Blog
Ma sikeres műszaki vizsgát tett az autó. Semmi javítanivalót vagy hibát nem találtak.
A vizsga elött még megejtettünk egy ózonos klímatisztítást is, hogy frissen vágjunk neki a nyárnak. :)
Km óra állás: 172.180 km

Gyorsan elröppent ez a 4 év így eljött a műszaki vizsga ideje. Nem találtak fogást rajta inkább kicsit örültek hogy átnézik. Tetszett a technika a mestereknek, szerintem kicsit kerültek is vele😉. Kilométer állása 33710, kettö év múlva újra megyünk.
Reggel beülök, kulcs be, START-gomb megnyom és pöcc-röff helyett:
-se tekerés
-se kép
-se hang
k*va jó nap lesz.... mentem is be buszjegyért...
Szerencsére csak az akku halt meg. Előfordul idősebb akkunál hogy a hideg beálltával egyszer csak nem működnek. (2018 januárban volt ez új).
Napközben rendeltem újat, és másnapra már ott is volt a boltban 38 görbeorrú mátyásért cserébe egy 77Ah EXIDE Premium EA770
Már csak el kell menni érte... Kocsi nélkül... Nehéz dög volt hazacipelni kézben..
Régi ki, új be és a sztori vége happy-end.
Romlik a szemem, meg amúgy is ha már mindenki leddel vakít, akkor én is (se)...
A fényszórók kaptak egy kis upgradet az alábbiak szerint:
A tompított halogén helyére: Osram LEDriving HL Intense +350% H7 21W LED 6000K
A távolsági helyére: Osram LEDriving HL EASY H7 / H18 16W LED 6000K
És csak hogy stimmeljenek a színek, a helyzetjelző helyett pedig:
Osram LEDriving SL T10 W5W LED 6000K
Érdekesség hogy egy 42 Forintos 100 Ohmos ellenállás is simán megolja hogy ne adjon CAN-busz hibát a helyzetjelző miatt (a tompított és a táviolsági alapból tudja).
De azért a webshop megpróbál rámsózni 3200 forintos CAN-busz ellenállást...
Hahaha...
Végre látok és látszódok rendesen :)







Újabb éves szerviz:
Bal oldalon a futóműben kopogott már valami, ami mint kiderült a felső lengőkar megfáradása okozott. -> Csere
Ezen kívül kapott új:
-fékfolyadékot
-motorolajat
-olaj-, levegő- és pollenszűrőket
Köszönet a Kamara Autoszerviz-nek.

Ma vezethettem utoljára. Több mint 10 év alatt szinte családtaggá vált, nagyon szerettük és élveztük minden egyes megtett km-t.
Mától új gazdánál, de úgy érzem ugyanolyan jó kezekben van és lesz, mint nálunk volt.
Köszönöm a sok sok közös élményt, és még nagyon sok balesetmentes km-t kívánok az új családdal.


Már régóta furcsa zajok jöttek hátulról. Hosszas keresés után arra jutottam hogy a csomagtartó fedelet mozgatva jön a kattogó hang a teleszkópok felől. Ahogy irányt vált a terhelés kattan egyet. Elég volt annyi is amennyit a kéder engedett.
Rendeltem két új Marelli teleszkópot és felpattintottam.
A jobb oldali teljesen el volt már fáradva, amint a balost levettem a fejemre is esett a tető. A balos még megtartotta egyedül.
Várjuk a próbautat...
u.i.
A Selenia Rally során nem hallottam a kattogó hangot, tehát ez volt az oka.
Cserébe nehezebb lecsukni, de már megszoktam.




Mivel a vásárolt szett 2 kupakja kissé kopott, csúnyácska állapotú volt (1. kép), FB csoportban kerestem a témában és találtam valakit, aki olcsón tudott adni egy szett öntapadós emblémát.
Mivel az autó orrán és hátulján új típusúra cseréltem vásárlás után, ide is az új típusúból kértem (2. kép).
Az autó 15-ös kerekeit is ellenőriztem, abban is pont 2 van, ami sérült, így arra jutottam, hogy a 4 rossz állapotú kupakot fogom így felújítani, majd használni, a szépeket pedig a mostani, 15-ös kerekekkel eladom majd.
Hét elején érkeznek a gumik, alig várom, hogy minden a helyére kerüljön.
A 3. és 4. képen a lehámozott kupak üresen, mellette pedig a már elkészült, felújított.



