Blog
Olajcsere megtörtént. Ezúttal Valvoline VR1 Racing 5w-50 került bele és Bosch szűrő.
229000km
Olaj és szűrők, gázolaj szűrő és váltó olaj csere
Nagy örömömre a magasnyomású mosó egy foltban lekapta a lakkot a bal tükörről. A bal küszöbspoileren már a vételkor volt egy pici festékleverés, szóval úgy döntöttem, itt az ideje egy szépészeti kezelésnek. Mindkettő fényezve lett. A szerelést magam végeztem, a szakmunkát természetesen profira bíztam. A maximalizmus jegyében a küszöböt új patentekkel raktam vissza.


Nem tetszett a gyári kipufogóvég, szinte elveszett a lökhárítóban. Nem szerettem volna kályhakürtöt, de egy kicsivel nagyobb átmérőjűt kerestem. Nézegettem, méregettem, majd rendeltem egy, a gyárinál 2 cm-rel nagyobbat (80 vs. 100mm). Nem tűnt soknak, de mikor megjött, és a kezembe vettem, kicsit elbizonytalanodtam... Basszus ez nagyon nagy. Nem baj, próbáljuk fel. Bilincs rögzíti, semmi visszafordíthatatlant nem okozok. Kicsit diszkós, de tulajdonképpen tetszik. Egyelőre marad.



Máskor egy év alatt mentem ennyit, de alig bírok kiszállni belőle, ezért csak úgy szaladnak bele a km-ek. Elértük a 40 ezret.

Az autót 4 évszakos gumikkal vettem, úgy gondoltam, hogy egy esélyt megérdemelnek, de nem nyűgöztek le, a nyári szezon végén kukázom őket. Nyár elején elkezdtem felniszettet keresni télre. 2 sikertelen próba után beláttam, hogy a Brembo nyergekre nem fog felmenni akármilyen felni. Ezután már biztosra mentem, és csak a gyáriak közt kerestem. 17-es Turbina lett volna a szívem vágya, de olyan áron hirdették ezt a szettet, hogy nem hagyhattam ott. 159 gyári felni, rajta 2016-os gyártású, alig futott Michelin-ek pont méretben. A felniközepek úton vannak Kínából.

- A szelepfedélnél (ami egyben a vezérműtengely felső 180° siklócsapágya is egyben) pasztával tömített/ragasztott, idővel el kezd szivárogni az olaj a gyertyaűr felé. Van, hogy a gyertya kerámiát is ellepi és felér a trafó belógó gumi száráig esetleg a rugós elven működő elektróda érintkezésig, ami gyújtási problémákat (is) okozhat. blog
- Majdnem minden benyával hajlamos a lefulladásra az indítást követő kb. 10 mp-n belül.
"Tikkel" párat mintha gyújtáskimaradás lenne, majd vagy lefullad, vagy nem.
- Kiegyenlítő tartály visszatérő csonk törik, későbbi konstrukción van a könyökben egy fém cső merevítés. blog
- Turbó (víz)hűtő kör visszatérő része bárhol eldurranhat, de leginkább a tartály felé visszatérő gumi cső műanyag gyorscsatlakozójánál, ami az előre néző fém csőre csatlakozik a váltó felett. blog
- Turbó olaj etető cső cseréje a 2013-as új cikkszámú újragondolt, hőszigetelt verzióra. Megsül ugyanis a cső és beszűkül belül elzárva az olajat ami turbóhalálhoz vezethet
- Előző cső, motorblokk bekötési oldalán lévő szűrős csavar időközönkénti cseréje v. tisztítása, ellenkező esetben ez is turbóhalálhoz vezethet.
- Egyes meg nem erősített információk és saját tapasztalatom alapján ide tenném az olajszivattyút is mint potenciális problémát, hajlamosak a belső lemez záró csavarok kilazulni, kiesni. Jó hír, hogy nem vesznek el, amelyik kiesik az a teknő alján landol, a többi a helyén lötyög. Szóval ebben az esetben az olajnyomás jelentősen csökken ami következményeit nem kell részleteznem, leírtam a blogomban, erről szólt az elmúlt másfél évem.
- Vezérlésmódosító problémák 150k felett jelentkezhetnek már, de nem annyira jellemző, max. ha az olajpumpával gond van. Sima indításkori kerregéssel jelentkezik, aminek két formája van, az egyik a durván kerregés amit hibajel is követhet, ez a nyugalmi állapotban rögzítő tüske törése, deformációja, felragadása okozza. Ebben az esetben a rögzített vezérműtengely végén lévő VVT tárcsa kézzel, a benne lévő rugó ellenében elforgatható ~30°-ra. A másik hiba az olajkamrák tömítő felületeinek kopása okozta olaj visszacsurgás. Jó olajpumpa esetén ez indításkor ~2 mp-es morgással jelentkezik, rossz pumpa esetén akár 4 mp is lehet amire már vezérműtengely rossz pozíció hiba is jöhet.
Szabadságom alkalmából volt kicsit időm foglalkozni a verdával . Le akartam cserélni az olajat ,de ez esetben nem volt olyan egyszerü ,mint máskor.
Egyszerüen nem tudtam meglazítani a leeresztő csavart.Szét nyalódott a feje teljesen,felbosszantott,ott is hagytam.De este neten rendeltem új csavart.Másnap friss erővel + kalapács-véső kombóval felvértezve indultam az aknába,pár jól irányzott ütéssel sikerült lelazítani a csavart.Az új csavarhoz nem réz alátét van ,hanem olyan ,amiben van egy kis gumi gyűrű,gyanus ,hogy ez egyszer használatos,majd rendelek még párat.Légszürőt és pollenszűrőt is kicseréltem,gázolajszűrőt most nem.
Ismét alacsony hamutartalmú 40es olajat raktam bele,ami állitólag jobb a blokknak ,meg a turbónak ,mint a 30-as.
Kis érdekesség,hogy nagy kiszerelésben rendeltem az olajat egy német webshopból,igy 20 liter került annyiba kb,mint odahaza 10 liter.. És ráadásul nem egy nagy kannában adták .hanem 4 db öt literesben.A szűrőket is úgy rendeltem legutóbb Autodoctól,hogy 3 olajcseréhez meg van a cucc.Igy legközelebb is csak ki kell venni a szekrényből a cuccokat.
Km állás:283660
Előző olajcsere óta megtett kilometerek száma:11220







1
1489
Fórum
Friss topicok
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Hevesi huszárok
- Spider
- Giulia
- Erőforrás alternativák
- Tonale
- Forma-1
- Coffee - Minden ami kávé
- Zenebutik
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
Tagok
Új tagjaink
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas


