Blog
Előre látó módon vettem öngyógyuló vastag átlátszó ömtapadó gyerekvédelmi fóliát.
Ennek applikálása nem volt egyértelmű történet. Ugye a felület maga eléggé 3d tehát az anyag megnyúlik, buborékos lesz. Vissza kell szedni, akkor para hogy leszedi a fényezést.
Vegül az jelentette a megoldást hogy vizzel bespriccolva a megtosztított celületet megpróbáltam applikálni az elöre formára vágott ragasztó csíkokat.
Végül egy év távolságaból azt mondom az elgondolás működik. A gyerekek
Nem tapossák le a fényezést a küszöbről, a bevonat tartósnak bizonyult de nem szól bele az autó formatervébe.
A végeredményrôl majd csatllok a fotót.
241000km-nél meg lett csinálva az olajcsere + szűrő meg fel lett rakva a nyári gumi felnire + centírozás
Mivel voltak üzemanyag ellátás problémára utaló jelek ezért rendeltem egy magnetti marelli üzemanyag szivattyút és egy új szűrőt.
A szűrőhöz kapott réz alátétekkel spriccelt a benzin. Febinél azért ez nagyon nem megszokott. Szerencsére van réz alátét szettem, kicseréltük, jó lett.
Az AC-t kijátszani jó buli, hátsó üléssor ki, fedél le, aztán jöhet az egység .
Nyilván egy coupéba kuporogni remek, főleg, hogy mindig kell valami ezért ki-be mászni csodás 🤯😁
Mivel itt komplett egységet nem lehet kapni (felesleges is lenne cserélni) , csak a szivattyút cseréltrm. Mikroszűrőt, és az egység alját kitisztítottam, valamennyi kosz volt benne, de szerintem még bontatlan , 29éves ahhoz képest oké.
Hamar felkapta az anyagot, semmi sem folyat, haladunk tovább.
Ja, a kipuffogón lett igazítva még.
Február 29 minden előjel nélkül gondolt egyet és nem indított többet.
Vontatás majd egy húzamosabb ideig a rámpán állás következett.
Rengeteg idegeskedés után még rosszul is kötöttem be szerencsétlent így a műszerfal el is ment, biztosíték (kösz Attila a tippet) az megoldódott, bekötésbe meg a Facebook Alfa Romeo 159 & Brera Hungary segített. Lényeg hogy nincs test kábel az önindítóra...
Régi önindító:
Bosch 1 005 831 290
Új önindító:
Bosch 0 986 025 660
220.614km
Elfáradt a még gyári akkumulátor. A cserét a Runner akkusegély végezte a hívástól számítva 1 órán belül.
KM: 121.350
Beleszaladt tavaly június óta az első bő 10 ezer km nálam az autóba, így megejtettünk egy olajcserét.
Olaj a szokásos Selenia Wr Diesel 5w30, bő 10 éve alfázok, azóta csak a Seleniat használtam a kocsijaimba. Nálam ez vált be.
Km óra állása: 261203 km
A mostani túrát novemberben szerettük volna megejteni, de nem adódott olyan szerencsés együttállás, mint egy éve.
Ahogy a rossz idő ősszel, úgy jött hamarabb a jó idő is.
A februári tavasz láttán Kornél barátom ocsúdott fel hamarabb. Menjünk a hegyekbe, ott is tavasz van már.
Egy ilyen hívásra nem mondhatok nemet. Titkon én is vágytam már erre, de aktuális már a vezérlés cseréje és nyugodtabban keltem volna útra utána.
Ennyit még csak kibír - gondoltam. Elárulom, kibírta.
Rétságra beszéltünk meg találkozót, de már az M0-án sikerült összefutnunk. Egy 156 üdítő látvány, mind követve, mind a tükörben látva. Most én mentem elöl. A forgalmi vizsgámon egy megjegyzése volt a vizsgabiztosnak, használjam gyakrabban a tükröket. Ezúttal nem lett volna panasz.
Kornél gondosan készített itinert, én meg letöltöttem a térképet, hogy offline is meglegyen.
Arrafelé az út minősége hasonló a magyar utakéhoz. Az első igazán élvezetes szakasz Selmecbánya után következett. Teplafőszékelyen lehúzódtam egy buszmegállóba bevárni Kornélt. Te, ez olyan jó, menjünk még egy oda-visszát! Kettő lett belőle.
A szakasz 2 részből áll. Az első a dombokon át vezet. Kanyarok sokasága jelentős szintkülönbséggel. Többségében beláthatók. A második rész a völgyben csörgedező patak mellett visz egy erdőben. Kanyarok szépen összefűzve jó ritmusban, néha megtörve egy nagyobb fékezést igénylő szűkebbel. Itt vizes volt az aszfalt, mégis olyan tapadást adott a PS4, hogy csuda.
Az út további részén felfedező céllal végigmentünk. Már úgy tűnt, nem lesz izgalmas szakasz.
Így Magasmart után ismét Selmecbányát céloztuk be, hogy még egy kört menjünk megkoronázva a napot. Az oda vezető út tartogatott még izgalmakat.
Az 524-es út zseniális. A bükkihez tudnám hasonlítani, csak jobb aszfalttal. Az egyik emelkedő szakaszon az autó ereje odalett. Biztosan meredek - gondoltam. Visszakapcsolok, fura a hangja is. 5000-nél nem forog többet csak morog. Melegszik. Közben Kornél utolért, ajaj, nem az emelkedő a ludas. Mi lehet ez?
Megállok, nézegetem, üresben pörgetem, működik. Elindulok, kisvártatva ismét erőtlen, kelletlenül forog, melegszik. A Selmecbánya - Teplafőszékely szakaszt végigküzdöm oda-vissza. Nem az igazi. Előzni sem tudok.
Megállunk, tanakodunk, furán szól a kipufogó. Belenézünk, eltömődött. Tele van a cső üveggyapottal. A dob belseje szétesett és a hangtompító tömés elszabadult, elzárta a gázok útját. A helyszínen talált fémszalaggal elkezdtem kipiszkálni. Némi perforált csődarab kíséretében két maréknyi gyapotot kipiszkáltam. Talán jó lesz. Indítás után egy focilabdányi pamacs távozott kisebb robbanás hangjának kíséretében. Gyerünk haza.
524 este, autók nélkül már száraz aszfalttal zseniális.
Hazafelé Lajosmizse felé ismét eltömődött a dob. 3000-nél többet nem forgott a motor. Mennyi cucc van ebben? Pihenőben piszka után indítás, focilabdányi nagy durral, usgyi tovább. Szuper nap volt.
Másnap szemügyre vettem a dobot. Jól felpuffadt a nyomástól. Jó, hogy nem nyílt szét. Több helyen kifúj. Talán az összes tömés kijött belőle. A legolcsóbb utángyártott dob volt 5 és fél éve. 60 ekm-t használtam. Csere lesz. Itt az alkalom egy rozsdamentes CSC hátsó dob beszerzésére.
947 km
272875 km
Az utóbbi időben keveset használtam az autót. Az enyhe idő miatt a kerékpárt preferáltam.
Tavaly túra sem volt vele, na de majd vasárnap :)
Fel is raktam a nyári kerekeket.
271928 km
Egy új eszközzel estem neki a fékfolyadék cseréjének. Kompresszor kell hozzá, karburátor elven működik.
A hosszú flakont megtöltöm az új folyadékkal és az autó tartályára fordítom. A kúpos tartályon van egy "pisztoly", erre csatlakozik a kompresszor és a munkahenger a légtelenítő csavaron keresztül. 4 bar elég. Az áramló levegő a légtelenítő csavar nyitásakor kiszívja a folyadékot a tartályba.
Ami azt illeti, hamarabb kellett volna a cserét elvégeznem.
Látható a második képen, hogy 4 év alatt milyen sötét lett. Valeo dot4+, 265 fok a forráspontja.
268844 km