Blog
Nem ígérem hogy most fogom megírni az érdemi összefoglalót, de röviden leírom az eddigi tapasztalataimat:
- A kormány közvetlensége, a futómű és a váltó parádés. Ugyan a gumi nekem is pattog,mint mindenkinek, de kit érdekel? :) Egyelőre jól megvagyok a fülek nélkül, így szoktam meg,nem hiányzik. Persze ha lenne, biztosan játszanék vele és mindenkinek azt tanácsolom, hogy rendeljen és kapja is meg, ne úgy mint én :D
-A teljesítményével is maximálisan meg vagyok elégedve, sőt fordulaton a hangján is hallatszik, hogy ez bizony egy Alfa (persze,a helyén kell kezelni, de nekem tetszik)
Ha szeretném akkor csak csendben suhan, pihentet és gyorsan elvisz a célállomásra, viszont ha nem ezt igénylem, akkor egy izgága dög :)
- Hogy van-e valami, ami nem tetszik? Van: a gázreakciót lassúnak találom illetve a sokak által említett ülőlap az amit kicsit kevésnek érzek. Normál használatban rettentően kényelmes, tökéletes pozíciót tudok beállítani rajta, viszont amikor egy kicsit tempósabban haladok, nem tart eléggé. Ha most rendelném, biztosan kérném a Veloce üléseket.
Ezt a két apróságot leszámítva minden szuper,ahogy G-MANN mondaná: álom :) és tényleg az!
Csak 3 hete van meg, de már nem emlékszem arra az időszakra, amikor azt mondtam, hogy sedant és automatát soha. Most ez a mondás: sedant simán, manuálisat soha többet, kivéve ha régi Alfa az alany :)
Km: 1111


A mai nappal mindent elrendeztem, hogy az autóm az új tulajhoz rendben kerüljön. Tiszta lelkiismerettel adom el. Persze egyfelől fáj a szívem, mert nem lesz már velem a kocsi. Másrészt örülök, mert Alfás életem következő magy állomása elérkezik hamarosan az álom autóm megvásárlásával... Részletek hamarosan :)
Nem voltam elégedett a sima halogén H7 fényerejével, ezért vettem egy garnitúra GE Megalight Ultra +120% ízzót. Ha ez sem válik be, akkor jön a LED.
A csere egyszerűbb volt, mint a 145-ösben.


A felső motortarto bakom/motorstabilizator szilentjei eléggé gatyak voltak. A kocsi nagy gazadaskor balra elvetelnel jobbra indult. Rendeltem piros strongflex szilenteket hozzá amiket be is tettem. A művelet adott pár kihívást de nem volt ultra szívás.
1x ki kellett vágni a régi szilenteket. Ezeket én patyolatra kiszedtem mint utóbb kiderült feleslegesen. Ugyanis a stabilizátor gyári szilentjei egy plusz fém karikaba vannak ragasztva és úgy lettek bepréselve.
2. A szilentek után a belső karikákat is el kell távolítani ugyanis a strongflex szilenteket akkorára mereteztek h azok a belső karikakba nem a kulsokbe viszont pontosan passzolnak.
3. Bepréselni az új szilenteket. Én ezt egy nagy satu segítségével oldottam meg.
4. Venni kell egy nagyobb alatetet ugyanis a motor felé menő csavar fején az új szilent képes lemászni ezt owneren egy tulaj videón is megmutatta.
5. Beszerelésnel a stabilizátort tartó konzol csavarjait le kell lazítani mert a két csavar kicsit másképp fog állni az új szilentekkel.
6. Rakjuk be így a két csavart majd húzzunk meg mindent nyomatékra és kész is vagyunk.
Eredmény:
A motor beton stabilan áll a helyén. Egyik kartars szerelője által felvetett "így nem csillapítja a rezgést" felvetést megcafolom. A rezgés kézzel kitapogatva az első szilenten érezhető ez minimálisan továbbadja a stabkarnak ami továbbadja a második szilentnek ahol a rezgés eltűnik. Utana sem a csavaron sem a tartó konzolon sem a kasztnin nem érződik rezgés.











Elkezdtem az ismerkedést. Előttem a tél, apró darabokra szedés, konzerválás, szépítés, összerakás.
A szélvédő előtti levélrács alól legalább egy fél vödörnyi zsuvát szedtem ki. :-(
Hibái:
✓ - Bal első ablakemelő nem húzza le az ablakot, amikor kinyitom az ajtót. (update: csak annyi baja volt, hogy a fém el volt mozdulva, ami megnyomja a gombot amikor az ablak a felső holtponton van)
✓ - Bal oldali ajtóhatároló kattog (update: kicseréltem egy jó állapotú bontottra)
✓ - Jobb küszöbön volt egy folt rozsdakezdemény (update: szerencsére, csak felületi rozsda volt. Lecsiszoltam, kezeltem, lefestettem, lealvázvédőztem)
✓ - Hűtő alatti tartószelvény rozsdás (update: lecsiszoltam amennyire lehetett, rozsdaátalakítóval kezeltem és Hammerite-al lefestettem. Meglátjuk hogy viselkedik, ha ismét kijön rajta a rozsda, kell kerítenem egy cseredarabot.
update2: Megtaláltam a bontásra vett GTV alól ezt az elemet :-) egész jó állapotban van)
✓- Bal hátsó sárvédőt fényezni kell, mert van rajta egy meghúzásnyom
✓- Az egész autót fel kell polírozni, mert elégé elhanyagolt a fényezés rajta (update: Megtörtént. Sokat sikerült javítani rajta. Így már egész kultúráltan néz ki)
✓ - Az indexkapcsolót nem húzza vissza a kormány (update 2019.11.30: ki van kopva a kis pöcök, ami visszahúzza. A bontott kocsi ismét jó szolgálatot tett. Kicseréltem kompletten a bajusz kapcsolót)
✓ - A jobb sárvédőről hiányzik a pininfarina logo (update 2019.11.30: megrendeltem a fiat-ba a gyári logo-t. Majdnem el kellett adnom a vesémet, hogy megvehessem :-) :-) :-) )
✓ - A hátsó biztonsági öveket teljesen kiszívta a nap. (még jó hogy van polcon cseredarab. update 2019.11.30: kicserélve, most már szép fekete)
✓ - Nem fekete a tetőkárpit :-) (úgy döntöttem, hogy a tavaly átkárpitoztatott tetőt átteszem a TS-ből, az meg visszakapja a gyári szürkét) (update: kicseréltem 🙂)
ui.: Olyan szépek így ketten egy udvaron. Ha tudnék egyszerre két autót vezetni, tuti megtartanám mindkettőt :-)






2019.11.15 akkumulátor csere (topla)
Km: 112.500
Ma az Autó Néro Kozmetikában töltötte a napot az autó, a hátsó lökös és a tető javított része kapott egy polírt, majd visszakerült rájuk a kerámia bevonat, végül az egész autóra kértem egy Nanolex SiFinish bevonatot a kerámia élettartamának növelésére - nem árt az extra hidrofóbitás, sajnos megint elértünk a szutykos hónapokhoz.
Bónuszként kipolírozták a ráégett kormot a kipufogóvégekről valami kis menő Rupes akksis géppel. Végre újra makulátlan az autó, öröm és boldogság. :)


Téligumira váltás. Az alu szelepsapkák rágyógyultak a szelepre annyira, hogy a 4-ből 3-at, fogóval és kulccsal le tudtam erőszakolni, de a negyediket szét kellett vágnom, megsérült a szelep vége, így nem tudtam fújni, szóval ki kellett cseréltetnem.
Olyan volt mintha valaki megszivatott volna és bekente volna valami cuccal, vagy befolyt a sóslé vagy nemtudom. Valami fehér porszerű réteg volt a szelep és a sapka között a meneten. Nem láttam még ilyet, pedig tizensok éve alu szelepsapkát használok.
Egy jó hosszú időszak lezárása ez. 10 év Alfázás, 5,5 év ezzel a 156-tal. Minden jónak egyszer vége szakad, ez idáig tartott. Voltak jó pillanatok, rosszabb percek/órák/napok/hetek/.. de összességében nem bánom, hogy minden úgy történt, ahogy. Rengeteg emberrel találkoztam, rengeteg élményt köszönhetek annak, amit az Alfával megéltem, maradok olaszautós, viszont a márkától egy picit most elköszönök.... Aztán ki tudja ;)


