Blog
Egy kis MAP szenzor mizéria. 1-es képen a 2010-ben cserélt gyári cikkszám, aminek Bosch katalógus szerinti kompatibilitása a 2-es képen és maga a szenzor a 3-as képen és a doboza a 4-es képen. Nincs is ezzel baj, csak hát az 5-ös képen látható volt benne ahogy még vagy két másik cartárs TBi-jében is. Ez a Bosch katalógus szerint nem is lehetne az autóban :-(
Dehát olasz ez, azt tesznek bele ami éppen kézre esik a polcon :-(
A lényeg, a teljesítmény hullámzás magas fordulaton megszűnt és a fene tudja miért, de azóta alapjáraton nem érződik a járó motor, nem "rezeg" át.






Kicsit már fáradtak voltak az eredeti teleszkópok a csomagtartó tetőn, kétszer-háromszor fejbe is vert mikor behajoltam a csomagtartóba.
Kapott új marelli teleszkópokat, gond letudva.


Egy hete kigyulladt a töltésjelző lámpa, mérés szerint no töltés.
előtte héten vettem észre, hogy a szervó nyomócsöve a fém és a gumi sajtolásánál ereszt, s pont a generátorra folyt az olaj.
szervócső javítás és vadi új generátor beépítése oldotta meg a problém, azzal, hogy a generátorról elmenő főkábelt is cserélni kellett, valamint új hosszbordás szíj is került az új generátorra
2018. augusztus 16-án megvettem életem első Alfáját, egy 2005-ös 156 SW-t, 2.4 JTD 175LE példányt. Régóta szemeztem a típussal, persze kizárólag sedan formában. A végén mégis kombi lett, de nem bántam meg. Gyönyörű a forma még az én szememnek is. A motor pedig kellően erős bármilyen helyzetre.
Az indulás, hibák, hiányosságok:
-Az eladó előre szólt, hogy a balos féltengely cserés. Végül vétel után egy héttel kapott is egy vadiúj SKF-et.
-Próbaút alatt kiderült, hogy jobb elöl valami kopog. Nem jöttünk rá ott, hogy mi az, kicsi alkuval vállaltam így is. Végül a futóművesnél derült ki egy hónap múlva (addigra már elég sűrűn koppant), hogy a stabpálca felső csavarja nem volt meghúzva. Azóta síri csend.
-A csomagtérajtó időnként, nagyobb döccenőnél kinyílt. Állítottam a záron, azóta jó.
-330.000 km-nél olaj- és szűrőcserék. Orbitális szívás volt kiszedni az olajszűrőt, idióta olasz megoldás a helye.
-A gyári fejegység helyett kapott egy BT-s, kihangosítós SAL fejegységet. Nem világminőség, de a gyári hangrendszerhez nekem bőven elég, a fő a kábelmentesség volt.
- A vízhőfokom nem áll be 90-re, ha haladok is a kocsival. Egy helyben állva, diagolva jól működik, de menet közben visszahűl. Vernet termosztát megrendelve, elvileg a hétvégén kicserélem, ha ideér.
-Lőttem hozzá egy szett téli kereket, tojástartós Alfa gyári felni, 15", 2017-es gumikkal. Csak el kellett autókáznom érte Budapestről Balassagyarmat mellé.
-A fogyasztás mért és BC szerinti értéke kissé eltér. BC szerint az átlagom 5,3l, de tankolással mérve egyszer 6l volt, egyszer 6,7l. Nem nagy gáz, de így elég nehéz a computerre alapozni.
-A kézifék annyira gyenge, hogy szinte nincs is. Húztam a bowdenen, de túl sokat nem ért. Ennek még utána kell járnom.
-Kapott egy xenon szettet, bitang lett a fényerő, de cumi volt beépíteni.
-Kicseréltem a kopott emblémát a motorháztetőn, meglátjuk, ez meddig lesz szép.
-Az autón több helyen vannak fényezési sérülések. Ezeket igyekszem minél előbb javítani. Bár nem tervezek kiállítási autót csinálni belőle, de nem szeretném, ha elkezdene rohadni.
-Féltengelycsere közben láttuk, hogy a bal első gumi fékcső, elkezdett kirepedezni, ezek is cserések lesznek.
Költségek:
-SKF féltengely: 62000Ft plusz 5000Ft beszerelés
-Elf Evolution 900 SXR 5w-40 5L: 7890Ft
-Filtron levegőszűrő AR348: 2440Ft
-Filtron olajszűrő OP537: 1890Ft
-SAL VB6100 fejegység: 14000Ft
-téli kerékszett: 45000Ft
-Vernet Termosztát: 11804Ft
Egy vasárnap reggel indultunk volna valahová, tolatok ki az autóval, látom, hogy tócsa van a linóleumon! Motorháztető felnyit, a kiegyenlítő tartályban víz nincs, EGR hűtő fedele vizes. Infarktushoz közeli állapot, de legalább egyértelmű volt,hogy hol a hiba.
Az alkatrészt már kb egy éve megvettem Erhardtól, csak egy szerelő kellett volna. Az Alfás szerelőm nyaralt, a helybéli szerelő 3 hét múlva vállalta volna.
Szerencsére az utcabeli Alfásnak a miskolci szerelője elvállalta és pár napon belül megoldotta a problémát.
Történt mind ez: :2018.08.05.-én. 14.-én vittem Miskolcra, 16.-án hozták haza az autót
Közben beszéltem telefonon a nyíregyházi márkaszervizzel is, ők is vállalták de egy egész napos munkának tervezték. ??? 08.21-re volt időpontom, de ezt aztán lemondtam. Egyébkén nem nagy volt a repedés, mielőtt elindultam Miskolcra feltöltöttem a tartályt és Miskolcig nem fogyott semmit.
A munkadíj 20000Ft volt, az anyag 15000.
152500 Km.
Egy kulccsal és kódkártyával kaptam a kocsit, jobb ha van tartalék így csináltattam egy masodik kulcsot pápán. Javítottam a szakadt kipuff felfüggesztő gumit.

Megérkezett a csomag, ugyan kibontani még csak holnap lesz időm, de már felcsillanni látszik a remény, hogy ebből valaha még autó lesz! 3 hónap garancia van a cuccokra. Figyeltek a csomagolásra, még a fadoboz is körbe van vastagon tekerve buborékos fóliával! Holnapi program a csomagbontás!
Sokunk számára bosszantó dolgot próbáltam meg ma helyrehozni. Az ajtókárpit leválását.
A hiba oka hogy a szövet és a lemez közti szivacs réteg szétporlik ezáltal leválik az anyag.
Ajtókárpitok le, betétet nagynehezen kiszed, anyag lehúz, maradék szivacsréteg eltávolítása, szóróragasztó, szövet vissza, száradás után a betétet sziloplasttal vissza...
Probléma megoldva jó pár évre úgy gondolom :)
Nagy szívás, de megéri. Gondoltam megosztom, hátha mást is zavar.





