Blog
Bal első lengőkar szilentek csere,
bal első kerékagy csapágy csere
km. 180.300
Kezdetektől fogva nem működött a fordulatszámmérő. Próbáltam keresni másik műszeregységet de nem találtam sem itthon sem külföldön a TS Super-hez valót. V6-hoz 260km/h ig skálázott óra mindig van eladó, esetleg diesel is akad, de a TS (240 km/h-ig skálázott) elég ritka lehetett ebből az autóból.
A kocsival együtt kaptam egy V6 műszeregységet. Ezen működött a fordulatszámmérő, de kb 1800 rpm-ig mért, efelett látszott hogy az IC túlvezérlődik és visszaesett a mutató 500 rpm-re (ez a legkisebb amit mérhet, itt egy tüske megállítja a mutatót). A PCB-t átrakva az eredeti órára szintén ezt a jelenséget produkálta, tehát a mutató két tekercse jó.
Mivel túl sok időm nem volt, egyik kollégám viszont ráért a hétvégén ezért megkértem hogy nézzen rá. Meg is találta a hiba okát. A feszültségszabályozó melletti kondenzátor szétment, kifolyt belőle az elektrolit és szétmarta az áramutakat. Ezeket kijavítva újra mér a műszer.
Ha már szét van szedve akkor kicserélem a világítás rizsszem izzóit és mivel ebben a műszeregységben az LCD néhány szegmense rossz, viszont a V6-éban tökéletes, ez is cserére kerül. A plexi is repedt az eredetiben, de a V6-éban hibátlan. Szóval a kettőből lesz egy.
Négy éve alaposan, három lépésben felpolíroztam az autót. Később szükség volt javításokra, ezek után pár eldolgozást most kiigazítottam. Majd a tető kivételével felpoliroztam hologram pasztával miután alkohollal átmostam. Karcmentes ragyogás. Haszontalan pár óra, de nagyon tetszik.
Próbálkozzunk újra Bosch-al.
Bosch Aerotwin A084S
gyári Olajhűtő cső 46814860 46 600ft
km: 349 800
Erre az évre is letudtuk a kötelező olaj és filter cseréket. Úgy, mint minden évben betartva, 10K km után kapja meg a friss nedűt ami egy 10W 40-es Shell Helixben teljesült ki. Már második éve kapja ugyan ezt és köszöni jól van még a -9 fokban is. Cserekor szó esett a már régóta valahonnan szivárgó, gyöngyöző olajszivárgásról. Így majd a közeljövőben ez is terítékre kerül és sikerült kiírni is az idegesítő airbag hibát, ami már-már beleégett a retinámba. Remélem idén is kegyes lesz hozzám a Bella és így végre jut majd idő/pénz a csinosítására is.
2 db pirelli powergy 94y xl 225/45 r17 70 500ft
szerelés+centír
km:349 600
Csak valamelyik autóhoz blogolom, általában cserélgetni szoktam a kerekeket az autók között. Esztétikailag nincs rendben, de orvosolható. Karcok és padka nyomok, sérülések vannak rajta. Nagyon nem vigyáztak rá. A gumik profilra használhatóak, de már 8 éves gumik. 55ezerért volt hirdetve, igazából el sem hoztam volna, de 20ezret adtam a szettért mivel rengeteg munka lesz vele. Gumi méret: 205/45 r16 Kormorán nyári gumik.