Blog
Ma még mentem egy utolsó kört fedetlen fővel, majd fújtam a gumikba és eltettem aludni a vasat télire. Akku ki, letakargatva, várjuk a tavaszt...
km óra állás: 108520
Ideiglenesen eltüntettem az olajat a gyertyák mellől egy pet palack és szívószál párossal. Mind a négy gyertyánál volt olaj, természetesen az utolsó stekker végéről letört egy pici műanyag és így már nem kattan vissza, szóval ez is felkerül a javítani valók listájára, egyelőre kötegelővel biztosítottam, hogy véletlenül se jöjjön le. Az utolsó előtti képen látható az össz mennyiség amit kiszívtam a gyertyák mellől.






Mivel gondoltuk, az első lengéscsillapító rossz állapotban volt idén, cseréljük ki a hátsókat is. Innen indult a történet. D.Z.-vel egyeztetett időpont előtti hét közepén meghalt a kuplung, így hozzájuk már húztuk Alfit.Közben leszakadt a jobb hátsó ablakemelő is.
Ha már ott voltunk, megcsináltattuk a motorolaj cserét szűrőkkel együtt (km óra: 191300) plusz a váltó- és szervóolaj csere.
Lengéscsillapítók cseréjénél Zoli talált egy jobb hátsó rugó törést, amit párban cserélt.
Így ment hozzá még egy toronycsapágy, porvédő szett és egy főtengely szimmering.
Nyaralásból hazafelé a jobb első lengéscsillapító leszakadt, a kocsi eleje majdnem a földet érte. S.O.S-ben cserélték Perkátán.
Kis csinosítgatás :)
Kapott az autó síküveges oldalindexeket, illetve NAO LED került bele...
Az utolsó képen a régi és az új.
U.i.: A bal oldali búra hajlamos a beázásra!!!




Elvittem az alkatrészeket Janihoz. Ha minden igaz, akkor néhány héten belül elkészül az autó.
A szezon végére sikerült egy 605 km-es körutat szervezni a sima aszfaltutak hazájába Ausztriába.
Autópályát kerülve és isten háta mögötti hágókra vezető utakat haladtunk. Több 100 km-en át még szaggatott se volt az út közepén. Kátyút és a "jó"-nál rosszabb minőségű utat nem találtunk. Ki lehetett használni a 225-ös gumik adta lehetőségeket a kanyarokban.
PHuBi végig remekül muzsikált. Hála az időjárásnak a délelőtti első órát kivéve végig nyitott tetővel lehetett menni.
Olaj:
Odafelé még érezni lehetett az égett olajszagot a kocsi körül, de hazafelé már feltűnő volt hogy nem.
Az olajfogyásra kíváncsi leszek, holnap reggel nézem meg. Útközben Kb. egy decit töltöttem rá.
update másnap:
Még egy deci kellett rá - bő 2 dl / 600 km












Az egész egy gyertyacserének indult, de aztán ki se cseréltem. Sajnos az én TBi-m sem mentes minden típushibától, a már Shadin által vázolt olajban úszó gyertyák az enyémet is utolérte. Shadin tanácsára egyelőre ki fogom onnan szívni az olajat amennyire tudom, aztán úgy is aktuális lenne egy vezérléscsere és akkor egy csapásra orvosolva lesz mindkét dolog.
Km: 148200

