Blog

>> SzervizArslan // Alfa GT 1.9 jtdm // 2019-09-29

240 000 km-nél kicseréltem a pollenszűrőt 20 000 km után, újra aktív szenes Wixet kapott. Kicseréltem a kiégett jobbos helyzetjelzőt is Hellára. Végre megszűnt a folyton elálló ajtókárpit probléma is, a tatai bontóban kaptam új ellendarabokat az ajtókárpit patentokhoz.

 
>> Eseménygtviktor // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2019-09-29

A fekete szőnyeghez tartozó "banán" - a hajlított takarólemez, ami mögé a tetőt hajtjuk be - még szűz volt. Úgy értem, hogy ellentétben a szürkével ez nem volt megfúrva a windschott.de-féle szélfogó miatt. Bár nem egy nagy dolog, de úgy voltam vele hogy maradjon is így, szerzek gyári szélfogót. Nem könnyű, pár darab van a németeknél, és ismét belefutottam egy jürgenbe, akit több energiát fektetett abba, hogy kamu okokra hivatkozva ne küldje el keletre a portékát, mint hogy becsomagolja és feladja postán. Egy másik tisztes némettel viszont sikerült megállapodnom (érdekes, Viktornak hívták így k-val), pár nap alatt itt is volt. A hozzá tartozó rögzítőfülek viszont még kellettek, ezt viszont a cellei kontaktom tudta küldeni. (Elérhető egyébként a TotallyAlfa shopban is.)

Na ezt nem egyszerű felrakni - leírás sehol, és 10 percet felette állva sem állt össze hogy miként is kéne ennek helyre kerülnie, pedig azért láttam már pár autót darabokban.

Végül egy angol fórumból sikerült segítséget szerezni. A következő a menete:
- vegyük le a műanyag védősapkát (és tegyük el!)
- a rögzítőfül alsó, menetes felébe csavarozzuk be a két torx csavart, majd jobbra-balra mozgatva csúsztassuk be a lyukba ahol a két imbusz csavar látható
- tegyük rá a csavarokra a hézagoló lemezeket.
- innentől kell kézügyesség, hogy le ne essenek a házagoló lemezek
- a hátsó csavart vegyük ki, és a konzolt rögzítsük vele, lazán hagyva
- a konzolt forgatva rögzítsük az első csavart is, figyelvén a hézagolókra
- próbáljuk rá a szélfogót, és állítsuk be szimmetrikusan
- vegyük le a szélfogót és húzzuk meg a torx csavarokat
- wunderbar :)

A gyári szélfogó kicsit más, majd csatolok képeket erről is.

 
>> Eseménygtviktor // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2019-09-04

Bekerült végre a fekete szőnyeg, és a piros gyári ülések. A "kardánalagút" jobb- és baloldali takarója még szürke, a feketék úton voltak még postán.

Az ajtópanelek betétjének cseréje még nem történt meg. Ami késik, nem múlik!

 
>> Eseménygtviktor // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2019-09-02

A piros Momókat beadtam a Makra Hungáriához felújításra. Kb. 1 hét alatt elkészültek így természetesen ahhoz hogy elfoglalhassák méltó helyüket a Spider utasterében, a meglévő utasteret ki kellett pakolni. Már csak azért is jó volt, hogy bekukkanthassak a szőnyegek által diszkréten takart részekre, rozsda után kutatva.

Amint a képeken látszik, sehol sem találkoztam a barna ménkűvel :)

 
>> Eseménygtviktor // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2019-08-19

Ez a szükre szőnyeg - fekete bőr kombó nagyon nem tetszett nekem, de mivel a beszerzéskor az autó egészét néztem, muszáj volt elfogadnom. Már akkor tudtam hogy ez nem fog sokáig így maradni.

Kleinanzeigén sikerült lőnöm egy szett gyári piros bőrülést, fekete szőnyeget mindenestül meg egy halom hasznos apróságot amik majd jól jöhetnek egyszer. Tükrök, szélvédő gumikéder, ajtókéderek, sérülésmentes ajtópanelek, akksi melleti szövettakaró, jobb oldali vízlehúzó gumi, csomagtérzár emblémával, és Edizione Elegate titánszürke középkonzol, váltószoknya, hamutartó, középső elem a könyöklővel.

Nem messze kellett menni, csak Celléig. Kb. 2000 km, de megvannak a cuccok :)
Itthon esett le, hogy a "kardánalagút" jobb- és baloldali szövetborítása amit kaptam, az Phase 1-es Spiderhez való. Azóta megjött a Phase 2-es is szerencsére. Ha valakinek kell a Phase 1-es borítás, jelentkezzen, nekem felesleges.

 
>> Eseménygtviktor // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2019-08-03

Piritu cartárs leírásából kiindulva újrafestettem a tetőt a Carbusonic anyaggal, és impregnálva is lett. 2 réteg, 2 nap alatt. A flexibilis hátsó üveg majd cserés lesz jövőre, van rajta egy csúnyább karc.

 
>> Eseménygtviktor // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2019-07-22

Végre, egy kis nyári kikapcsolódás! 2018-ban OFFos kabrióval jártunk erre átutazóban, és már akkor a listára került az idei túra egy rendes autóval. 3 napot töltöttünk a Ferenc Jóska magaslaton lévő panorámaétterem- és hotelben. Leginkább hegyi túrázás volt a program, de egy délutánt fixáltam örömautózásra. A déli oldalról indulva elgurultunk az északi fizetőkapuig, ahonnét visszafordultunk, majd az Edelwieß-hütte volt a cél.

A táj gyönyörű, de autózni csak mérsékelten lehet - sajnos nagyon tele van az út, helyenként fogalmatlan egyedekkel. (Sharan, kb. 30-cal megy, de a körút-szélességű ívet azért a szembe sávban tágítja, miközben ott jönnek.) Találkoztunk egy 916-os és egy 115-ös Spiderrel, és ennyi volt az Alfa felhoztatal egész nap. Ritkulunk :)

Busso (asszony így nevezte el) jól viselkedett végig, és végre lehetett nyomni is kicsit.

 
>> EseményFornitore // Alfa Spider / GTV 2.0. Twinspark // 2019-09-29

Jó idő van ezèrt tettünk egy karikát Ádámmal.T.szecső-Hatvan-Gödöllő.Fagyi ès cuki plussz 6000/min.Táv 103 km.

 
>> Szervizgtviktor // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2019-04-24

Eddig tojással a gázpedál alatt közlekedtem, de végre sor került Csörinél a nagyszervízre. A fő tétel a vezérlés cseréje volt, e mellet annyi kérésem volt, hogy minden folyadékot és üzemidős alkatrészt kukázzunk az autóból, illetve hogy Attila nézze át bármit lát-e rajta ami megoldandó.

Miközben ő dolgozott rajta, mi nyaraltunk és mire visszaértünk készen is lett. Sajnos későn szóltam Attilának hogy dokumentálja a folyamatot, így alig keletkezett fénykép közben.

Csöri verdiktje szerencsére az volt, hogy az autó teljesen rendben van, és a motort még sosem bontották meg eddig. Ahogyan remélem, minden eredeti volt rajta.

 
>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2019-09-29

Minden hétvégén felnyitom az orrát, ellenőrzöm a folyadékszinteket. Elindult az újabb "szezon", ilyenkor ez jár neki. Inkább csodálkozni nyitom fel, mint bármit csinálni. Mindene működik, porszáraz a 23 éves motortér. Iskolaszezonban néha kér egy kis olajat, de ennyi. Kicsit nézegetem, aztán lezárom. Ma már érdekes látvány egy ilyen robusztus, egyszerű motortér. Nem régi japán benzinesen kifinomultan szép, inkább kicsit munkagépesen szögegyszerű.

Ha már munkagép, az előfűtése is kapott egy kis okosítást pár hete, így még kényelmesebb a használata.
Nem nagy dolog, a régi időkapcsoló órát lecseréltem egy Sonoff s20 wifis okos aljzatra. A lényege annyi, hogy az okos konnektor a wifi hálózatunkra rácsatlakozik és mobil applikációval érem el. Bárhonnan, akár külső hálózatról is. Az időzítéseket is az app-ban tudom állítani, illetve onnan ki-be tudom kapcsolni. így nem kell majd a -15 fokos reggelekre készülve kisétálni a garázsba átállítani az időkapcsolót. Az autó persze minden reggel előfűtve indul, nagyon bevált.