Blog

>> AutóápolásFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2010-06-22

Kicsit kezdett lepukkant érzést kelteni a vasdarab....hátsó ajtó meg lett horpasztva, picit a hátsó lökös is...az első zender toldatot is sikerült megreccsenteni.

Festő folyamatosan szarolaszozott, mert szerinte ez egy b*zi olasz piros -mondtam neki, hogy ez Alfa rosso, nem piros, különben is inkább bordó...de nem hatotta meg...
Folyamatosan arról papolt, hogy ez az évek során lilul az UV miatt...és hogy árnyalatban el fog ütni, hacsak nem polírozza a fényezett elem körüli részeket.
Na, mondom, ez legyen a legnagyobb baj, ha a polír segít, akkor nosza, fullpolírt neki!

Meg is volt, így most csillog-villog, szép a valaga, hibátlan zender eleje van, és újra rosso piros!
(ui: tényleg lilás árnyalata volt polír előtt, ez az úúvé genya dolog.....)


fotó hamarosan:)

>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2010-06-02

Első betétek fogytak, így csere: maradtam a DSPerformance-nál, mert álllat!:)
Hátsó Ferodo tárcsa hiánycikk a 271-es facelift méretben, így lett helyette Brembo.

>> EseményJani55 // Alfa 156 1.9JTDM distinctive // 2010-06-02

Odavittem kedvenc 156-osom 4 hibátlan kerekét, hogy a kopott gumikat vegyük le.
Kértem, óvatosan.
Erre az az állat fiatal tanoncsegéd a gumi lenyomás közben úgy elbarmolta mind a négy felnit, hogy vihetem fényezni. Kettőn a festéksérülés körömnyi felületen alumíniumig lenyomva!
Nem kapott sérülést, kavicsfelverődést, járdázást, erre a hülyegyerek ekkora kárt okozott nekem.
Tilos ide menni, csak végszükség esetén ajánlott!
(hogy egyértelmű legyek: Németh Gumiszerviz Velence, Nimród u.)

 
>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2010-06-02

Tentacle cartárs segítségével rendeltünk egy OBD-II USB (VAG-COM KKL) kábelt Kínából, ami az izlandi vulkán miatt kicsit késve, de megérkezett
OBD-II kábelre lecsapok!
Alfadiag programmal sikerült rácsatlakoznom a Selespeed robotváltó elektronikájára, és próbaképp bekapcsoltam notiról a nagynyomású elektromos pumpát, sikerrel. ezután a motorvezérlőhöz is tudtam, csatlakozni, ami BOSCH ME3.1. Hibakódot nem olvasott, ki, azt mondta, minden OK. Viszont a hűtőventillátort próbából bekapcsoltam alacsony fordulatszámon - nagyon érdekes, még sosem halottam leállított motor mellett :D
Otthon folytatom a 'beszélgetést' az autómmal! :)

>> EgyébHelikon // Alfa 155 1.8 Twin Spark // 2010-06-01

Nos gyűrűznek a problémák a vassal. A gázberendezés továbbra sem funkcionál úgy ahogyan kellene. A "mester" azt mondja átnézte tetőtől talpig - mint utólag kiderült szépen meg is "húzta" az első lökhárítómat, de ezt, hogy bizonyítsam rá??? - és az egyik gyújtótekercs - bobina - okozza a gondot. No jó, hiszek neki, megrendeltettem a szerelőmmel - Kovács Zoli egy Isten - 42 eurómba fog kerülni. Közben megjött a kozépső kipuffogódob is. Ez 90 eurómban van. Addig nem rakom fel amíg a heggesztés kitart.
Csakhogy tetőzzenek a problémák, összeakadtak az ablaktörlőim is, szanaszét repült a cucc. Persze amilyen szerencsém van, ha ugyanilyet akarok ami rajta volt, rendelhetem a gyárit. Szögletes foglalatja van, az egész lapátot cserélni kell, karral együtt, komplettben a kettő 40 eur. Lecseréltem, egye fene. Most nagyszerű. Csakhogy most ugyanott vagyok, ha legközelebb bedobja a gumi a rongyot megint vehetek egy ugyanilyet, mert nem lehet csak a gumit cserélni. Ahelyett, hogy kicseréltem volna az egészet valami újabbra én itt játszom az eredetit. Szentimentalizmusnak hívják ezt a dolgot. Túlélem.
Az ablakemelőmet is megszereli Zoli, azt mondta ne aggódjak, jobb lesz mint új korában. Hiszek neki. Annyi a baj az egész történetben, hogy holnapután megyek Szlovéniába és ez a vacak gázon hihetetlenül rángat, no az egy NAGYON ideges utazás lesz részemről. Pedig egyre inkább szeretem ezt a fura gépet. Ahogyan remeg az ujjaim közt, ahogy velőig hat a hangja. Jó érzés ez. A két hónap alatt amióta megvan egy vagyont költöttem rá. Még mindig nem tökéletes, de megfelelő irányba haladok. Persze ragozhatnám még ilyen szépséghibákkal, hogy elkezdett menet közben nyekeregni a kozépső konzol - hát ugye miért ne? - meg az ajtó csukásnál nem mindig kapcsolja ki a belső világítást, de majd ezekkel is foglalkozom útközben. Hajrá Alfa.

 

ott voltunk!! :-))

 
>> SzervizDiny // Alfa 156 1.9 JTD Executive // 2010-06-01

Múlt héten, csütörtökön egy nagyobb szabású beavatkozás történt. Már egy ideje hallottam, hogy alul kopog valami. Zsámbékra ki is mentünk Liával, és kiderült, hogy a kormánymű hangoskodik. Ezek a BP-i utak.. no meg a kátyúk, egyszerűen .... na mindegy.
Arra emlékszem, hogy még a télen egy nagyon nagot koppantunk, szerintem az adta meg a probléma alapját.
De most eljött az idő.

Összeszedtem a hibákat, és Tommi dr. Padtársammal elindultunk szerdán Zsámbékra. Kormánymű, hátsó fékek, km óra kijelző háttérvilágítás és visszajelzőlámpa volt terítéken. Ja és kerékcsere, a téli gumikat végre sikerült lecseréltetni:)

Másnap, csültörtök este (május 27.) visszamentem délután Liáért.
A kormányművön lévő gumi porvédők szét voltak menve. ettől bement a por, ami hisszú távon kikezdte a rögzítő harangokat.. vagy valami ilyesmi. A műszerfal megvilágítását is megcsinálták, cserélték a hátsó féklámpa izzót, mert az volt az, ami nem világított.
Emellett új hátsó fékbetéteket kaptunk, a tárcsa még a gyári tűrésen belül volt.
A kerekeket is lecserélték, de a gumimat otthagytam, a felniket hoztam csak el.
Nem is baj, a gumi már úgyis használhatatlan volt, a felniket meg fel akarom újíttatni, azaz lefesteni szépre:)) ahhoz meg nem jó, ha az abroncs rajta van.

Mást nem csináltak. A kormány azóta érezhetően sokkal könnyebben forog. a fékek is erősek, a tapadás is biztosított, sőt, azt is látom, hogy mennyivel megyek :))))

Összességében nem volt kevés pénz, de most legalább ezzel már nincs gond:9

Lia ismét jól van, és szereti, hogy foglalkozom vele :))

>> EseményBlade // Alfa GT 1.9 JTDm 16V BlackLine // 2010-06-01

Lehet hogy az ilyen helyzetben jön rá az ember bizonyos dolgokra, de nagyon fájt érte a szívem amikor utoljára láttam. :-( Életem első új autója volt, de nem az utolsó az biztos. Az élményeket sosem feledem, és ezer közül is meg fogom ismerni. Valahogy sokkal rosszabb érzés mint a többi autómnál amit eddig eladtam. Pedig mindegyiket imádtam és mindegyik után fájt a szívem. De a GT ebben mindenképpen kiemelkedik. Remélem ezután is annyira fogják szeretni mint ahogy én szerettem.
Viszlát Carbon BlackLine GT!

 
>> SzervizNyunyi // Alfa 155 Twin Spark 1.8 16V // 2010-05-17

Ruville vízpumpa 6600.-,
Vezermű Szíj (dayco) 5900.-
Olajszűrő 1400.-
Levegő szűrő 2300.-
Hátsó tárcsa/db CAR 5200.-
Hátsó betét ETF 4200.-
Kézifékbowden 2db 6000.-
Olaj Selénia Alfa 20k (6l 15000.-)
Hb-feszítő Ruville 11200.-
Hb vezető Ruv. 6800.-
Hb szíj Dayco 4000.-
Féknyereg javító készlet 1600.- jobb oldalra
paszta, fékolaj 2000.-
Vezérlés módosító: 10e (használt)

 
>> EgyébIron(F)Man // Alfa 156 SW 1.9JTD // 2010-05-31

Úgy alakult, hogy le kell menni Mezőhegyesre. Nosza! Némi gázolaj, matrinca és hajrá! Kényelmes ... és suhanunk. Nagyon feszesen megy az úton. Nem hangosabb mint a benzines volt. Lent sétáltunk kicsit, aztán Szeged!
Szeged szép, mint mindig. Kár, hogy a Kis Virág cukit felújítják és zárva volt.
Aztán elindultunk, mert olyan fekete felhők jöttek, hogy az ihaj! Nem mentünk fel a pályára, beálltunk egy mini benzinkúthoz, hogy megvárjuk a felhőszakadás végét. Nem vont baj, hogy nem indultunk el. Elképesztően esett az eső. Mikor alább hagyott, elindultunk haza felé. Kb 100km-en keresztül szakadt. 80-90-et lehetett menni a sok víz miatt. Szép nap volt összességében. Rómeó szépen ment, semmi gubanc! A gázolajjal is takarékosan bánt ... ahogy szokott!
Az első kép megint csak egy eddig ismeretlen műszerállást mutat. A benzines 4500-at fordult ekkora sebességnél!
A második kép a benzinkúton készült. Mindig tartok a jégtől és inkább egy fedett nagynyomású mosóban vártuk ki a végét...