácok gyorsan fel is pattintották én pedig az új papucsokkal mentem tovább :)


Természetesen nem csak megvenni kell, hanem minden kötelezőt és amit azokon felül kér meg kell neki adni.
Vásárlás utáni héten miután megvolt az eredetiség viszga már ment is az első nagy szervízre. Az autó valóban rozsdamentes, a kopó alkatrészek pedig cserélhetőek.
Amik cserélve lettek:
Kötelezők:
Vezérlés szett: OE Ricambi, teflon
Vízpumpa OE Ricambi
Főtengely szimering, vezető oldali Corteco
Veztengely szimering Corteco
Hűtőközeg: G12 aluprotect (5 KG+ ionvíz)
Olaj: MOTUL 8100 X-CESS 5W40 (5L)
BOSH olaj és levegő szűrő.
JCP Gázolaj és pollen szűrő.
Fékek és egyebek:
Az összes féktárcsa (FERODO)
Első és hátsó fékbetét garnitúra: (ABE)
Az összes fékcső (SEMPERIT SEO)
Fékfolyadék ( FERODO DOT 4 PLUS)
Termosztát: (GATES)
2 hátsó kerékcsapágy: (FAG)
Féknyereg felújító készlet: (2 hátsó) : TRW
2 Kézifék kötél (jobb és bal): LINEX
Ezen kívül ami még hátra van hamarosan: 2 első lengéscsillapító :
Billstein B4 kétcsöves + EGY Bal felső lengőkar. (a lengőkar nem cserés de a volt tulaj szerelője elnyalta a menetet és sajnos nem jön le a lengéscsillapító anélkül, hogy károsodna a lengőkar, szóval ez is cserés....:/
Egyenlőre ennyi :)
Innen is köszönet Grózs Ferinek aki továbbra is kiválóan szereli ezt az alfámat is ;)






2
575
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Virtuális Romeo
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Spider
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10