Blog

>> SzerviztheBanyai // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2017-11-13

Olaj: Motul 8100 X-Cess 5W40
Olajszűrő: Mahle
Légszűrő : Champion
Gázolaj szűrő : Delphi
Pollen szűrő : SCT

Új olajleeresztő csavart is tettem bele.

Jó szarul van megoldva a légszűrő, és a pollenszűrő cseréje. A többi az egyszerű!

239.940 ~ 240.000km .

Köv. csere 250.000km.

Tervezek egy motor mosast, es a motor burkolat szeppe varazsolasat. :)

 
>> EgyébFRC // Alfa 159 SportWagon 2,4 JTDm Q-Tronic // 2017-11-13

Mai napon kapott 4db új Taurus 601 XL télicipőt a bestia. 225/50*17 V

 
>> SzervizZsoltikj ૐ // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2017-11-13

Feladta a harcot a gyári olajnyomásmérö gomba, két hete még épp mutatott valamit mostanra meg meg sem mozdult a mutató. Kapott egy újat a piroska most igy hidegen alapjáraton 6 bar-on áll a mutató

 

Durva visszanézni a két Spider közti különbséget.
Az első képen lévő - itt még eredeti állapotú - fémcsavar, a Pókban már meg sem volt.
PHuBi 4 évvel idősebb, mint anno volt a Pók. Ja, meg 80e km-el kevesebb is van benne.
Ennyit jelent a nyári használat...

 

A motor alja kicsit olajos, több gond is lesz. Folyik a váltó felől és a vezérlés oldal felől is. Tuti szimering csere lesz belőle.
A féktárcsa 20,9 mm, még jó lenne, de nem tetszik a belsejében a rozsda. Ha jól mérem 280 mm az átmérője. Bosch fékek vannak rajta Textar betétekkel.
Úgyhogy tárcsacsere és kellenek még hozzá friss fékcsövek.
A többi már csak szépészet lesz.

 

Felbakoltam az elejét, kerék le.
Semmi különös. A legtöbb dolog remek állapotban.
A kutyacsont lesz cserés, mert a gumija deformált.
Valamikor valaki szépészeti céllal egy vékony fekete réteget fújt az egész futóműre. Alatta persze nem lett letisztítva, így pereg a festék. Mondjuk ezt észrevettem amikor a kereskedőnél alánéztem.

 

Mint mindig, az idén is az akku kiszerelésével kezdődik az igazi leállás.
Ablakokat leeresztettem, aztán kiugrott.
Arktis márkájú, még sose hallottam róla. A neten körülnéztem és nem sok jót találtam róla. Ráadásul 207-es teszteredmények is vannak, tehát nem új.
Jobban megszemlélve egy "10 09" címkét találtam rajta. A német dátum szerint ez 2009.10 hónapot jelöl meg.
Tavasszal tuti új kell...

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-11-12

Felkerült a téli garnitúra. A súlyok beleértek a féknyeregbe, határeset ez a felni, de rajta hagytam az 5 mm-es pogácsákat, így már jó. Így most a nyomtávszélesítés 11 mm ami az ET35-ös felniből és a pogiból jön össze. Nem látszik kintebb mint a Ti felnik ET41-gyel és a pogácsákkal. Cserébe elég butácskán néz ki :-(

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-11-12

Beépítésre került a TRW fékgarnitúra előre. Vakarózással együtt kb. 2 óra volt, minden simán oldható, szerelhető volt. Az új (TRW) biztosítótüskét nem tudtam beleverni ezért a régit tettem vissza annak reményében, hogy nem tud kipotyogni. Kerékagy és a tárcsa közé rézpasztát tettem. Betéteken maradt azért a jelzés után biztonsági tartalék, talán tavaszig is kibírta volna, de már rázott is eléggé.

Ferodo betét volt benne, tárcsán nem találtam a gyártót :-(

>> Tuning és extratheBanyai // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2017-11-12

Lecseréltem az emblémákat ,mert az előző tulaj ezt a Giulia féle újat rakta rá ,ami szerintem elég bénán néz ki. Kapott gyári stílusút, meglakkoztam elötte. A 159-en 1év múlva is hibátlan volt lakkozva.