Blog
1 éve halogattam a dolgot. már nagyon bosszantott, h dudám sincs, szóval nekiláttam. alapanyag volt több autóból is, plusz az e-lear-ből is kijegyzeteltem mit hova kell kötni és nekiláttam. volt egy kis hendikeppem, mert a rádió hátába csatlakozó zöld mini ISO más gyárilag be volt kötve, igy csak az órarugóra csatlakozó csokit és drótjait kellett behuzaloznom. egyetlen nehézséget a kormánylégzsák csatijának 2 lába okozta, ez a nem multis (2lábas) és multis (12lábas) csatikban használt eltérő lábak miatt van, igy 2-t forrasztanom is kellett. Lett végül duda (hatalmas öröm) és rádióvezérlés is kormányról, plusz beraktam az 1 éve készült egyedi sport kormányt is. A küllőket fedő műanyag kupakokat a váltógomb és felni szinére fújtam.
Beraktam az új klima panelt is, amit a kártyatartóval együtt szintén a felni szinére fújtam. a klima szarakodott időnként, de most már tökéletes. élesitettem a kb 1,5 éve beszerelt szmogérzékelőt is, de eddig még nem vettem észre, h tenné a dolgát.
Állandó utastársam fejéből kiszakadt a gumiszalag, ezt is visszaragasztottam szóval a kis fazon újból a visszapillantó alatt imbolyog :)




A jó idő ellenére 11.10-én 177.700 km-nél felkerült az újonnan vásárolt 225/55 R17-es méretű téligumi szettem.
Felnit már korábban írtam, hogy vettem télre, most előkerült, hogy ellássa a funkcióját.
Gumi - DOT 2518 - Nexen Winguard Sport, a gumik.hu-ról.
A felni a "szokásos" gyári sokküllős, felújítva.
Nem egy Ti felni, de télre tökéletes.
A méret Liquid korábbi tanácsai és tapasztalatai alapján lett /55, nem ért le eddig sem, ezután sem szeretném.
Költségeim a gumikat (109.280 Ft) és a gumizást (7000 Ft) tartalmazzák.
Ha kívánságlista lenne, a nyári Ti mellé télen egy 8C típusú antracit felnit használnék, de az minden lenne, csak költséghatékony nem...ellenben a két legszebb felni a 159-re, szerintem. :-)
Ma (11-én) az anyósnál szépen le is mostam, bőr is leápolva a még a 147-hez vett AutoGlym termékekkel. Nyári szett pedig lemosva, gumiápolózva megy pihenni.




Ma hoztam el az Alfát a szerelőmtől, az esedékes olajcserén kívül meg lett heggesztve a kipufogó leömlő, mert el volt törve. A törésnél eddig kifújt és elég rossz hangja volt az autónak, főleg hideg motornál.
Olaj: 10190Ft
Olajszűrő: 1978Ft
Pollenszűrő: 4560Ft
Levegőszűrő: 2824Ft
Klímatisztító: 3210Ft
Sortömítés: 3850Ft
Szokásos éves szervíz megtörtént. Az olajszűrő helye még mindig rejtély nekem, hogy miért oda tették úgy kell kibányászni (bár ennél nagyobb gond ne legyen)
Mindig évente cserélek olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, pollenszűrőt és gázolajszűrőt kilométertől függetlenül. Most 6 ezer párszáz kilométert mentem tavalyi csere óta ami szerintem rekord 4-5 ezer körül szokott lenni minden autómnál :) a leengedett olajat vissza öntöntöttem a dobozába és örömmel tapasztaltam, hogy minimális olaj fogyás volt lényegében tele volt a doboz akár újra is csomagolható :)
Olaj (selenia), olajszűrő, légszűrőbetét csere.
Ismét elszivárogott a fék olaj, úgy hogy újra ki az aksi tartó. A főfékhengernél a tömítés csere ezek szerint nem jött be, máshol kerestem a gondot. Most kicseréltem a be csatlakozó műanyag darabokat, hátha azon van/volt hajszál repedés, gumi csöveket átnéztem.
Le töröltem mindent, majd hagytam úgy és egy 3 óra múlva már újra olajos volt a váltó teteje, és rá leltem hogy a kuplung munkahenger is el engedi a olajat. Ettől függetlenül a főfékhengernél is gond volt, de az 1/10 akkora.
Kiszereltem a kuplung munkahengert amíg még látni lehetett és kapott egy bontott dugattyút bele, amin jó a két lehuzó tömítés. Össze rakás után légtelenítés.
Az hogy jó lett vagy sem, reggelre kiderül. ;-)
Közben ma elkészültek a téli kerekek, holnap már mehet is fel az autóra :)
(5.000,-)
Ja és Kingus sikeresen letépte a középső tükröt, úgy hogy azt még vissza kell ragasztanom :))











Gta felnik felpróbálva, ahogy sejtettem kisebb gumik kellenekrá valamint előre széles sarvedok kellenek (Gusztustalanul kilog). Egyenlőre nem foglalkozok velük amugy is Faterom már rárepült.


Kicseréltem a hátsó ablaktörlő kart.
Kicsit csámpásnak találtam, gondoltam már megvetemedett az évek során.
Mikor levettem a kart és a tengelyt védő burkolatot, ott az látszott mintha a már a motor állna ferdén, ezért azt is kiszereltem, de úgy fest gyárilag ilyen. Vastagon megkentem zsírral, hogy még sokáig jó legyen.
Az új kar végül is valamivel jobban áll mint a régi...





Sok jót olvastam az AutoLusso által preferált Fuchs Titanium Sontifluid FE SAE 75W váltóműolajjal kapcsolatosan, ezért lecseréltük az előző tutela olajat erre, 2 literrel. Nyílván nem volt szükség rá, de kényelmi opcióként rávetemedtem, plusz tudom, hogy a C635-ös váltó is kényes dolog. A változás érezhetően jobb, simább váltási élményt biztosított.


2
841
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Stelvio
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Spider
- Alfa reklám
- Off-os verdák, tapaszta...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV