Blog
Csörgőhöz megyünk vezérlés csere miatt. 80 e km és 6 év után.
De megnézzük az engine chek lámpát is hiába tisztított EGR valami miatt világít.
EGR-t újra meg kell néznem és cserélni a nyitó szerkezetnek a rugója nem működik.
Olajcsere (Selenia 10W-40) és olajszűrő csere.
Miles 212.500
Lesz még pár kérdés
1 vonóhorog és tolatoradar ( hangszóró csere elégséges)
2 klímakompresszor szerelés
Megtörtént a szezonális kerékcsere. Az aktuális kilométeróra állás: 171.588 km, miszerint a téli Pirelli-k a szezonban 3.438 km-t futottak és összesen pedig 4.164 km-t.
A nyári Hankook gumik 9.186 km futással kezdik meg a következő szezonjukat.
A kerékcserét követően felkerült a hátsó szélvédőre a City-s matrica is. :)
Ma véletlenül nem dolgoztam, és mivel Húsvét hétfő van, megcsináltam egy olajcserét egy Mitsun, meg lecseréltem a kerekeimet. Bár nem tudom hogy mi az összefüggés...
Régóta érlelődött bennem a gondolat, hogy leírjam én is, hogyan is lettem Giulia tulaj, megkésve bár, de most ez következik :)
Jó ideje gondolkoztam azon, hogy szeretnék váltani, nézelődtem, érdeklődtem, de az Alfa mindig a perifériára szorult, hiszen más közegben mozogtam eddig. Amikor először lehetőségem volt tovább lépni még a Giulia elérhetetlen volt nekem, így a 159 volt a kiszemelt (ó annak az eleje, az arca, na az gonosz :D), körülöttem persze egyből ment a "szar olasz" stb. végül egy kihagyhatatlan ajánlat és a körülvett ellenszenv miatt egy másik autós vágyam vált valóra. Pár év eltelt azóta, Giuliából is egyre többet láttam az utcán, így a vágy megmaradt, aztán sóvárgássá vált. Akkorra már utánam a vízözön felkiáltással is venni szerettem volna egyet, szerencsére a józanabbik felem, a feleségem, ilyenkor észhez térített. Egy szép napon azonban minden lámpa zöldre váltott. Nos, ez pont akkor történt, amikor az autóárak szépen meneteltek felfelé...így már kicsit szűkebb körben, de szerencsére tudtam szemezgetni, kb. az igényeim megtartásával. Kellett is...végül a legvégére hagyott, tőlem legmesszebb lévő autó maradt hátra, nem baj nézzük meg, max. még várunk. Először kellett volna ezt megnéznem, "mennyi mindentől megkíméltem volna magam"...ekkor találkoztam először, ha mondhatom így, az Alfás közösség segítőkészségével, ami nagyon meglepett, miután kifizettem a vételárat, szűk egy órán belül, volt eredetvizsga, biztosítás és egy forgalmi, amin én szerepeltem tulajként :) Az út hazafelé, mondhatni mámor, megvan, az enyém, én vezetem és integetünk, villogunk egymásnak a többi Alfással, nem tudom leírni jobban, de valószínűleg tudjátok mire gondolok.
(Amúgy azt a ami napig nem értem, hogy miért kérdezte azt minden eladó, a kereskedők is, hogy "Milyen Alfád van/volt eddig?")
Aztán jött az első éjszaka...sajnos nálunk az autó az utcán lakik, szegénynek idomulni kellett egyből :( Mit is mondjak volt egy jó kis jégeső az éjjel, de hogy ennek nyomai ne maradjanak egyedül, valami nagyon ügyes meghúzta horoggal a scudetto mellett is az este folyamán. Dühöngve egy sort, továbblépve ezen, kértem időpontot egy vásárlás utáni szervizre, ám kicsit messzi volt az időpont, gondoltam, akkor egy olajcserét húzzanak is ki a munkalapról, azt nem szerettem volna addig húzni, megcsinálom én, mi baj lehet. Lehet? Persze, lett. Olaj, gyári szűrők megvéve, szabadidő adott. Hajrá! Igen, 10 perc után jött is a csatakiáltás! Amit láttam nem vártam, az olajleeresztő csavar kerekre volt nyalva, pár próbálkozás után, inkább elengedtem, pedig más autón már sikerült megoldani nem egyszer. Szerviz felhív, mégis kérek egy olajcserét, de biztos, ami biztos szóltam, hogy van egy kis probléma vele, na így viszont valamiért ezt nem vállalták, nem baj, de legalább a többi műveletet előre hoztuk, mert lett szabad időpont előbb. Az olajcserét egy kis szerviz megoldotta végül simán. Érdekesség, hogy a szervizkönyvben volt egy pecsét olajcseréről, az akkori közelmúltban...
Vásárlás óta szúrta a szememet a fék, de nem volt még szemre olyan állapotban, hogy kuka lenne, de nem. "Ha megkapja amit kíván, nem hagy cserben" felkiáltással végül következett egy tárcsa+betét szett csere, helyreállt a lelki béke :D
Nagyjából így érkeztünk meg a jelenbe, eddig csak pozitívan tudok beszámolni az autóról, és az Alfás közösségről is, akár élőben, akár online.
Van még pár dolog, amit még szeretnék változtatni, csinosítani rajta, de az már egy későbbi történet, ha meglesznek innen folytatom.
Ps.: Azért egy légtömegmérőt most kért a kisasszony :)
Alessio Cadamuro készítette és küldte el még januárban, most lett kész a fényezés és felraktam végre a helyére, pontos illeszkedés semmi reszelés, megérte az árát:-)
Ma kaptam egy levelet hogy találkoztak a Vassal.
A Cartársal egy mélygarázsban teljesen véletlenül egymás mellé álltak és elbeszélgettek. Az új tulaj első Alfája és egyben első autója is.
Olvasta az összes blogomat, remélem regisztrálni is fog.
Apa hülye volt: a karácsonyfa fuvarozás óta rajta maradt a saru. Eredmény: a 2 éves Banner akku mélykisült (3V), kukkancs. Puff, 27 ezer forinttal később egy 67Ah Jász akku megoldotta a gondot. Nem veszek többet drága akkut, nem tudok rá vigyázni :) Megkezdődik a kárpit helyre állítás is lassan…
Mikor a kipuffogót csináltam észleltem, hogy az egyik stabilizátor porvédője totál tönkrement, a másik jó állapotú volt, de más fajta. Így zavarta a szemem és cseréltem párban Febire. Ami fura, hogy elég feszes volt a kiszakadt porvédős is, a másik meg főként. Na mindegy , nyugodtabb a lelkem :D
Kicseréltem a stabszilentet is, nem volt vészes állapotban, de a cseréje nem vészes így ha ott matattunk, cserélve lett.
Le lett festve a stabrúd visszaszerelés előtt.
Haladunk tovább :)
Mikor fóliáztattam és kerámiáztattam az autót '21 augusztusában, kaptam ajándékba egy kerámiabevonat ápolót. Elvileg ez segít visszaadni a hidrofób, víztaszító hatást, ha már kezdene csökkenni. Bár a szakember szerint ez utóbbi egyébként nem jelenti a kerámiabevonat romlását vagy eltűnését.
Sokáig halogattam a dolgot, mert azt hittem, hogy egy hosszú, macerás munka lesz, mint mondjuk egy wax-olás, de néztem róla pár videót és rájöttem, hogy nincs itt különösebb hókuszpókusz. Csak át kell törölni vele az autót.
Az eredeti célom az volt, hogy szezon kezdete előtt még megcsináljam ezt az autón, így magabiztosan estem neki a műveletnek. Tényleg nem volt egy nagy tehetséget igénylő dolog. Hogy tényleg hatékony volt-e, az még nem derült ki teljesen, mert egyből el is raktam a garázsba az autót. Mindenesetre elsőre ránézésre jónak tűnt az eredmény.
Úgy hozta az élet, hogy sem a Giulia, sem a Giulietta nem tudta már kényelmesen elfuvarozni a teljes családot, magyarán kinőttük őket. Be kellett hát újítani egy csapatszállítót, persze nem a Juliskák helyett, hanem melléjük! Adta magát a nem olyan rég bemutatott Tonale, amit le is teszteltünk főleg hátsó férőhely ügyileg, s nem csalódtunk, a három gyerek szellősen elfért. Az már csak hab a tortán, hogy minden szempontból nagyon tetszett a verda, így nem is haboztunk sokáig, amint lehetőségeink engedték a kecskeméti Formont szalonban, 2024.02.13.-án megejtettük a rendelést. Hosszas várakozásra rendezkedtünk be, de nem várt gyorsasággal zajlottak az események, 02.28.-án kaptuk a hírt, hogy aznap már le is gyártották. 03.12.-én befutott vele a kamion a Formonthoz, s a kötelező teendők után, 03.27.-én haza is hoztuk.