Blog
Szokásos éves szervíz megtörtént. Az olajszűrő helye még mindig rejtély nekem, hogy miért oda tették úgy kell kibányászni (bár ennél nagyobb gond ne legyen)
Mindig évente cserélek olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, pollenszűrőt és gázolajszűrőt kilométertől függetlenül. Most 6 ezer párszáz kilométert mentem tavalyi csere óta ami szerintem rekord 4-5 ezer körül szokott lenni minden autómnál :) a leengedett olajat vissza öntöntöttem a dobozába és örömmel tapasztaltam, hogy minimális olaj fogyás volt lényegében tele volt a doboz akár újra is csomagolható :)
Olaj (selenia), olajszűrő, légszűrőbetét csere.
Ismét elszivárogott a fék olaj, úgy hogy újra ki az aksi tartó. A főfékhengernél a tömítés csere ezek szerint nem jött be, máshol kerestem a gondot. Most kicseréltem a be csatlakozó műanyag darabokat, hátha azon van/volt hajszál repedés, gumi csöveket átnéztem.
Le töröltem mindent, majd hagytam úgy és egy 3 óra múlva már újra olajos volt a váltó teteje, és rá leltem hogy a kuplung munkahenger is el engedi a olajat. Ettől függetlenül a főfékhengernél is gond volt, de az 1/10 akkora.
Kiszereltem a kuplung munkahengert amíg még látni lehetett és kapott egy bontott dugattyút bele, amin jó a két lehuzó tömítés. Össze rakás után légtelenítés.
Az hogy jó lett vagy sem, reggelre kiderül. ;-)
Közben ma elkészültek a téli kerekek, holnap már mehet is fel az autóra :)
(5.000,-)
Ja és Kingus sikeresen letépte a középső tükröt, úgy hogy azt még vissza kell ragasztanom :))











Gta felnik felpróbálva, ahogy sejtettem kisebb gumik kellenekrá valamint előre széles sarvedok kellenek (Gusztustalanul kilog). Egyenlőre nem foglalkozok velük amugy is Faterom már rárepült.


Kicseréltem a hátsó ablaktörlő kart.
Kicsit csámpásnak találtam, gondoltam már megvetemedett az évek során.
Mikor levettem a kart és a tengelyt védő burkolatot, ott az látszott mintha a már a motor állna ferdén, ezért azt is kiszereltem, de úgy fest gyárilag ilyen. Vastagon megkentem zsírral, hogy még sokáig jó legyen.
Az új kar végül is valamivel jobban áll mint a régi...





Sok jót olvastam az AutoLusso által preferált Fuchs Titanium Sontifluid FE SAE 75W váltóműolajjal kapcsolatosan, ezért lecseréltük az előző tutela olajat erre, 2 literrel. Nyílván nem volt szükség rá, de kényelmi opcióként rávetemedtem, plusz tudom, hogy a C635-ös váltó is kényes dolog. A változás érezhetően jobb, simább váltási élményt biztosított.


Egy kicsit felújítottam a bőrülést, az előző tulaj úgy tűnik nem igazán ápolta. Az előtte-utána kép jól ábrázolja a változást.




Néhány hónapja már feltűnt, hogy nehezen indul az autó. Eleinte az akksira gyanakodtam, de egy új(szerű) akksi sem hozta meg a várt eredményt.
A múlt vasárnap aztán a boltból hazafelé indulva a start gomb megnyomására semmi... Szerencsére itt még 3-ik próbálkozásra beindult és hazavitt, ám otthonról már nem mozdult többet.
Óriási szerencsémre Zé másnap este tudta az autót fogadni és bár kedden rossz alkatrész jött hozzá, de szerdán megkapta az új önindítót.
Most úgy indul, hogy 6 évet nyugodtan letagadhatna! :)
Km óraállás: 243980
A felniket, amiket még én fújtam spray-el ezüst színűre most kaptak rá lakkot is hogy jobban mutason. Persze előtte alapos takarítás és össze készítettem a gumikat ami megy a gumishoz.
Itt amelyik felnin nincs gumi, azt elvittem görgőztetni mert a belső felén volt egy 2 mm benyomódás valószínűleg kátyú végett.


0
716
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Filmek
- Alfa tuning
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- MiTo
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV