Blog
"Kedvenc" fb csoportomban (Alfa-s) állandó hiszti tárgyát képezi, hogy kinek mennyit fogyaszt és mindegyik tag próbálja alullicitálni a másikat. Nagyon szórakoztató tud lenni :)
Mintha ez lenne a fontos... de azért itt egy alacsony fogyasztásos kép, ami úgysem mutat valós értéket :)
Vegyes úthasználat: autópálya, országút és településen tötymörgés, klíma használattal.


Bő 15 éve hogy az utolsó GTV Spider kigurult a gyár ajtaján.
A többiekkel és a kereskedőkkel beszélgetve egyre inkább rá kell döbbennem hogy elkezdtek elfogyni az alkatrészek az autóhoz. Mindig találok valamit ami nincs. A legutóbb ilyen volt a csomagtartó kédergumi.
Szóval el kell kezdeni a vadászatot az alkatrészekre. Még akkor is ha éppen működik és még jónak tűnik, mert ha kell akkor nem lesz.
Oké, de mit is kéne bespájzolni?
Sok minden "maradt" az elmúlt évekből a garázsban és sok mindent dobtam ki ami viszont már nincs...
Sok minden van a listámon és tuti van ami nem került még rá de fontos lenne.
Vannak cuccok amik bontottként is játszanak, de van amiből nem.
A lényeg hogy megkezdtem a beszerzést és rendeltem egy új (NOS) harmonika levegőcsövet a fojtószelepház elé. Anyagszáma: 60658050
Bő hét mire megjön, addig ki kell találnom hogy hová pakolom őket a garázsba és hogy milyen rendszer szerint katalogizálom. Ebből egy újabb Excel tábla lesz :-)









Megadta magát a jobb hátsó lengéscsillapító, elrohadt az évek során. Párban lett cserélve TRW lengéscsillapítókra.
227.000km

Szokásos évadnyitó túrát megejtettük , kicsit késve az éves történések miatt de el nem maradt és az a lényeg.Elején kicsit fura volt a bátyó nyersessége de 20 km után egymásra hangolódtunk gyorsan.Mátrába szépen tatásan andalogva tető nélkül leengedett ablakkal igazi cabriózgatás volt .Két helyen is találkoztam cartársal és a 159 tulajával (Ricsi) kicsit beszélgettünk is.Jó így jàrni kelni hogy az ember mindig belefuthat olyan emberekbe akik ugyan azt szeretik mint ő és egy két szóra megtudunk állni beszélgetni egymással ha eddig sosem találkoztunk akkor is.Szép nap volt ez és nap végén vissza került pihenésre a bátyó.Következő alkalomig pihenget de ez jót tett neki màr.




Lecseréltem a tető és a többi kárpitot feketére. A műanyag elemek feketére lettek festve. Szerintem jó lett az összheng. A műszerfal elemeinek ragacstalanítása is megtörtént.




Nos ezzel a bejegyzéssel 1 kicsit elmaradtam...
Múlt hónapban megvolt a műszaki, de sok mindent kellett csinálni a bestián.
Első szélvédő csere:31.000
Alváz lakatolás+Alvázvédelem:45.000
Új gyári rugók:30.000
Bördó bőr ülés szett: 45.000
komplett futómű csere+munkadíj+vizsgadíj:270.000
hímzett kézifék, és váltó szoknya:10.000
haspajzs: 16.000
plusz az apróságok :)

Korábban megfogadtam, h nem veszek osztrák kocsit. Most megszegtem, de nyilván nem ész nélkül. Menthető a gép, csak meló van/lesz vele. A bölcsőt vettem kezelésbe. Lamellás csiszolókoronggal és drótkoronggal letakaritottam, rozsdaátalakitóval lekentem, majd 2 réteg alapozó és 2 réteg fekete festék került felvitelre. A stabrúd szilentjét is cseréltem PU-ra (strongflex). Bejutott a gumi alá a viz, kikezdte a rudat is sajnos, de azt is kijavitottam a bölcsőnél használt módszerrel (képen a javitott rúd). Az összes bölcső csavart kicseréltem, kerámia pasztával bekentem és nyomatékkel húztam meg.




Kuplung hibásan vettem a kocsit. Valeo szettet vettem bele majd a járműmechanika-nál (Stefan Zorst) kevlároztattam és erősittettem hogy később birja majd a plusz erőt. Péntek délben kezdtem a cserét, este 6ra lent volt a váltó, kuplung, lendkerék és a bölcső. Utóbbi másik bejegyzésben szerepel. A meglepi a kuplung leszerelése után fogadott: a lendkerék lógott, mint Johnny Firpo orra mikor megtudta, h a pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt. A főtengely szimering is gyengén eresztett. Az is csere, meg a munkahenger is. Mázli, h nem adtam el az újszerű lendkerekemet, tehát azt is beraktam. Légtelenités 10 perc alatt megvolt a hagyományos módszerrel. Kuplung 47k, erősités 25k, olaj 7,2k, xado EX120 3,5k, szimering + munkahenger 16k.

