Blog
A tavalyi váltó átnézés sajnos nem úgy alakult, ahogy kellett volna. Ugyanis nem lett rendesen tömítve, így folyt belőle az olaj. Most újra tömítve mindenhol + kulisszánál lévő tömítések kicserélve. Közben hál' Istennek megint előjöttek plusz javítandó dolgok. Kiderült, hogy az önindítón lévő egyik csatlakkozó fül el volt törve, már csak a szentlélek tartotta. Ha már villamosságisnál volt fel lett újítva az egész. A tolatólámpa kapcsoló el volt rohadva, cserélve lett. Kuplung kezdett csúszni, cserélve lett.
Költségeim:
- váltó: 45000 HUF
- 3L Tutela Technyx 75W-85 váltóolaj: 4240 HUF/L
- tolatólámpa kapcsoló: 5169 HUF
- Sachs kuplung szett: 132989 HUF (D=235mm)
- önindító felújítás: 35000 HUF
- munkadíj: 120000 HUF
Poló ajánlotta, sokkal különb mint a nagy trampli tartóval előtte.
Halesz meg volt szíves postázni egyet 😁
Kicseréltem a kormányt a bontott bőrkormányra (míg a fa felújítás alatt van), és az aftermarket nem tetsző embléma miatt a légzsákot is. Az eredeti Alfa logot csak rongálva tudták kiműteni...
Óracsoport foghíjasan világított, vettem bele új osram izzókat. Ami jó volt, benne hagytam ,de este látni lehetett,hogy halványabbak az eredetiek így mindet cseréltem, kivéve a km számlálónál, oda raktam egy fáradtabbat, mert túl erősen világított a többihez képest.
Elkezdtem a fa kormány felújítását ,lakkozás után küldöm bőrözésre.
Igazi tavaszi nap volt a télben. Nem tudtam ellenállni a csábításnak és kikerült a garázsból a járgány. Jobb híján egy izsáki oda-visszát mentem. Talán ez a környék legjobban autózható útja, mindig ide kanyarodok egy kis gurulásra. Remekül ment miután az olaj megmelegedett..
Nagy nap volt, mert előkerült még a kis Fiat is pár kilométerre (kerékfújás, aztán pöcc-röff) és a V6 is ment egy nagyobbacskát.
Mikor átnéztem az autót az első fékcsöveket cserére ítéltem.
Vele együtt természetesen ment a fékfolyadék is, erősen ráfért.
Mivel ótvar szarul voltak lefestve a féknyergek így átfújtam őket.
Leszereltem, alaposan letakarítottam, lecsiszoltam.
Sok időm nem volt rá ,kutyafuttában nem tökéletes, de azért elgurul vele az autó :D
2K epoxy, Giulia arany ,lakkozva.
Sajna ezzel a típusú felnivel nem látszik szinte semmi a nyeregből.
Vettem egy Hifonics ZXI1501 monoblockot, ami majd a mélynyomót fogja hajtani. Ez egy régebbi darab, de működik. Valamikor a múltban már belenyúltak, de nem találtam benne kontár munkára utaló nyomot. Elképzelhető hogy csak újra lett pasztázva az IGBT-k hőátadó felülete. Ez egyébként tudomásom szerint elég ritka megoldás az autós erősítőkben.
Olaj, szűrők, váltóolaj cserélve.
A motorba Liqui Moly Toptec 4100, a váltóba gyári Tutela Transmission Gearforce 75w került.
Az előző csere óta 7973 km-t tettünk meg.
98.832 km
Vásároltam egy bontott, nem túl fényes állapotban lévő gyári, fa váltógombot.
Lecsiszoltam, majd lelakkoztam.
A fa úgy beszívta másnapra, mintha nem csináltam volna semmit. :D
Majd mégegyszer lelakkoztam, akkor sem volt az igazi, de alakult. Újabb 2nap száradás, csiszolás után a 3. lakkozás már szép lett. 2K autólakk természetesen. Valószínű kellett volna pác, vagy valami ,ami megakadályozza, hogy ne szívja be a lakkot.
Fát nem igazán szoktam fújni, így nem tudom a pontos technológiát. :)
Következő a kormány felújítása, újrabőrözése, addig nem is kerül be. Vásároltam egy bontott kormányt is, hogy legyen amíg felújítom a fa kormányom.
Minden évben a szezon végére kicsit lötyögős lesz a váltógomb, tavaly sem volt másként. A tartó hernyócsavarok helyét jobban bemélyítettem az alu közdarabba és a felső rész hézagát ragasztószalaggal töltöttem ki. Hogy jobb lett-e majd őszre elválik.
Még az ősszel vettem új kilépőfényeket, mert az egyik már nem világított.
Az új pont olyan mint a gyári kilépőfény. Egy az egyben passzol a helyére. A régi kábelét elvágtam, magát a lámpát benne hagytam az ajtóban, hogy ne legyen a helyén lyuk.
Kipróbálni nem tudtam mert az akku ki van kötve és éppen töltőn volt.
Jó volt egy kicsit bütykölni.
Várjuk a tavaszt...