Blog
Esztergom, 2010... Tizedik jubileumi Alfa Romeo találkozó... ismerős stori? Sok ismerős, sok új arc és mégtöbb Alfa Romeo... Mi kellhet még a boldogsághoz? Mondjuk egy Alfa szépségverseny? Ötletnek nem rossz :) ...és eljön a nap vége, eredményhírdetés... A szépségverseny győztese egy rosso GTV, IRZ-580 rendszámmal! Ismerős? Nekem is! :)
Máma végre odaértem az Apróságok című fejezetemhez. Lecsavartam a kipufogó-lemezt, kiegyengettem, visszacsavartam. Remélhetőleg ezután nem fog csörögni.
Ezen kívül felcsavaroztam a biztosíték-takaró műanyagot, mert baleset-veszélyesen épp mindig a bal lábamra pottyant rá, tegyük hozzá, hogy az mindig begpöccintette. Nem tehetek róla, nagyra nőttek a lábacskáim. Tudom a csavarozás nem szép dolog, de még mindig jobb, mint a borítást a szabadesés törvénynek engedelmeskedni hagyni.
Sajnos a napokban a rossz idő miatt nem tudtam haladni a munkával. Sajnos az anyósülés felöli tartót picit átkelett szabni. Erre azért volt szükség, mert az először betervezett helyére, a motortartólemez fölé nem lehetett volna felcsavarozni, mivel rövidek lettek volna a csavarok. Így a motortartó alá került...annyi baj legyen :)
Az ez oldali kis tartókonzolt is kikelett hajítanom, mivel majd a bekerülő csőnek útban lett volna a benzincső, így azt a tüzfalhoz húztam egy kötegelővel...remélem nem lesz ebből baj?!?!?!?!
Ezután jön csak az "izgalmas" müvelet. Csövet kell bemérni, beszabni, esetleg itt/ott hajlítani, majd behegeszteni...De már azért látni vélem az alagút végét :)
Megsúgom, jót szórakozok ezzel az egész munkával :P
AlfaCity-be vásároltam egy Cuore Sportive matricát amit felhelyeztem a vasra, és a
GT-től rendelt Registered Alfa Driver matrica is a helyén!
Norvégiai túránkra felkészülve ablaktörlő csere, talán igy nem fog nyikorogni 5000 km-en keresztül.
Nem volt túl meglepő, hogy a 147-es ablaktörlők mentek rá. Most épp gyári.
Update: Sajnos a gyári ablaktörlő nem nyerte el a tetszésemet, elég rossz hangja van, ráadásul be kellett szorítanom egy papírral, mert állandóan kicsúszott.
Megérkeztek egy kedves ismerősöm jóvoltából a szilikon csövek a repedezettek helyére. Ingyen volt, köszi MÁV! :)
Egy 45x45ös hosszabb darab a termosztát és a hűtő közé, 30*15 a hfej és a termosztát közé, 35*15 szintén oda.
Nem tom mikor fogom még cserélni, de ha már leengedem a vizet, akkor szerintem egyúttal kicserélem a fűtéscsapot is.
Kiszereltem az első lengéscsillapítókat, és elvittem Felsőtárkányba, ahol egy magán műhelyben felújítással foglalkozik egy fickó, nagyon sok jót hallottam a munkájáról, és nem is csalódtam!
Egyébként tényleg kapja be az FK.. A teleszkóp szárat is cserélni kellett, mert vmilyen oknál fogva, lepattogott róla több helyen(!) a króm (ezeket kemény krómozással készítik) és amiatt kinyírta a szimmeringet, így szép lassan szétfosta magát.
Az ember asszonta direkt ilyen vékony rétegben viszik fel a krómréteget, hadd cserélgessen a paraszt. Bár nyilván közrejátszott kis hazánk frenetikus úthálózatának a minősége is.
Úgyhogy szárat is cserélt, ráadásul 2mm-el vastagabb lett, anyagában edzett. Szóltam hogy kellene "puhítani" is rajtuk minimálisan, sikerült is! Nagyon faszán megcsinálta, pozítívan csalódtam a lengéscsillapító felújításban, nagyon profin dolgoznak. Mivel szárat is kellett cserélni így lett 10K/db. Ha csak szimmeringezni kellett volna akkor 6K/db. Nem veszélyes árak, a minőséget is tekintve. Ja a cucc saját toronycsapágya is konstrukciós hibákkal küszködik, de ezt most nem részletezem. A lényeg nem ajánlom senkinek ezeket a drága fos cuccokat, tessék venni Koni-t, vagy fel kell tuningolni a gyári csillapítókat!
Ha már kint voltak elvittem galvanizáltatni a toronycsapágy házat, igaz csak a kupakja látszik ki, de akkor is szebb :P
No meg végezetül beraktam a 1,5 éve hánykolódó toronymerevítőt is, csont nélkül felment. :)
Kicsit kezdett lepukkant érzést kelteni a vasdarab....hátsó ajtó meg lett horpasztva, picit a hátsó lökös is...az első zender toldatot is sikerült megreccsenteni.
Festő folyamatosan szarolaszozott, mert szerinte ez egy b*zi olasz piros -mondtam neki, hogy ez Alfa rosso, nem piros, különben is inkább bordó...de nem hatotta meg...
Folyamatosan arról papolt, hogy ez az évek során lilul az UV miatt...és hogy árnyalatban el fog ütni, hacsak nem polírozza a fényezett elem körüli részeket.
Na, mondom, ez legyen a legnagyobb baj, ha a polír segít, akkor nosza, fullpolírt neki!
Meg is volt, így most csillog-villog, szép a valaga, hibátlan zender eleje van, és újra rosso piros!
(ui: tényleg lilás árnyalata volt polír előtt, ez az úúvé genya dolog.....)
fotó hamarosan:)