Blog
Sajnos a téli hidegben felmondta a szolgálatot a fűtőmutor :(
Ezért:
Fűtőmotor csere- Szín András csinálta, azóta minden rendben :D
28.00 Ft volt munkadíjjal együtt :)
2018.03.13


Kb egy hónapja jött elő az izzítógyertya hiba, így most mind a négy cserélve lett.
Az olajcsere periódus be lett állítva 15ezer km-re, a gyári 30ezer helyett.
Mindenből a gyárit kapta.
Km: 242.700
A biztonsági olajcserét 3000 km futás körül szokták elvégezni, de pont egy nagyobb körúton voltam az autóval, így egy kicsit tolódott. Nagyrészt pályás km-ekről van szó, ezért szerintem jó ez így.
Az Olasz Autók Házánál csináltattam Budaörsön, természetesen a könyv szerinti Selénia Digitek Pure Energy 0W-30 került bele gyári szűrővel. Belestem az autó alá is - nincs túl sok látnivaló, szépen síkra van burkolva.
Minden olajcsere után úgy érzem, hogy az autó lelkesebben megy, ez az Alfánál sem maradt el - valószínűleg placebo. :)
Költségek: olaj + szűrő + munkadíj összesen 69141 Ft


Tegnapi napon felkerestem egy futóműbeállítással foglalkozó szervizt (ottservice.hu),ahol foglalkoznak rázópados futómű hiba megállapítassal is.Egyre jobban zavar a futómű felől érkező,ritkán,de jól hallható kis klottyanas.Sajnos nem lettem sokkal okosabb, a vizsgálatot végző szerelő sem biztos benne,hogy mi okozza a hangjelenséget.Ő talán a gátlóknàl vélt felfedezni “valamit”,de mivel csak minden első mozgatásra hallható a hang,így ez sem biztos.Azzal biztatott,hogy a felső lengőkar szilentek jók,így várjak amíg a hangjelenség sűrűbbé vagy erősebbé nem válik és akkor keressem fel őket újra.Egy kis problémát még felfedezett:a bal oldali alsó lengőkar hátsó szilentje kicsit be van repedezve,de még bőven ellátja a feladatát.Rendesek voltak,mivel szerintük hibát nem találtak,ezért fizetnem sem kellett a vizsgálatért,így csak 1000 ft-omba “került” a procedúra.Használom tovább és várok...
Egyik pillanatról a másikra a távvezérlő se kép, se hang.
Raktam bele új duracell elemet kis naívan ,persze semmi sem történt. Sokan panaszkodtak erre különböző fórumokon ,de megoldást nem igen találtam rá. Reménykedtem ,hogy nem a kulcs ment tönkre, mert akkor az egy 25-35.000 ft-os történet (a másik GT-hez kellett új anno) .
Tudtomra adták ,hogy tanítható MES-el ,de persze ehhez kell a kód kártya. Fogalmam sem volt,hogy megvan-e ,de szerencsére megvolt az autóhoz. Feltanítottam ,de nem akart működni. Aztán megint, aztán megint. Semmi.
Elpakoltam mindent, mérgelődés közben rányomtam a gombra, és működik. Valószínű kell egy gyújtás fel-le is. Szóval akinek ilyen gondja van, ez a megoldás.
Hogy miért dobta el a jelet arról fogalmam sincs...


Hozzám került egy 11mm-es véggel rendelkező endoszkóp Miután kitekertem a gyertyákat kipróbáltam.
A felbontása csak VGA és a vége nem elég hajlékony hogy körbe lehessen nézni, de így is látni valamit. Főleg fekete felületet.
A felvett videót átnézve azért érdekes képeket tudtam rögzíteni.
1. kép: A bal oldali henger. Gyakorlatilag csak a kormos dugattyúfedelet látni.
2. kép: A második henger. Gondolom lejjebb lehet a dugattyú, mert a szélét is lehet látni. Mintha a gyűrű is kilátszana, de sokallom a hézagot a két vége közt.
3. kép: A harmadik henger. El se tudom képzelni hogy mi az a hupli a dugattyú szélén.
4. kép: A jobb szélső henger. Itt is csak a feketeség látható.
Egyre érdekesebbnek tűnik a motorbontás...
Van még a látókörömbe még egy endoszkóp, holnap megnézem hogy milyen vastag a szára. Hátha többet látni vele.




Beszereztem egy jól szituált Elring tömítést és visszaraktam a fedelet.
A tömítés a kritikus helye 3 tömítő élből 7 élbe megy át, így bizalmat szavaztam neki és nem tettem alá semmiféle ragasztót. A kiszedetten ezek az élet ki voltak töltve tömítőanyaggal és ha jól láttam maga a paszta engedett át, mert elrepedt.
Szóval hamarosan kiderül, mert a jó időre való tekintettel mégse zártuk le a szezont.
A gyertyákat is megnéztem és nem tetszett amit láttam. Annak ellenére hogy még lenne bennük 30e km a télen kicserélem őket.
A kifolyt olajat féktisztítóval lemostam ezért csak holnap indítom be.











A mai napon megtörtént a váltóolaj csere. 16500 Ft
És végre kiderült, a fagyálló fogyásának az oka...( kb 4E km-fel centi hianyzott a tágulásiból) a tettes a szívócsonk repedése... jövő héten megy cserére, ez az első (sajnos) nagyobb kiadásom (bevallom lefőttem amikor meghallottam mennyibe kerül az a "darab műanyag..." de az összeget jovőhéten publikálom :D
De ennek örömére kapott két Bosch aerotwin ablaktörlő lapátot 7600Ft ért