Blog
Olaj (castrol 5w30), olajszűrő és vezérlés (CONTI szett) csere. Illetve bal első ködlámpa cseréje, miután egy nyúl sikeresen kifejelte még decemberben.
km: 156.050
Eltelt picivel több, mint 5 év így esedékessé vált a vezérlés cseréje és mivel hosszbordást még soha sem cseréltettem így felkerült a listára az is.Természetesen a szokásos típushiba a porladó vezérlés burkolat nálam is jelentkezett, de épp akciós volt a fiatalkatreszek.hu-nál így gyorsan berendeltem azt is.
Km: 191200
Mai nap ki pucoltam a csomagtartót büdös is volt meg koszos, szerintem soha nem volt csomagtálca benne..persze akkor a utast tért is ki pucoltam vizesen :)
Koch Chemie PolStar Koch Che. GreenStar ,k2 bill pro
A szelepfedél tömítés elfáradt, engedte az olajat, cseréltem. Viktor Reinz lett. Cseréltem a gyertyákat is, ugyanúgy NGK BCP7ET került bele, ami volt is benne. Az olajnyomásmérő gomba már elég régen behalt, így azt is cseréltem. :-)
Költségeim:
- Victor Reinz szelepfedél tömítés: 13784 HUF
- NGK gyújtógyertya: 1635 HUF/db
- FAE olajnyomásmérő gomba: 15123 HUF
Kiírattam a motorvezérlőből az immot , mert vagy 1.5 hétig szívtam miatta. Remélem többet nem lesz ilyen jellegű probléma vele.
Felkerült az olajszűrő sandwich ,hogy olajhőfok és olajnyomás mérőt tudjunk bekötni. Ezzel egyidejűleg megkapta az Motul 10W60-at.Bosch szűrővel.
165.050km, ergo 1300km-t ment az előző 10W50 Total Racing-el amit szinte pontosan 1éve cseréltem.
Rákerült a biztonsági övcsat is az OMP kagylóra, vagy 1.5hónapja rendeltem meg...
Elkezdtem összerakni a belsejét, de még mindig vannak anomáliák az autóval ,szóval pályára még nem áll készen.
140 napi téli álom után ma felébresztettem PHuBi-t.
Kerekeket visszaengedtem, akkut visszakötöttem és ahogy azt mondani szokták pöcc-röff.
Kettőt nem tekert a főtengely és már járt a motor. Szépen, egyenletesen különösebb hang nélkül. Nem emlékszem olyan indításra ahol ne lett volna pár másodpercig hidrotőke hang vagy valamelyik szíjnak surrogó hangja. Most semmi, mintha 10 perce lett volna leállítva.
Mentünk egy 40 km-es kört hogy az olaj bemelegedjen, meg tankoltunk is.
A gondmentes ébredés az út során folytatódott. A kerekek nem voltak "tökösek", eddig mindig kellett 5-10 km mire kisimult a járásuk. Most semmi. Hasonlóan működött a fék, a kormány és úgy általában minden.
Tavaly ezt írtam:
"Érdekes volt az olajmelegítő kör. Az első pár km-en lehetett érezni hogy PHuBi-nak elzsibbadt mindene a hosszú állás alatt, aztán helyreállt a rend.
Mintha a gumit is ütöttek volna az elején ami elmúlt.
Mintha a féltengelyek, kerékcsapágyak megtörték volna a zsírt, az általános gördülőzaj visszahalkult.
Az ékszíjak is hangosabbak voltak induláskor mint a végén."
Minden arra mutat hogy PHuBi-nak már mehetnékje volt :-)
Hazaérve megkapta a friss Motul 10W60-at és egy Mann szűrőt. 6.451 km-t mentünk ezzel az olajjal.
Sajna a literes flakont a polcon benéztem és azt hittem tele van. Csak egy 4 literes kannát rendeltem hogy majd a literből kipótlom. Csak 4 deci volt benne, úgyhogy most csak félig van a pálcán az olajszint.
Óraállás a cserekor: 103.904 km
Kell még egy litert rendelnem...
Tavaly bizonyosodtam meg a parajelenségről: 2023.01.22. Álmában tolat egy kicsit...
Ma megismétlődött, a bő négy havi állás során megint eltűnt 2 km a kocsiból...
Tavaly (2023.10.07. Téli álom) 103.866 km-el zártuk az évet. Ott a kép róla a blogban.
Ma az akkusaru visszarakása után a gyújtást ráadva 103.864 km-t mutat a számláló.
Egyre érdekesebb a történet...
Az első olajcserénél mindig picit félek elhanyagolt állapotú autóknál mert láttam már fura dolgokat (kiszakított menet, tömítőpasztával felrakott szűrő...).
Ebben az esetben is volt néhány "érdekes" dolog. A leeresztő csavar fejéből hiányzott egy darab, az alátét be volt kenve tömítő pasztával, az olajszűrő fele akkora volt mint amit alvázszám alapján rendeltem.
Az olajat, szűrőt, csavart már korábban megvettem de most volt időm a cserére. 305 ezer km-t mutat az óra.