Blog
Ma kíváncsiságból az autó alá pillantottam, hogy az olajcsere után minden rendben van-e a leengedőcsavarral, nem csöpög-e az olaj. De nem csöpöghet, mert rendesen meghúztam, ahogy kell. Viszont majdnem agyvérzést kaptam, amikor az autó alá néztem. Egy marha nagy olajfolt volt az autó alatt! Próbáltam meghúzni a csavart, de nem sikerült, elforgott. Na fasza! Tönkrement a menet! De hogy mehet tönkre, ha az olajcsere után senki nem nyúlt hozzá??? A csavart nem téptem meg, nem húztam túl... akkor??? Egy újabb X-akta. Na mindegy, valahogy orvosolni kellett a problémát, mégpedig gyorsan. Mivel nem volt kéznél egy másik olajdekni, ezért a legegyszerűbb és leggyorsabb módot választottam a javításhoz (illetve ez egyelőre csak tákolás). A csavart betekertem góccal és így tettem vissza a helyére. Tömít is és rendesen meg lehet húzni. Egyelőre jól funkcionál, nem csöpög az olaj. Szükségmegoldásnak jó, de nem maradhat így, ezért beszereztem (bartel) Marklartól egy bontott deknit. Sajnos ennek a menete sincs túl jó állapotban, így megy majd egy műhelybe menetcserére. De előtte még elvittem homokszóróhoz (3200,-), hogy teljesen tiszta legyen.
2019.01.28.
Úgy néz ki, hogy a gócos "tákolás" tartósabb, mint gondoltam. Egyáltalán nem csöpög. A következő olajcseréig nem nyúlok hozzá, feleslegesen nem engedem le az olajat addig. Közben elvittem a deknit a HÜLLŐ Kft.-hez, ahol először nem sikerült tökéletesen a műtét, de aztán másodszorra 100%-osan megoldották a menet cserét (8000,-). De gondolkodtam, lehet nem cserélem le a deknit, hanem felfúrom a menetet nagyobbra. A gyári menet M22x1,5, így M24x1,5-re fel lehetne fúrni. Még nem tudom, de olajcseréig kitalálom. :-)
Folyt.köv.









Hosszasan tanakodtam mi tévő legyek Alfival, elkezdtem lehetséges utód után nézni. Pár ígéretesnek tűnő autó (persze alfa) tulajdonosával beszéltem, de valahogy mindegyiknél volt valmi sumák vagy tanakodás, egyik sem győzött meg igazán, ráadásul elfogott egy szívbe markoló érzés amikor arra gondoltam Alfika nem fogja vidáman, mosolyogva várni mikor falhatjuk együtt újra a kilométereket... mondom ez így nem állapot. Végül barátnőm keze és lelke is benne volt a döntésben az enyémen kívül így végképp arra jutottam, hogy Alfika még élvezze az utazást amíg lehet nálam, és a blogomban szereplő tételeket mind cserélem, plusz még veszek bele egy szép bőr belsőt is, meg kap jó téli felniket is.
Szóval nem volt szívem elengedni, tudom, hogy kezd korosodni a maga 23 évével, de azért néha ha kedve támad száguldani gazdival együtt, akkor azért még a négy karikás és társai bizony csak a remekül rajzolt hátsójában gyönyörködhetnek. Magasra tette a mércét, ezért benzines alfából már nem vennék 150 lóerő alattit, amiket meg nézegettem mind gyengébbek lettek volna nála.
Bocs ha hosszúra és érzelem dúsra sikeredett... :)

Még karácsony előtt az utolsó munkanapból indultam volna haza és már egy 3 perce melegedett az autó mire fura szaggatott hang hallatszott, és jobb elől nyomta ki az olajat. Hamar leállítottam a motort és haza vontattuk az autót.
Mai napig állt, mivel az ünnepek alatt nem volt idő sem, sem lelkesedés hogy szereljek, meg hát volt másik autó amivel tudtam járni.
A hiba oka hogy mivel ki lett kötve az olaj hűtő még tavaly télen és össze lett kötve a két cső, na ott az egyik bilincs tönkrement és szétjött a csatlakozás. Kerestem másik bilincset, ez erősebb és összeraktam. Olaj szint ellenőrzés és valamennyi utántöltés és most újra jó :)
Nem volt egy hosszú idő megjavítani, de eddig váratott magára.
Nemsokáig tervezem így hagyni, később lesz bent olaj hűtő helyett olaj hűtő cső. Méghozzá a boxer szervó olaj hűtésére szolgáló spirál cső.




220618 km-nél, 10198 km elteltével kapott újra Seleniát, Mahle olajszűrőt, új leeresztőcsavart. Megvettem a légszűrőt is, majd tavasszal kicserélem. Áznéztem az alját, olajhűtőcső enyhén olajos, olajteknőnél vagy vezérlésoldali szimeringnél is ereszthet kicsit, illetve az első kettő és a középső kipufogó tartó gumi is cserés. A bal első fém nyúlvány alja, amihez a lökhárító van csavarozva is el van rohadva. Felkerültek az elvégzendő feladatok listájára.

Újabb olajcsere.
Total 5w40.+ prolong (10 000 ft )
Valeo olajszűrő, levegőszűrő ( 3800 ft )
209 236 km
Közben kicseréltem az ablaktörlőket, hogy a lapátot kelljen csak cserélnem.( 4000 ft )
A beszívott levegő hőmérsékletmérőjét cserélni kellett. ( 10 000 ft).
2 db gumi + centírozás ( 13 000 ft )
Index bajuszkapcsoló + indexrelé ( 3000 ft )
2019 január.
A karácsonyi ünnepek alatt kibírtam hogy nagyon ne nyúljak hozzá.
- A hűtővízcső úgy néz ki beválik. Minden száraz, minimális a hűtővíz fogyás, az is szerintem csak a fűtésen veszik el, máshol nem látok nedvesedést. Maximum a hűtő alsó bilincsénél ereszthet még egy picikét, az nem volt teljesen egyértelmű a múltkor.
- Minimális mennyiségű víz jut be hátul most már. úgy néz ki ez is megoldódott egyelőre.
De azért kiderült az új gépjármű adat lekérdezésből hogy volt már ezen az autón "LEXUS stílusú" tunying hátsó lámpa, ez megmagyarázza hogy miért voltak rosszul visszarakva a jelenlegi lámpái.
- A MAF szenzornak nekiestem Picoscope-al, eredmények a képen. A lényeg hogy reagál a gázra, egészen feljut a feszültség ha hagyom felpörögni. Az elejéről hiányolok egy hirtelen ugrást ami talán jellemző lenne ilyenkor. Lehet hogy jó így, mert itt a pillangószelepek előtt van egy nagy térfogat, más autóknál talán a közös pillangószelep után van a nagy térfogat, és emiatt máshogy viselkedik.
Minden estre megállapítottam hogy szerezni kéne valamit ide akár csak próba erejére mert most megállt a tudomány. Ha jól néztem a későbbi 1.6,1.8,2.0 TS,155, GTV, Spider stb légtömegmérő jó bele.
Persze ez a mérés nem mutat meg kb semmit. Lehet hogy kevesebbet/többet mér mint a valóság, emiatt majd próbálni kell bele másikat.

Hoztam párom 147-jéhez a bontóból színazonos lökhárítót, hogy kapjon valamit a gt is vettem négy új csavart a lökhárítóhoz.


Oszinten nem tudom, miert vettem meg.
Meg egy nyugnek talan. Es mert szep.
Mileage: 156.000
Céges autóra váltás miatt 8 év után eladva